Gå til innhold

Oppgradering fra 6600gt til 7600gs


ticket2fly

Anbefalte innlegg

Hei vurderer en oppgradering av mitt skjermkort fra 6600gt til 7600gs

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37376

 

Har agp kort fra før av så må ha dette nå også, videre mener jeg det sitter en amd 3200+ cpu og 1 gig minne i maskien.

 

Hva kan jeg forvente av forbedringer ved å bytte til nevnte skermkort ?

Finnes det noe bedre alternativ i ca samme prisklasse ??

Maskinen blir hovedsakelig brukt til spilling, (gt legends, gtr og nfs serien) + noe cad og photoshop.

Kan jo også nevne at jeg regner med at maskinen blir byttet ut om et drøyt år, så vil ikke kaste for mye penger inn i den nå.

 

Kom gjerne med tips og innspill til et bra kort som kan holde liv i børsa mi en stund til samtidig som det ikke bør koste skjorta. :)

 

Edit: Hva er forskjellen mellom et 7600gs og gt kort ??

Endret av ticket2fly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gs er agp, gt er pci-express.

Jeg ville gått for et 7800gs. 6600 - 7600 blir ikke veldig mye ytelsesøkning (mellom 10% og 20%).

7199484[/snapback]

 

Ehm... Feil!

 

De bruker begge akkurat samme gpu men på GS så kjører den på lavere vilt og er klokket ned en del i forhold til GT, med økning i volten til GT nivå så skal gpu klokke like langt som på GT.

 

Største forskjellen er minnet; mener å huske at det er gddr3 på GT mens bare ddr2 på GS og dermed kjører minne på mye lavere hastighet på GS.

 

både GS og GT fåes til både pci-e og agp!

 

Edit: Forresten så anbefaler jeg å gå for 7600GT, det banker 6800GT og koster ikke så mye mer enn GS

Endret av eXa
Lenke til kommentar
gs er agp, gt er pci-express.

Jeg ville gått for et 7800gs. 6600 - 7600 blir ikke veldig mye ytelsesøkning (mellom 10% og 20%).

7199484[/snapback]

 

Ehm... Feil!

 

De bruker begge akkurat samme gpu men på GS så kjører den på lavere vilt og er klokket ned en del i forhold til GT, med økning i volten til GT nivå så skal gpu klokke like langt som på GT.

 

Største forskjellen er minnet; mener å huske at det er gddr3 på GT mens bare ddr2 på GS og dermed kjører minne på mye lavere hastighet på GS.

 

både GS og GT fåes til både pci-e og agp!

7201138[/snapback]

Greit, beklager. Ytelsesforskjellen er liten uansett.

Lenke til kommentar

Hmm, der var jo ytelsen på 7600gs mye dårligere i forhold til 6600gt\x1600 enn andre plasser jeg har kikket? :hmm:

 

7600gt yter bittelitt bedre enn 7800gs btw....

 

Edit: http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1597_6.html

6600gt er ikke med men det er x1600xt, legg forresten merke til hvor mye AA og AF dreper ytelsen på 7600gs. regner med det er pga den lave minne båndbredden!

 

Hm googlet litt mere, i visse tilfeller så er 7600gs en del bedre enn 6600gt, men generelt så yter det ikke så mye mer enn 6600gt, litt men ikke så mye. men så kan du jo fint klarer å overklokke kjerna 50% så hjelper jo litt det men minnet dreper kortet mye mer enn jeg trodde.

7600GT derimot er en ok oppgradering!

 

http://www.legionhardware.com/document.php?id=547

 

Dette virket som en god test av GS med både 76\66gt med...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
7600 gs er mye bedre enn 6600gt..og det VET jeg..mest fordi jeg har kjøpt begge og spilt med dem.... -Dessuten skal du jo bytte ut om ca et år som du sier..derfor er den snaue 1000-lappen gs koster en fin løsning..

7202918[/snapback]

Hvis tester faktisk viser at 7600 er ubetydelig bedre enn 6600gt (10-20% vil jeg faktisk kalle ganske ubetydelig), hvordan kan din subjektive oppfatning av at 7600gs er bedre motbevise dette? Det kan godt være psykisk.

Trådstarter: Kjøp minst 7600gt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...