Gå til innhold

PC yter dårlig på CS, men bra på NFS Carbon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, dessverre. Jeg bare tippet det kunne være USB'en, siden det er denne buss-teknologien mus/tastatur som regel kobles til i dag.

Da jeg hadde dette problemet var det periodisk med en frekvens på ca. 25 sekunder, hvor kontrollen frøs i ca. 1 sekund hver gang. Dette skjedde i alle spill, spesielt TrackMania Nations var det utrolig kjipt å miste kontrollen, eller at bilen fortsatte å svinge på eget initiativ, i 400 km/t.

Men som sagt så forsvant problemet da jeg byttet hovedkortet (nForce 3 250Gb-basert kort), som jeg presterte å grille med et gammel PCI-skjermkort hehe.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, etter omtrent en uke med testing når det gjelder Hardware og Software, så tok jeg feil når det gjaldt at det var tidsinnstilt. Det skjer kun når det er mye aktivitet (Når Counter-Strike får mye å gjøre) i spillet.

Dro inn på siden til mitt hovedkort og prøvde å få oppdatert driverene, men det så ikke ut til å fungere. Installerte også mus og tastaturdriver, men det fungerte dårlig det også.

Men det du nevnte om en BIOS-update, så sliter jeg litt innen akkurat det. for jeg har ikke diskettstasjon og jeg har klart å mista CMOS-batteriet. Så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal få klart å oppdatert BIOSen, finnes det en annen måte?

Skrevet (endret)

Kan gjøre en liten test å laste ned Trackmania å se om jeg får problemet der.

EDIT: Vel, testa det ut hos Trackmania nå, og det var ikke et tegn til frysninger i det spillet.

Endret av sndr
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Åpner denne gamle tråden her med tanke på at jeg har samme problemet. Har byttet prosessor, skjermkort og hovedkort og jeg har samme problemet.

Eneste som ikke er byttet ut er rammen.

Eneste måten jeg kan fikse problemet på er å nedprioritere prosessen hl.exe i taskmanager til lavest for at problemet ikke skal oppstå.

Så, hva kan da være problemet?

Skrevet

Jeg ville tro det er pingen.. når det har skjedd med meg så bare bytter jeg server til en med lavere ping :D (Selv om du har den beste internett linjen har ikke det noe å si så lenge serveren har høy ping:P )

Skrevet
Jeg ville tro det er pingen.. når det har skjedd med meg så bare bytter jeg server til en med lavere ping :D (Selv om du har den beste internett linjen har ikke det noe å si så lenge serveren har høy ping:P )

8166772[/snapback]

Jeg "fikset" mitt problem som er identisk med trådstarter ved å bytte hovedkort.

Hovedkort har ingenting med pingen å gjøre, så jeg velger ennå å tro at det er noe med USB-bussen eller USB-driverne (USB-Host, etc).

Skrevet
Har også hatt samme brob, men det hjalp å slette counterstrike mappa i steamapps!

8173374[/snapback]

Med fare for å gjenta meg, så er det ikke et programvareproblem i Counter-Strike, men enten et driver-, BIOS-, eller hardware-problem.

Jeg løste mitt problem med at musa tok småpauser av og til da jeg byttet hovedkort. Men jeg byttet hovedkort av helt andre grunner enn å forsøke og løse pauseproblemet.

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt akkurat samme problem, og la merke til at når jeg hadde oppe Steam-Hovedsiden som linker til servere,friends osv. mens jeg gamer, så datt av og til fps ned til 70 - 80.

Men når jeg lukker "Hovedsiden" så går det helt glatt!

Lukke den etter du har valgt "servere"

Du kan prøve å se om det fungerer for deg? Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...