Gå til innhold

Harddisk med krypteringsmuligheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjekt viss man ikke vill bruke programmer til slikt ;)

Men det er vell sikkert ikke godkjent for bruk i norge ennda...

Var vell denne mnd det ble lov å bruke fingeravtrykk til innloging på maskinen(bedrifter)

7188099[/snapback]

tror ikke fingeravtrykk er forbudt sålenge det bare brukes internt i en enhet.

Det som er forbudt er å ha et sentralt adgangssystem hvor fingeravtrykkene lagres på server.

Ellers så er det greit med kryptering på harddisk, har også fordelen fremfor kryptering på diskkontroller at du kan sette disken i en annen maskin å få ut dataene, hadde det vært på kontroller ville du trenge en likt system for å få dem ut.

Lenke til kommentar

Hva om harddisken får feil på noen sektorer. Vil en da kunne hente ut den andre informasjonen som ikke ligger på de skadete sektorene? Eller vil en oppleve at feilen ødelegger for at du kan pakke ut dataene som har kryptering?

 

Håper de har tenkt gjennom dette - før de designet krypteringssystemet.

Lenke til kommentar

Det er da ingen som lanserer en prototype, bare fordi sikkerheten i HDDen dens var for svak betyr det ikke at de kan kalle dem prototyper og komme seg unna med det. Håper virkelig at de har fikset de forrige design feilene dens når det gjelder kryptering fordi om de ikke har det så kommer HDDen til å bare gi falsk sikkerhet. Så klart om HDDen kobles opp til en TPM brikke så vil dataen på HDDen virkelig være sikker, men få selskaper har TPM brikker i bærbare pcene dems, e.g. thinkpad er en av de bærbare med TPM brikke. Nå har jeg ikke fått sjansen til å studere TPM brikker så veldig nære, men tror ikke at det vil være veldig enkelt å ta ut en HDD som er kryptert og koblet opp til TPM fra en maskin til en annen. Og for å slippe negativ tilbakemelding fordi jeg ikke forklarte hva jeg mente med falsk sikkerhet, så skal jeg forklare det kort her. Det er mulig å få HDDen når den ikke er koblet opp mot TPM til å lage en derivativ nøkkel av krypteringsnøkkelen. Den derivativet nøkkelen er svak og kan brukes til å finne ut krypteringsnøkkelen. Skal ikke gå inn nærmere på dette, men det finnes informasjon om dette på nettet, er bare å søke på google. Det som jeg lurer litt på er om de har byttet merkenavnet, da jeg har alltid hørt "Trusted Drive" bli brukt om HDDen, men nå er "DriveTrust" brukt?

Endret av inzyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...