Gå til innhold

Litt skryt til NGT


Anbefalte innlegg

Anngående rutersending.. En mandag ringte jeg, og han sa han skulle få ruteren sendt dagen derpå. Han lovte at jeg skulle få ruteren til fredagen eller lørdagen. Jeg gledet meg, endelig skulle jeg få internett igjen. Fredagen kom, jeg ble litt småsur men antok at den kom på lørdag. Ingen ruter på lørdag heller. Det endte med at de sendte ruteren først på onsdagen i den neste uken. Dette var rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så var vi tilbake til den normale og mindre kundevenlege NGT.

Sende dei en mail tidligare idag og spurte om returlapp.

Her er det hyggelege svaret dei gav meg:

 

 

Hei Tony ********* Kundenr: 2*****

 

Viser til henvendelse vedrørende retur av ruter.

 

Du er selv ansvarlig for å returnere ruter til NextGenTel. Dette innebærer også at kostnad ved retur må dekkes av deg. Viser til utdrag fra vilkår for abonnementet:

 

Under punkt 3.1 Bredbåndstilgang:

\"DSL-ruteren er NextGenTels eiendom, og må returneres av kunden for egen regning ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få ruteren i retur, uavhengig av årsak.\"

 

Dette være seg altså i alle tilfeller der ruter må byttes, eller der retur av andre grunner er påkrevd.

Dersom vi ikke mottar ruteren vil du bli purret på dette, og fakturert ruterens verdi. Skulle vi motta ruteren i retur etter fakturering, vil fakturaen bli kreditert.

Lenke til kommentar

Utrolig smålig av NGT i dette tilfellet!

I mine tilfeller (retursendt ihvertfall 4 routere) har det alltid fulgt med en returseddel når jeg mottok den nye routeren.

 

Det hadde vel ikke vært værre for kundeservice å sende deg en returseddel...

 

I ytterste konsekvens kan NGT sende deg 100 routere og kreve at du betaler for returen av disse.

Lenke til kommentar
Har ennå tilgode å få en positiv erfaring med NGT... De lovet jo for snart et år siden at de skule ansette flere kundekonsulenter.. Men mye tyder på at kundemassen deres vokser for fort til at suportavd. klarer å henge med...

 

Ja, og hva er poenget ditt? Har du faktsik prøvd å ringe til kundeservice de siste 9 månedene? Det tar ikke mer enn ca 5 minutter gjennom til teknisk adveling nå, og med tanke på at det i noen tilfeller før var så mye som 10 ganger så lang ventetid, så vil jeg jo kalle det en meget kraftig skjerping. Hvilke andre support-telefoner er det forventet å få svar på under 5 minutter forøvrig?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg vil også gjerne få legge inn noen erfaringer om NGT.

 

I startperioden i sommer hadde jeg endel problemer med linjen, her var NGT meget flinke og dyktige. De løste saken fort, og uten større problemer for meg. Det tok heller ikke mange minuttene å komme gjennom til kundeservice.

 

Men, som flere har opplevet så er de noe trege med å sende ut ny ruter. Fikk etterhvert noen sære problemer med min, og har nå ventet siden august, ja - AUGUST, på ny. Har nå ringt inn flere ganger (kommer btw fortsatt raskt frem på telefon, et stort pluss).

 

Første gang sa teknisk at det var deres feil, noe software-greier som ikke fungerte helt. Men han skulle ordne det. Noen uker gikk. Neste person sier at dette burde vært løst for lenge siden, og at han skal sende en ny. Samt, at han skal sjekke at den har blitt sendt dagen derpå.

 

Nå sitter jeg her, enda noen uker etterpå, fortsatt ingen ruter. I morgen så ringer jeg på nytt. Mens noen får 7 rutere, får jeg altså ingen. På tre måneder. Ganske nifty.

 

Følelsene er blandet på det beste, de har gode sider, og de har dårlige sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...