Gå til innhold

Verdi PC: Intel 3,6@4,2, 7800GTX, 1G OCZ++ ~ 1 år


Anbefalte innlegg

Heisann. Har en PC som jeg vurderer å selge som var top-of-the-line for ca. 1 år siden, men med nye Intel Core Duo prosessorer på markedet vurderer jeg å oppgradere. Spørsmålet er om jeg skal selge PC'en komplett eller stykke den opp og selge de delene jeg ikke trenger.

 

Specs:

- Hovedkort: ASUS P5ND2 SLI

- Prosessor: P4 660 3,6GHz, klokket til 4,2GHz

- Minne: 2x512 OCZ 533MHz DDR2 E.B

- Skjermkort: GeForce 7800GTX

- Strømforsyning: MIST 500W PSU

- System-HD: Raptor 74GB

- Lagring: 2 x 320GB

- DVD: NEC DVD3540A

- Kabinett: Lian Li PC6277B (vannkjølingskabinett)

- Kjøling: Custom vannkjøling (Omtrent samme som dette)

- Viftestyring: Cooler Master

 

Hva tror dere jeg får PC'en komplett? Og er det såpass mange kurrante deler i den at jeg burde vurdere å kun selge de delene jeg ikke trenger? Hvilke deler ville dere i så tilfelle vurdert å ta vare på?

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når moderatorene sier dette kan dere ikke si noe om hvordan topic burde være?

 

I dette tilfelle ville det vel vært noe som:

Pris for 2X512ram, 7800gtx, P4 660 3,6@4,2?

Er vel mer den stilen moderatorene vil se i topic...

Men det er litt vanskelig og skjønne etter hva som står der i farta...

Lenke til kommentar

Endret tittelen nå til omtrent det du foreslo Lakus, men syns det er litt vanskelig i dette tilfelle ettersom det blir litt meningsløst å bare ramse opp 2-3 komponenter i en komplett PC (som foreslått i retningslinjene). Hadde vært enklere om man kunne bare skrevet noe sånt som "Gaming-PC, high-end for ca. 1 år siden" eller noe tilsvarende.

 

Anyway, kom med innspill folkens! :)

Lenke til kommentar
Kanskje, men må huske på at kabinett + vannkjøling + viftestyring fortsatt har en ganske høy nypris - rundt 5.000 vil jeg anslå, så håpte kanskje det ville trekke opp litt. :)

7163255[/snapback]

 

Ahh, beklager det tenkte jeg ikke over :)

 

Med alt det inkludert, og da tenekr jeg på at det fungerer optimalt og er pent behandlet så burde du klare å presse det opp maksimum 10 000,- men jeg ville satset på en mellomting, la oss si 9 000,- da har du er fin "allround" pris :)

Lenke til kommentar

Ikke bli skuffet om du ikke får 10 000. 7800GTX blir knust av dagens 7950GT som begynner å krype ned mot 2 tusenlapper, prosessoren er i en annen galakse enn AM2 og Conroe når det gjelder ytelse og du skal ikke ut med mange hundrelappene for 1GB ram.

 

Selv hadde jeg betalt max 7000-8000, men godt mulig du kan få litt mer om du er heldig og dyktig. :)

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Jeg tipper det er akkurat disse delene er det du får minst igjen for.

7163276[/snapback]

Det er vel mulig du har rett i det. Når jeg tenker meg om, så er det kanskje en god ide å ta vare på kabinett+vannkjøling+viftestyring til den nye PC'en jeg skal bygge meg. Kan jo bare peise inn stock-viftekjølinga og flytte delene til et annet kabinett jeg har stående (Chieftec-et-eller-annet).

 

Regner med jeg får bruk for vannkjøling når det skal klokkes litt Core Duo.. ;)

Lenke til kommentar
Takker, var vel omtrent der jeg hadde trodd det ville ligge jeg også, men kanskje med en liten forhåpning om at jeg kunne klare å strekke det til 10k.. ;)

7163233[/snapback]

 

Sorry, men det tviler jeg på. Prosessoren er ikke spesiellt sterk (i forhold til tilsvarende nye, f.eks Core 2 Duo) og skjermkortet er litt utdatert, men skulle tro du klarte 7000-8000 ;)

Lenke til kommentar
Sorry, men det tviler jeg på. Prosessoren er ikke spesiellt sterk (i forhold til tilsvarende nye, f.eks Core 2 Duo) og skjermkortet er litt utdatert, men skulle tro du klarte 7000-8000 ;)

7163321[/snapback]

Hehe, joda, dere har sikkert rett. Er vel bare sånn at man legger på litt ekstra når det er ens egen PC det er snakk om. Optimistisk drømmetenking vet du. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som en annen antyder..:

Demonter vannkjølinga. (Det kan du bruke i neste "rigg").

Så vil jeg tro at ca. kr.7000 er en realistisk pris.

Du kan få mer, men ikke uten litt mer innsats/tidsbruk eventuelt innsalg til noen som ikke er helt oppdatert.. . ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...