Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Telenor Trådløs startpakke


Anbefalte innlegg

Hei, akkurat fått koblet opp linja etter mye kødd, problemet er at jeg kun får koblet til den ene av to laptopper. På min pc, som jeg ikke får koblet opp, finner jeg ikke engang nettverket i listen over trådløse nettverk. Finner sikkert tjue andre men altså ikke akkurat mitt... (?) På den andre pcen fungerer det helt fint. Router-Modemet er et Zyxel 660HWT, pcen min er en asus W5a som bruker intel Proset 2200BG nettverkskort... Jeg har prøvd å restarte det som er inkludert å resette modemet å prøve å legge det inn med cd helt fra start av men uten hell, ringte telenor og der var det liten hjelp å få. Også oppdatert nettverkskort driver..

 

Noen som ar noe tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du Modemet i listen over trådløse enheter på den andre maskinen? Kan vare skjult SSID som er aktiv slik at du må taste inn SSID manuelt. (Selv om jeg aldri har sett dette aktivt som standar på slike dog.)

 

Har du din bærebare i nærheten av senderen? Vist det er veldig mange andre nettverk i nærheten minskes dekningsområdet veldigt. Vært borte i et sted hvor dekningen var på 1meters radius. (Sender og pc ble testet i et mindre "belastet" område, og her fungerte de greit.)

Lenke til kommentar

Har vært en del problemer med de Zyxel wifi pakkene og kunder som opplever akkurat det symptomet du beskriver.

 

Hvis du logger på modemet(10.0.0.138, passw= blank) så vil du under den ene menyen(husker ikke hvilken i forbifarten) se at modemet står i "scan" modus(dette er default). Det velger altså kanal selv etter hvilke som det er minst aktivitet på. Un-Check haken så vil du kunne velge en statisk kanal selv. Tipper nettverket ditt nå vil vises på begge PC'ene.

 

G'luck...

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...