Gå til innhold

Oppgradere Dell XPS Gen2 til C2D


A!1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å oppgradere en Dell XPS Gen2 til Core2Duo? Da må man vel bytte hovedkort og CPU... Hvor kan man eventuelt kjøpe dette?

 

Vet noen hvor man kan kjøpe skjermkort til bærbare?

7186023[/snapback]

 

Det går å oppgradere skjermkort på XPS serien,men det må du nok kontakte dell om. Når det gjelder prosessor tviler jeg på det går å oppgradere,selv om jeg kan ta feil :)

Lenke til kommentar

Man kan bytte skjermkortet på XPS bærbare med hvilket som helst skjermkort som støtter MXM. Jeg vet ikke om de må være produsert av Dell eller om man kan bruke et tredjeparts skjermkort... Skjermkortene kommer montert på kjøleren og kjøleren må passe med den bærbare maskinen... Derfor vet jeg ikke om man kan kjøpe skjermkortet av noen andre enn Dell. Kan man det? Hva koster det?

 

Min XPS ble ikke levert med Core Duo. Den har en singlecore Pentium-M 780. Jeg vet at dette allerde er en veldig rask prosessor, men lurer på om det er mulig å oppgradere uten å måtte kjøpe helt ny maskin.

Lenke til kommentar

Da har ikke hovedkortet ditt støtte for hverken Core Duo eller Core 2 Duo, selv med biosoppgradering, så du må nok bite i det sure eplet og betale en hel del tusen kroner for og skifte hovedkort. Når det gjelder skjermkort, så har det nok mest med kjøleløsningen og gjøre ja, at den skal passe med Dell's innmat i kabinettet. Så du må ta kontakt med de for å eventuelt bytte fra det du har. Antar kanskje at du ha 6800 Ultra? mtp at prosessoren er såpass kraftig. Da ville jeg heller vurdert og bytte laptop, altså selge din og kjøpe noe bedre. F.eks en ny XPS vil kanskje være et alternativ, om du trenger ekstrem skjermkortytelse.. Du får jo GeForce GO7950GTX 512GDDR3 i den nå, må sies og være heftig. Men det koster jo deretter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...