Gå til innhold

WOW: AMD4000+ eller Core Duo 1.86ghz?


Anbefalte innlegg

Har i dag en whiteboks med en AMD 4000+ og et 6600GT kort samt 2gb minne, og opplever ofte performance problemer i større instancer. Har nå fått muligheten til å låne en maskin på ubestemt tid som har en Core duo 1.86ghz prosessor.

 

Noen som vet hvordan den cpu'en performer sammenlignet med min AMD 4000+?

 

Om det er lite å hente ser jeg vel ikke helt vitsen med å skifte, men er det en del så vil jeg nok gjøre det.

 

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i dag en whiteboks med en AMD 4000+ og et 6600GT kort samt 2gb minne, og opplever ofte performance problemer i større instancer. Har nå fått muligheten til å låne en maskin på ubestemt tid som har en Core duo 1.86ghz prosessor.

 

Noen som vet hvordan den cpu'en performer sammenlignet med min AMD 4000+?

 

Om det er lite å hente ser jeg vel ikke helt vitsen med å skifte, men er det en del så vil jeg nok gjøre det.

 

 

Anyone?

7188337[/snapback]

Blir laptopen din varm ? blir den altfor varm kan det gå utover ytelsen.

 

edit: for det er en whitebox laptop du har ?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Kjørte WoW på en rigg som var MYE dårligere enn det der. Pr i dag kjører jeg på en AMD 64 +3200 med 1GB RAM og 7600 GT (256MB).

Min rigg i dag er en del dårligere enn den du har og jeg kjører i 1680*1050@60Hz med alt av øyegodteri skrudd på. Så jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal ha "performance" problemer i større instancer.

 

Det jeg tenker er problemet er vel kanskje linja di, men hvis du sier at du har performanceproblemer så mener du sikkert drop i frames pr second raten din ikke sant? Denne kan du se ved å trykke "ctrl+r". Sjekk at denne faktisk dropper, og du ikke bare opplever serverlag.

Lenke til kommentar
Kjørte WoW på en rigg som var MYE dårligere enn det der. Pr i dag kjører jeg på en AMD 64 +3200 med 1GB RAM og 7600 GT (256MB).

Min rigg i dag er en del dårligere enn den du har og jeg kjører i 1680*1050@60Hz med alt av øyegodteri skrudd på. Så jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal ha "performance" problemer i større instancer.

 

Det jeg tenker er problemet er vel kanskje linja di, men hvis du sier at du har performanceproblemer så mener du sikkert drop i frames pr second raten din ikke sant? Denne kan du se ved å trykke "ctrl+r". Sjekk at denne faktisk dropper, og du ikke bare opplever serverlag.

7197547[/snapback]

 

Nå skal vi være litt forsiktige med utsagn. Hvis du skrur på alle fløyter og bjeller, og kjører spillet i en oppløsning større en 1024x768, er det ikke problem å strupe pc'en i f.eks. Neffy-fighten når det kommer ca 80 boundconstructs løpende. Da blir det slideshow for ganske mange, selv får jeg runt 23-24 FPS der, jeg kjørte i 1280x1024 m/alt HIGH inntil nylig.

 

1GB ram er også litt i det minste laget, og selv merket jeg mye bedre flyt ette overgangen til 2GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...