Gå til innhold

Hvilken LCD-TV skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei. Skal i dag bestill LCD-TV. Valget står mellom Hyundai HLT-3210 og Viewell VMD3200P. Viewell skjermen har kommet rimelig bra ut i test mens Hyundai skjermen har vært vanskelig å finne noe test av, iom dette er en rimelig ny skjerm. Kan også nevnes at Hyundai skjermen i dag ble satt ned 1000,- i pris, takker for inspill :). Kan nevnes at Viewell tv'n ikke har HDMI.

 

Mvh Jabbala

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, Viewell'n har hdmi hvis det er den siste modellen. Mpx har denne. Har selv tenkt på begge disse, og ender antakeligvis opp med Viewell.

 

Ifølge digihome kan man få inntrykket av at den har bare 1 komponentinngang, men den har 2. Se på viewell.com, der står spesifikasjoner.

7201844[/snapback]

hmm.. er viewellen verdt 1k mer enn hyundaien da? pcutstyr selger den til 6100 + 200 i frakt..

Lenke til kommentar

Aner ikke. Det eineste som holder meg tilbake når det gjelder Viewell er hvordan den funker opp mot vga/xbox360. Ville vært flott hvis noen som har enten viewell eller hyundai sier et par ord om hvordan de oppfatter tven. Finner forsvinnende lite info om viewell. Eineste jeg finner er at "viewell engine" som er bildebehandlingen deres er dårlig i noens øyne, men veldig bra i andres.

 

Har selv tenkt å slå mynt og kron om valget, eller ringe mpx og høre med dem.

Lenke til kommentar

Da er Hyundai skjermet ferdig oppkoblet mot pc, dvd spiller og xbox360. Førsteintrykket av tv'n var at den er av kvalitets materiale. Designet til skjermen er helt nydelig! Jeg har enda ikke fått testet film og xbox, sitter nå og surfer på skjermen og den fungerer ypperlig til pc bruk :).

 

Nå har jeg testet tv'n ved bruk av xbox360 og sett filmer via 480p. Må si tv'n overgår all forventning, har fra før av en Panasonic 37" Plasmaskjerm som ble kjøpt ved juletider for 20,000,-. Denne viser selvfølgelig bedre bilder ved visning av film, men Hyundai skjermen er et meget godt kjøp ved tanke på prisen! Jeg fant også fort ut at informasjonen om tv'n hos komplett ikke stemmer 100% :). På produktinfoen er det oppgitt 1 x komponentvideoinngang, dette stemmer da ikke siden skjermen har 2 x komponentvideoinnganger.

 

Mvh Jabbala

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar

dette høres jo veldig bra ut. skulle inn å bestille hos pcutstyr nå, og så har de jammen meg satt opp prisen med 500 spenn. det samme gjelder for amentio. (kjører de en eller annen form for samarbeid?? litt mistenkelig med nøyaktig lik prisstigning samme dag)

 

ganske nytt for meg med denne type prisstigning. er dette pricing by demand, eller finnes det en annen forklaring?

 

du var en dag for sein jabb ;)

hehe.. jaja, er vel ikke noe å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Kult at du er fornøyd Jabbala! Hadde selv aldri kjøpt TV fra en bilprodusent ;) Altfor skeptisk til det.

 

Hva med en liten "test" av TVen etter litt bruk med bilder og diverse? Hadde sikkert vært nyttig for mange som undrer på denne TVen. Hadde selv vært interessert i å lese en slik test!

7240725[/snapback]

 

Tenkte litt på saken. Skal prøve å få lastet opp noe bilder og skrevet litt fyldigere iløpet av noen dager :). Får forhåpentligvis koblet tv'n opp mot analoge signaler også, så jeg kan uttale meg om dette.

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
dette høres jo veldig bra ut. skulle inn å bestille hos pcutstyr nå, og så har de jammen meg satt opp prisen med 500 spenn. det samme gjelder for amentio. (kjører de en eller annen form for samarbeid?? litt mistenkelig med nøyaktig lik prisstigning samme dag)

 

ganske nytt for meg med denne type prisstigning. er dette pricing by demand, eller finnes det en annen forklaring?

 

du var en dag for sein jabb ;)

hehe.. jaja, er vel ikke noe å gjøre med det.

7240375[/snapback]

 

Hehe, nå fikk jeg jo først tv'n idag 07.11 så var desverre ikke stort jeg kunne gjøre med saken ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...