x-team Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Heisann. Har en WD 320gb eksterndisk som jeg har hatt vel 3 uker. Denne har fungert meget bra og har mye viktige filmer og greier da jeg driver og redigerer snøscooter filmer for scooternorge. Plutselig en dag da jeg skrudde på pcen så starta ikke den eksterne disken og lyset som er i på brytern fremme på disken blinker bare! Har prøvd og koble den fra og til andre pcer og gjort det meste, men hva kan ha skjedd med disken? Jævla kjedelig om den er ødelakt for har mye data der som jeg ikke har råd og miste! Takker for svar!
Playmofetish Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Jævla kjedelig om den er ødelakt for har mye data der som jeg ikke har råd og miste! 7174699[/snapback] Hvorfor har du da ikke dissen dataene backet opp et annet sted, på en annen ekstern disk eller noe sånt? Legg øret inntill disken når du skrur den på, og hør etter om du merker spesielle klikk, eller at disken spinner opp, kutter ut og spinner opp igjen i en loop. Da er motorikken ødelagt, og recovery vil koste mange tusen kroner. Hvis disken spinner helt fint rundt kan du kanskje få tak i dataene ved hjelp av recovery-software, eller du kan levere den inn til f.eks Reconsult.no, som har betydelig billigere recovery-priser enn IBAS.
nahojdat Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Test dette nøyaktig: Please try the following: • Disconnect all cables connected to the drive. • Connect the power cable to the drive. • Connect the USB-cable. First to the drive. Then to the computer. If the drive is detected correctly the problem was probably caused by improper shutdown or un-mount (unplugging the cable without dismounting first, etc.). When this has happened, the USB-interface needs to reset itself properly. After this, reconnection should be no problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå