kewell79 Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 reklamen er jo for et spill Resistance: Fall of Man sjekk øyene på dukka, klipp fra spillet
Penneknekt Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Skrevet 31. oktober 2006 Tvilsomt. I klippet er det konsollen som er i fokus. Resistance: Fall of man nevnes ikke med et eneste ord, verken i lyd eller tekst. Det er umulig å se hva som vises i øynene på dukken, i det minste for folk som ikke er spesielt interessert.
Hossa Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 En ting er sikkert. Denne reklamen gjorde at jeg skal aldri ha meg PS3!
Monkeyboy Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Mulig at Sony prøver å skaffe PS3 litt "street kred" utenfor spillmiljøene. Chris Cunningham har jo også laget videoer for Aphex Twin (Come to daddy og Windowlicker e.eks) og det funket for han.
frostbitten Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 En ting er sikkert. Denne reklamen gjorde at jeg skal aldri ha meg PS3! 7188704[/snapback] Da hadde du kanskje ikke så veldig lyst på den i det hele og store?
Hossa Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 En ting er sikkert. Denne reklamen gjorde at jeg skal aldri ha meg PS3! 7188704[/snapback] Da hadde du kanskje ikke så veldig lyst på den i det hele og store? 7188827[/snapback] Jo, var fast bestemt på å kjøpe den dag 1. Men etter denne reklamen, nei takk!
DrThomas Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Genial reklame! Se bare på hvor mye dere og andre snakker om den, akkurat det en god reklame er ment å gjøre
nacho Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Du kan jo spørre gilde om all reklame er god reklame.
Heales Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Genial reklame! Se bare på hvor mye dere og andre snakker om den, akkurat det en god reklame er ment å gjøre 7188945[/snapback] Totalt feil. Reklame er kommunikasjon, og målet med kommunikasjonen er å få mottageren til å endre atferd, og da i form av å kjøpe produktet.
Ghaundan Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Genial reklame! Se bare på hvor mye dere og andre snakker om den, akkurat det en god reklame er ment å gjøre 7188945[/snapback] Trodde reklame skulle få deg til å få lyst på produktet, ikke utvikle en unormal frykt for dokker.
Denim Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Dokka symboliserer neste generasjons gamere. Hvis du hører godt etter på det dokka sier, så hører du kanskje at den sier noe som kan ligne om "mama" helt til slutt. Deretter flyttes fokuset over på PS3 konsollen.. Budskapet må da, etter min mening, være at PS3 er "the mother of next gen" eller noe i den dur. Dvs at neste generasjon starter med Playstation 3. Altså en noe mer diskret måte å si "The next generation starts when we say it does!" på..
Warlord Nazdreg Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Den vekker nå i hvetfall oppsikt hos folk, men på en rar måte, denne "traileren" var halveis skummel nesten. Dokker generelt er skumle, pluss det med syk latter og rar stemme i et hvitt rom.....med en playstation. Forstod ikke selve budskapet hvis det er et da. Min mening er nok at det var en bra reklame, men den fikk meg ikke til å få lyst på PS3 akkurat... EDIT: Dokka symboliserer neste generasjons gamere. Hvis du hører godt etter på det dokka sier, så hører du kanskje at den sier noe som kan ligne om "mama" helt til slutt.Deretter flyttes fokuset over på PS3 konsollen.. Budskapet må da, etter min mening, være at PS3 er "the mother of next gen" eller noe i den dur. Dvs at neste generasjon starter med Playstation 3. Altså en noe mer diskret måte å si "The next generation starts when we say it does!" på.. 7188977[/snapback] La merke tildette nå og er ganske enig i det du sier. Er det eneste logiske imo Endret 31. oktober 2006 av Warlord Nazdreg
frostbitten Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Dokka symboliserer neste generasjons gamere. Hvis du hører godt etter på det dokka sier, så hører du kanskje at den sier noe som kan ligne om "mama" helt til slutt.Deretter flyttes fokuset over på PS3 konsollen.. Budskapet må da, etter min mening, være at PS3 er "the mother of next gen" eller noe i den dur. Dvs at neste generasjon starter med Playstation 3. Altså en noe mer diskret måte å si "The next generation starts when we say it does!" på.. 7188977[/snapback] Som tatt fra kommentarene på youtube.
Niskivara Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 En ting er sikkert. Denne reklamen gjorde at jeg skal aldri ha meg PS3! 7188704[/snapback] Da hadde du kanskje ikke så veldig lyst på den i det hele og store? 7188827[/snapback] Jo, var fast bestemt på å kjøpe den dag 1. Men etter denne reklamen, nei takk! 7188905[/snapback] Det er noe av det morsomste jeg har lest på lenge.
Niskivara Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Totalt feil. Reklame er kommunikasjon, og målet med kommunikasjonen er å få mottageren til å endre atferd, og da i form av å kjøpe produktet. 7188966[/snapback] Totalt feil. Reklame er kommunikasjon, ja. Men hvis reklamen skal få mottageren til å endre adferd, så har den i 99% av tilfellene allerede tapt. Det reklamene kommuniserer er ett navn, som den setter sammen med ett produkt, slik at neste gang du skal kjøpe det produktet, så kjøper du det kjente navnet. I tilfeller hvor det er et helt nytt produkt(Altså ikke bare Playstation nummer 3) så må reklamene som oftest følges opp med andre typer markedsføring i tillegg for at reklamene skal fungerere. Slik at da er det andre elementer som står for "atferds endringen" i mottageren. I Sony sitt tilfelle trenger de derimot bare å formidle en ting. Og den tingen er "Ohh... Playstation 3". Og det gjør reklamen. De har ikke noen grunn for å formidle noe som helst mer enn det, fordi Playstation merkevaren allerede har så godt feste at mange folk går i butikken for å kjøpe "uoffisiell Playstation" når de skal ha en Xbox360, akkurat som en del folk kaller MP3spillere for iPod uansett. Ps3 reklamen er nok rettet mot de "casual" gamere som har hatt Playstation før, eller har godt kjennskap til merkevaren, og som har pengene og viljen til å bruke så mye på et produkt kun fordi det er "high-tech". Hadde det derimot vært en reklame rettet mot mer "hardcore" gamere, så vet Sony like godt som alle andre at disse liker in-game grafikk. Men in-game grafikk reklamene kommer til å starte senere.
DrThomas Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Den aller beste form for reklame er såkalt "word of mouth", altså at folk snakker om varen/produktet. Ved å lage en slik reklame som dette, vil folk begynne å snakke. Det diskuteres i hva reklamen betyr, hva detaljene vil si for reklamen, om den er genial eller teit (hint hint) og mye mer. Dermed vil flere og flere få høre om den, de vil se den og vise den til andre. Ryktet sprer seg, og dermed også merkenavnet. Det er hele poenget, og Sony har her en genistrek. Enkelt og greit. Dere kan mislike den så mye dere bare vil, men det at dere i det hele tatt diskuterer den viser hvor genial den er.
Penneknekt Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Skrevet 31. oktober 2006 Den aller beste form for reklame er såkalt "word of mouth", altså at folk snakker om varen/produktet. Ved å lage en slik reklame som dette, vil folk begynne å snakke. Det diskuteres i hva reklamen betyr, hva detaljene vil si for reklamen, om den er genial eller teit (hint hint) og mye mer. Dermed vil flere og flere få høre om den, de vil se den og vise den til andre. Ryktet sprer seg, og dermed også merkenavnet. Det er hele poenget, og Sony har her en genistrek. Enkelt og greit. Dere kan mislike den så mye dere bare vil, men det at dere i det hele tatt diskuterer den viser hvor genial den er. 7189667[/snapback] Jeg tror du har rett, til en viss grad. Men man har da ingen garanti for at folk vil diskutere en gitt reklamesnutt? Det er naturlig at uvanlige klipp blir gjenstand for oppmerksomhet, men det gjelder ikke utelukkende. Ser folk noe de ikke liker, kan det meget godt hende de vender produkter ryggen. Jeg viser for øvrig til denne VG-artikkelen.
DrThomas Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, det er ingen garanti, men det er jo en risiko man tar uansett. Men denne reklamen var nok mest ment for å skape blest om merkenavnet Playstation, og det ser ut til at de klarer det ganske bra. Jeg tviler på at mange vender Sony rygger basert på denne reklamen, den er ikke ekstrem nok til det. Det er ingenting som støter noen her, eneste faren er vel at folk ikke bryr seg. Men dem som elsker denne reklamen, de vil nok sende den videre og vise til andre, og dermed skape blest.
nacho Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Det er ikke automatisk gitt at word of mouth er den beste reklamen. Bla. McDonalds har fått erfare dette med noen falske blog-poster rundtomkring på nettet. Trekker igjen frem Gilde og Tine som eksempel på at det ikke er slik at all omtale er god omtale. Hvordan man framstiller et produkt har alt å si for hvor godt det selger. Når man har et godt reklamekonsept, kan man konsentrere seg om å spre det til folket på forskjellige måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå