Gå til innhold

Hvordan finne eventuelle pixel-feil ? -Løst-


Floxer

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt min første LCD-skjerm (Samsung Syncmaster 204B).

Har lest flere artikler her om folk som har returnert skjermene pga pixel-feil.

Derfor kunne jeg godt tenke meg å skjekke om det er tilfelle med denne skjermen, spørsmålet er bare hvordan ?

Er det eventuelle andre ting jeg bør skjekke også ?

Endret av Floxer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt min første LCD-skjerm (Samsung Syncmaster 204B).

Har lest flere artikler her om folk som har returnert skjermene pga pixel-feil.

Derfor kunne jeg godt tenke meg å skjekke om det er tilfelle med denne skjermen, spørsmålet er bare hvordan ?

Er det eventuelle andre ting jeg bør skjekke også ?

7170601[/snapback]

 

Pixelfeil ser du jo. F.eks hvis du kan se en prikk på skjermen din, som holder én farge f.eks rød. Vanligvis så må det være noen slike døde piksler for at du skal få returnert skjermen. Varierer sikkert fra produsent til produsent og størrelsen på skjermen.

Lenke til kommentar
Problemet løst.

Takk fo hjelpen.

 

Edit: Og jeg fant ingen døde pixler  :D

7170695[/snapback]

 

Det kan komme. Jeg hadde ingen da jeg fikk skjermen, men etter hvert begynte jeg å få en grønn en på høyre siden midt på.

Jeg begynte å massere den hver dag, og nå er den nesten ikke der. Noen ganger ser jeg den, men ikke ofte.

Lenke til kommentar
Problemet løst.

Takk fo hjelpen.

 

Edit: Og jeg fant ingen døde pixler  :D

7170695[/snapback]

 

Det kan komme. Jeg hadde ingen da jeg fikk skjermen, men etter hvert begynte jeg å få en grønn en på høyre siden midt på.

Jeg begynte å massere den hver dag, og nå er den nesten ikke der. Noen ganger ser jeg den, men ikke ofte.

7170823[/snapback]

 

Du sier at døde pixler kan komme etterhvert. Hvorfor kommer de etterhvert ? Finnes det noe svar på dette.

Lenke til kommentar
Problemet løst.

Takk fo hjelpen.

 

Edit: Og jeg fant ingen døde pixler  :D

7170695[/snapback]

 

Det kan komme. Jeg hadde ingen da jeg fikk skjermen, men etter hvert begynte jeg å få en grønn en på høyre siden midt på.

Jeg begynte å massere den hver dag, og nå er den nesten ikke der. Noen ganger ser jeg den, men ikke ofte.

7170823[/snapback]

 

Har blitt veldig imponert av siden Flatpanels.dk, og der mener de bastant at massering ikke skal hjelpe, kun skape risiko for skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...