Gå til innhold

Litt skryt til NGT


Anbefalte innlegg

Det har vore mykje kritikk til NGT pga dårleg kundeservice og liknande, noko dei heilt sikkert har fortjent.

Men når dei for en gong overgår forventningane fortjener dei ros.

 

Eg har i den siste tid vore plaga med ustabil linje, routeren har disconnecta i tide og utide. Eg trudde lenge det var azureus og hard belastninga av linja mi som gjorde dette. Men eg avslo dette som løysing då eg blei disconnecta under normal surfing også.

Så eg eg sende ein henvendelse til NGT gjennom kontaktskjemaet deira og utdjupa probleme. Tenkte med meg sjøl at det kom til å ta dagar før eg fekk respons. Men den gong ei.

Under 2 timar seinare, kl 1430 24/10 fekk eg dette svaret tilbake:

 

"Ser det er en god del ustabilitet på linjen din. Ny router er på vei.

Når du får denne, bytt strømforsyning samt alt av kabler til det som følger med ny router.

 

Vi takker for din henvendelse."

 

25/10 kl 0930 fekk eg mail om at routeren var sendt frå dei.

26/10 var pakken i Oslo og prøvd levert på døra mi som "på døra pakke.

Men pga dårleg merking av ringeklokke fekk ikkje dei kontakt med meg.

Men idag 27/10 låg hentelappen i postkassa mi, og eg kunne labbe til postkontoret og hente min splitter nye Speedtouch 546(i).

 

Synes dette var ei effektiv fiksing av problemet mitt.

 

Har ikkje fått testa om eg har blitt kvitt ustabiliteten enda, sidan eg akurat har fått montert opp routeren.

 

Er dette ei bedre boks enn Zyxel Prestige 660RU-T3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takker for dette her, jeg har også en del problemer med ustabilitet, blir disconnected hele tiden :S

skal gjøre det samme som du gjorde her og se hva jeg ender opp med.

 

har du en e-mail til nextgentel??

 

tusen takk

7163245[/snapback]

 

viss du logger deg inn på kundesidene får du tilgang til kontaktskjemaet.

Mykje billigare enn å sitte i telefonkø

Lenke til kommentar
Korleis det fungera i praksis då?

7164275[/snapback]

Du trykker på knappen, det spretter opp et popup-vindu hvor du skriver telefonnummeret ditt og trykker på en "ring meg"-knapp.

Plutselig så ringer det i telefonen din, med skjult nummer.

Du tar telefonen og blir koblet sammen med mottageren, hvor du da, med all sannsynlighet, kommer til en telefonsvarer som er den samme som du ville kommet til om du hadde ringt vanlig

Lenke til kommentar

Pass på, bestiller du 1 ny ruter så risikerer du å få fler. Jeg bestilte ny ruter, fikk 7(!!!!) stk!

Ba om returlapp for 7 (6 nye og 1 gammel).

Fikk lapp, og beskjed om å putte alle 7 i en pappeske. Sendte inn, fikk beskjed om at de hadde mottatt en ruter så fikk jeg plutselig regning på 6 stk. Men tror det ordnet seg nå, etter en "kjapp" telefon. "Kjapp" as in å ringe faktura avd ikke er så raskt i seg selv.

Lenke til kommentar
Pass på, bestiller du 1 ny ruter så risikerer du å få fler. Jeg bestilte ny ruter, fikk 7(!!) stk!

Ba om returlapp for 7 (6 nye og 1 gammel).

Fikk lapp, og beskjed om å putte alle 7 i en pappeske. Sendte inn, fikk beskjed om at de hadde mottatt en ruter så fikk jeg plutselig regning på 6 stk. Men tror det ordnet seg nå, etter en "kjapp" telefon. "Kjapp" as in å ringe faktura avd ikke er så raskt i seg selv.

7165162[/snapback]

 

Det har heldigvis berre kommt 1 foreløpig.

hmmm, så man må be om returlapp fo å få det altso.

Et forsøk på å spare penger på at folk returnerer for egen regning?

Lenke til kommentar

Har ennå tilgode å få en positiv erfaring med NGT... De lovet jo for snart et år siden at de skule ansette flere kundekonsulenter.. Men mye tyder på at kundemassen deres vokser for fort til at suportavd. klarer å henge med...

 

Men det er godt at noen opplever at ngt gjør jobben sin..:p

Lenke til kommentar
Jeg fikk bare 5 routere... Skal jeg klage? :)

Men jeg fikk da til slutt også en trådløs router gratis, da ingen av de andre ordnet tilkoblingsproblemene mine.

7182314[/snapback]

 

Grattis, jeg fikk ingen trådløs ruter, selv om jeg brukte 250 kr i tlf med de, samt 300 opp og ned med buss flere ganger.

Lenke til kommentar

Nå vil ikke jeg være en party pooper..

 

Men å sende ny ruter ser ut til å være NGT sitt svar på allt. Av alle de jeg kjenner som har hatt problem med nextgentel (forskjellige problemer) så har de fått svaret "ja jeg ser her at du har en eldre ruter, vi sender en ny så skal det nok fikse seg".

 

For nesten ingen av de ble problemet løst, inklusive meg som betalte for en 6mb linje, men fikk bare 1mb. Da hadde jeg i tillegg hat 6mb i 6 mnd'er før den plutselig stupte. Ny ruter gjorde ingenting, og etter et halvt år klarte jeg til slutt å overbevise dem at jeg skule ha nedsatt pris uten degradering av linje gebyr..

 

I tillegg til dette så bli ikke den nye ruteren din helt gratis. De krever at du sender den gamle tilbake, greit nok det, om ikke du selv måtte betale porto..

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Tror det kan være lurt å sende inn routerne uansett, plutselig bestemmer de seg for å belaste deg for disse. Sikkert forskjellig fra tilfelle til tilfelle...

 

Men de legger jo ved en returlapp, da er det jo bare å finne en egnet pappeske, slenge all driten oppi der (husk å ta med alt du har av kabler du ikke trenger :) )og sette på returlappen. Lever på postkontor, case closed og du har alt på det rene...

 

Selv hadde jeg en stund :

1 x den gamle Cisco routeren (667?)

3 x Zyxel router

1 x ukjent merke tilsendt fra NGT, som jeg ikke husker

1 x Speedtouch trådløs router.

 

Alt minus den trådløse routeren havnet i en stor pappeske sammen med alt av ledninger (og da mener jeg ALT) Alt av ledninger var selvfølgelig "åpnet" og lagt løst oppi, min egen lille "protest" mot NGT sine telefonkøer (kall meg gjerne barnslig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...