Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54G firmware problemer


Anbefalte innlegg

Nå er jeg mækk lei at portene ikke åpner seg og at de er stengt. Har irritert meg i et halvt år nå, etter som jeg ikke får lastet ned torrents eller i det minste kjøre stand alone server til Counter Strike.

 

Jeg har prøvd ut alle firmware hos linksys men ingen funker.

Routeren sier bare FIRMWARE UPGRADE FAILED :mad:

 

Jeg har

 

Routeren: linksys WRT54G version 5

Firmware version: 1.01.0

 

Har faktisk prøvd DD-WRT v23 SP1 micro men heller den funker ikke

 

Håper på svar, takker på forhånd

Endret av esel-vender-tilbake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at du ikke har valgt feil firmware fra Linksys?

WRT54G v1-4 bruker ikke samme firmware som v5-7

7177096[/snapback]

 

Kan hende! for jeg skønte ikke så mye starten da jeg merket feilen. Men siden jeg satte meg inn i det i dag, så så jeg at det var forskjellige versjoner av firmware.

 

Men jeg har resettet routeren flere ganger så skjønner ikke helt feilen.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så kan man ikke bruke custom firmware på v. 5 og oppover. Er ikke sikker på dette men du har nok best kjangs bå å få upgradet riktig ved bruk av linksys firmware. :)

7177130[/snapback]

 

Problemet er at routeren sier at alle versjonen av firmware over versjon 5 er "FIRMWARE UPGRADE FAILED" som jeg har prøvd :thumbdown:

Endret av esel-vender-tilbake
Lenke til kommentar

V5 kjører en helt annen firwmare enn de andre versjonene..kjører ikkje linux i det heletatt tror jeg..

 

Prøv å finne en linksys auto upgrade utility..

Resett routeren og sett nettverkskortet til å kjøre på 10 mb halv duplex..denne metoden fikser i alle fall en dårlig flash.

 

typ0

Endret av bramat
Lenke til kommentar
Versjon 5 til 6 kan flashes med tredjepartsfirmware, les mer her. Vet ikke hvordan microversjonen av dd-wrt fungerer, men kan si at jeg er 100 % fornøyd med "vanlig" dd-wrt :)

 

*edit* Ser ut som om du har nyeste offisielle firmware-versjon.

7177168[/snapback]

 

 

Det er det som er problemet. Har rotet med alt av innstillinger i routeren. men ingen ting funker

Lenke til kommentar
Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro

Time: 20:42:46 up 21 days, 21:33, load average: 0.08, 0.01, 0.00

 

 

Router Model

Linksys WRT54G/GL/GS

Version: 5

 

Denne typen router med DD-WRT fungerer stabilt som et fjell opp mot 100mbit studentnett

 

:)

7177850[/snapback]

 

 

Får teste, men alle de ufattelige mang en firmwarene jeg har prøvd så må vel en snart funke uten at jeg får upgrade are failed

 

EDIT: Nei det funka heller ikke. Får vel enten kjøpe meg ny router, eller så smøre meg på litt mer tålmodighet :thumbdown:

Endret av esel-vender-tilbake
Lenke til kommentar
Hvis du går inn på linsysinfo.com så finner du info om flashing av firmware.

Det finnes flere metoder som kan gjenopplive routeren.

7177924[/snapback]

 

 

I og med at du har en v5 router må det litt mer til :)

 

se her: http://scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/

 

Følger du denne malen vil du ende opp med en router som fungerer like godt "og kanskje bedre" enn v1-4 av routerne

 

Lykke til :)

7177928[/snapback]

 

 

Får se om en av tingene funker da. Skriver resultatene seinere

Takker for svar!

Endret av esel-vender-tilbake
Lenke til kommentar
I og med at du har en v5 router må det litt mer til :)

 

se her: http://scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/

 

Følger du denne malen vil du ende opp med en router som fungerer like godt "og kanskje bedre" enn v1-4 av routerne

 

Lykke til :)

7177928[/snapback]

 

Hei..

 

Hva er forskjellen på denne firmwaren mot den orginale Linksys fw? Kan man booste opp signal og den slags? Er den mer stabil?

Lenke til kommentar

Hei :) med denne firmwaren blir routeren i motsetning til orginal med søplete firmware STABIL. mye grunnet at den da kjører linux, og ikke søpla linksys gikk over til ved v5 og oppover.

 

Mulighet for å øke sendestyrke for antennene etc. Man ser realtime load på router med mer

 

Man får også telnet/ssh tilgang til router. for mer avansert config. som et steg FØR man gjør denne prosessen er det også mulig å øke RAM til 16 med enkle komandoer fra telnet

 

 

absolutt å anbefale:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...