Gå til innhold

Zelda TP,gleder du deg til det?


Alucard90

Anbefalte innlegg

The Legend of Zelda: Twilight Princess

 

 

Hjertet til Nintendos stand på messen i år var plassen der The Legend of Zelda: Twilight Princess ble vist. Alle ville se det og alle ville spille det. Over 20 teststasjoner var på plass, og enda var køen dit over tre timer lang. Det er mye å skrive om The Legend of Zelda: Twilight Princess.

 

De ord som først dukker opp i tankene mine er "mektig", "vakkert", "rørende" og "mørkt". "Mektig" for at dette her er det største Zelda-spillet noensinne, og at det er første gangen vi får se en skikkelig voksen Link. "Vakkert" for at grafikken og musikken er noe som ikke burde vært mulig på Nintendo GameCube. Alt er makeløst velgjort og påkostet – du har aldri sett penere grafikk på et GameCube-spill. "Rørende" for at all Zelda-følelse er med her: Zeldas vidunderlige sang, de egensinnende bybeboerne og fantastiske scenene som når Link treffer på Epona igjen og rir over markene mot solnedgangen. "Mørkt" for at dette er et mer skumlere Zelda-spill enn vanlig, der Link forvandles til en ulende ulv og kverker fiendene ved å sette sverdet gjennom kroppen på den når de ligger nede.

 

Det var mulig å teste fire steder fra spillet i demoversjonen på E3. Først Toaru Village – en grønn og beroligende der Link støter på hesten sin Epona, jager sauer inn i en låve, bli stanget av en gretten geit, padler i en liten båt over en blank sjø, tar seg av en bortkommen hundevalp, bærer høner og hjelper bybeboerne. Det finnes så mye å gjøre og oppdage at man ikke helt vet hvor man skal begynne – akkurat som det skal være i et Zelda-spill.

 

I neste seksjon sitter Link på Epona og slåss mot fiender som rir på villsvinlignende beist over et enormt slagfelt. På slutten av den tøffe rideturen venter en ridderspill-lignende duell mot bossen på en smal hengebro foran en stor rød sol som er på vei ned bak horisonten.

 

I Forest Temple blir Links hjerne satt på nye tøffe prøvelser i form av vanskelige gåter og mysterier. Her finner han Gale Boomerang – en ny type bumerang som skaper en liten virvelvind der den farter over bakken. Link får også hjelp av små aper som svinger ham over stup til nye områder.

 

Bosskampen i Forest Temple er et 15 minutters langt mareritt. Det finnes mange klassiske bosskamper i Zelda-serien og dette er ytterligere en. Denne gangen kan Link kun beseiere bossen ved hjelp av den nye Gale Boomerang.

 

Men dette er bare begynelsen av eventyret. I år får du og jeg oppleve det i sin helhet når det er lansering av The Legend of Zelda: Twilight Princess – mesterverket som kommer til å bli høydepunktet for alle Nintendo GameCube-spillere.

 

Tittel: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Plattform: Nintendo GameCube

Sjanger: Eventyr

Utvikler: Nintendo

Utgiver: Nintendo

Norsk distribusjon: Bergsala AS

Aldersgrense: Ubestemt

Antall spillere: 1

Kompatibelt tilbehør: Nintendo GameCube Memory Card 59, Nintendo GameCube Memory Card 251

Offisiell nettside: www.zelda.com

Lansering: 8. desember 2006

 

http://nintendo.no/

 

Spillet utkommer og på Wii,når det kommer ;)

 

Noen som gleder seg til dette spillet kommer?

Endret av Alucard90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det må du nesten avgjøre selv, men basert på hva du har skrevet i første post har jeg et par forslag: "Mine forventninger til Zelda: TP" eller "Førsteinntrykk av Zelda: TP". Poenget er at tittelen må bli mer spesifikk. Det holder ikke å bare benytte navnet på spillet. Da ville vi hatt 50 tråder hver om Gears of War, Halo 3 og Metal Gear Solid, og det blir vanskelig for forumbrukerne å finne frem til tråder de synes er interessante.

 

:)

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Lite tips: Oppdater det slik at det står System: Wii, Gamecube. Litt missvisende da det kommer og til Wii :)

 

Anyway:

 

Gleder meg vilt til dette kommer. Skal ha meg en Wii når den kommer, uansett. Skal spare og spare og spare, for dette ser bare konge ut.

 

Ah sukk, minner fra en romjul for noen år siden da jeg fikk Zelda Ocarina of Time :love:

 

Ubeskrivelige minner fra et gutterom, som var meget kalt grunnet vinter ute og ingen varmeovn på rommet, med utallige timer OoT....

Lenke til kommentar

Nordoelum:

 

Bedre nå eller?

 

EonoX:

 

Beskrivelsen kan være gammel,men det er ialefall laga til en ny leveringsdato da,tror Wii skal komme samtidig da ;)

 

Bear^:

 

Ja,det kommer til Wii og,men dette er en artikkel fra nintendo og derfor så redigerte jeg ikke på artikkelen

 

Penneknekt

Nå ser du at det er endra ;)

 

Ser det er en del Zelda fans her ja :D

Lenke til kommentar
Absolutt ikke.

7193384[/snapback]

 

Grunn?

7193410[/snapback]

 

Du spurte.

 

Og jeg har aldri likt hverken Zelda eller Mario. Verdens mest oppskrytte spill.

7193442[/snapback]

 

Ja,jeg spurte,men jeg vill og her ha en grunn til hvorfor du eventuelt ikke vill like det eller hvorfor du ikke gleder deg,som jeg sikkert har fått svar på siste linja di der

 

Men er ikke enig i den,men vi blir ikke enige i det uansett så ;)

Lenke til kommentar
Kremt...

 

Jeg gleder meg iallefall til den 8 desember. Skal samle inn digg på forhånd og forsikre meg om at jeg kan sitte og spille i maaange timer  :thumbup:

Har et nærmest religiøst forhold til Zelda-serien. Så 8. desember blir virkelig en stor merkedag for meg  :p

7193475[/snapback]

 

Japp :) Blir vel og møte opp i dress for og få tak i Zelda og wii. :D

Husker når jeg hoppa på krykker rundt i byen for og hente tww :cool: Tror det var 3 stykker som hadde møtt opp i dress på gamezone for og hente zelda da :thumbup:

Lenke til kommentar
2000 - 2500 kanskje.. rundt om der.

 

Så klart gledar eg meg til Twilight Princess! Oppfølgaren til tidenes beste spel må jo berre bli bra! Det blir en fin desember i år vil eg tru :)

7193834[/snapback]

 

Jepp,det har jeg og troa på :D

 

Sep:

Hvis du har gamecube trenger du faktisk ikke å kjøpe wii for å spille det,men det kan sikkert være en fordel ja ;)

Lenke til kommentar
2000 - 2500 kanskje.. rundt om der.

 

Så klart gledar eg meg til Twilight Princess! Oppfølgaren til tidenes beste spel må jo berre bli bra! Det blir en fin desember i år vil eg tru :)

7193834[/snapback]

 

Jepp,det har jeg og troa på :D

 

Sep:

Hvis du har gamecube trenger du faktisk ikke å kjøpe wii for å spille det,men det kan sikkert være en fordel ja ;)

7194473[/snapback]

Lillebror har en GC, men jeg føler det blir mer riktig å spille det på Wii (nunchuk og widescreen). Wii-prisen avskrekker meg dessuten ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...