Gå til innhold

Bootproblemer med Fedora Core 6.


Anbefalte innlegg

Yo,

 

Skal ha opp FC6 på PCen min, og har installert det på en 50GB partisjon og dualbooter m/ Windows XP.

 

Når jeg prøver å boote FC6, får jeg bare følgende feil:

 

"reloaction error [..] version GLIBC_2.0 not

defined in file libc.so.6 [..]" (husker ikke helt nøyaktig)

 

Hva kan jeg gjøre?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Har hatt lignende problem selv bare det gjaldt Ubuntu. Ubuntu funket men plutselig i dag så stoppet det. Nå har jeg sett meg lei av å prøve å finne ut hva det er så nå laster jeg ned Fedora Core 6 for å se om det er noe bedre. Satser på at jeg er mer heldig enn deg...

 

Kanskje man må formatere til EXT2/3 filsystem der man skal legge linux-distroen?

 

EDIT: Problemet mitt innebar også at det kom frem noe "Kernel Panic" tull når jeg prøvde å installere Ubuntu på nytt. Skjønner ikke hva det kan være. :no:

 

* - Sove nå, finne ut av tekniske ting i morra. Det løser seg nok skal du se ;) *

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

EXT3 må nok til for å installere Linux ja. Eller det er en av filsystemene til Linux iallefall. Normalt brukes EXT2 eller EXT3. Uannsett. Det der tar Fedora seg av helt på Egenhånd. så lenge du legger av upartisjonert plass på harddisken din du så, ordner Fedora resten.

 

Trådstarter: Hvordan tok du installasjonen av Fedora? Tok du egendefinert eller tok du full installasjon?

Lenke til kommentar

Jeg har en dual core laptop som kjører Archlinux, den fikk kernel panic fordi den automatisk aktiverte SMP uten og deaktivere APM.

En kernel update senere var dette forsovidt fikset, dog får jeg også kernel panic på en annen pc som ikke her dual core.

 

Kernel panic er linux sitt svar på den beryktede blåskjermen til windows, så det kan være ganske mye rart som fører til kernel panic.

 

Det kan også være en bug i kernelen som følger med pakken,

jeg fikk det og nå funker iallefall min maskin fint.

Så jeg ville nok ikke konkludert med defekt maskinvare med det første.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg formatere en harddisk til EXT2/3 format i windows?

7329521[/snapback]

 

hvorfor i windows når du kan bruke FC6 installasjons programmet som gjør dette for deg så lenge du har ledig plass?

Men hvis du må bruke windows så er det bare å skaffe partisjoneringsprogram som f.eks PartitionMagic...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...