Gå til innhold

Nintendo and Microsoft signs up for Cell?


Knebel

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle ikke Microsoft ta ibruk en så kraftig prosessor som Cell.

Fordi de finner noe annet/bedre?

 

Uansett blir det bare spekulasjon frem til MS og Nintendo uttaler seg offisielt om hva deres neste konsoller vil inneholde. Så lenge jeg har lest to versjoner av dette sitatet, så venter jeg til det kommer en endelig uttalelse på dette emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitatet jeg leste et annet sted var at IBM-representanten trodde at Wii og 360 brukte Cell allerede, så jeg ville vært skeptisk til denne informasjonen til man får det konkrete sitatet.

 

Men om alle endte opp med Cell til slutt så ville det jo gjøre underverker for porting av spill mellom konsollene. Vel, bortsett fra at PS3 ville vært svake lillebror, da den skal være ute i minst 10 år, så de neste konsollene fra Nintendo og Microsoft om fem år vil nok være ganske mye kraftigere enn PS3 er i dag... Så vi en situasjon som i dag, bare at PlayStation er den svake maskinen, og Nintendo og Microsoft bruker samme prosessor - en kraftigere Cell-utgave.

 

Men som sagt, jeg er skeptisk til påstandene om at MS og Nintendo har valgt Cell...

7170407[/snapback]

 

Høres merkelig ut at en IBM representant skulle mene at cpu`en i x360 er cell, for såvidt jeg vet er det vel IBM som produserer power pc og cell? Er dette tilfelle bør han vel få seg bedre oversikt.. :p

Lenke til kommentar

Problemet er vel at Sony eig minst like mykje (?) som IBM av Cell-prosessoren, så om Nintendo og Microsoft puttar den i sine konsollar vil Sony tjene pengar på konkurrentane sine maskiner.

 

Og det er vel ikkje akkurat ein "cunning plan" frå Nintendo og Microsoft. I call shenanigans. :)

Endret av GeirBrandal
Lenke til kommentar

Nei, derav spørsmålsteiknet. Det er berre det inntrykket eg har fått, sidan Cell-prosessoren neppe hadde eksistert utan Sony og Toshiba. Det er mogeleg at eg blandar litt saman med Blu-ray når det gjeld kven som eig kva av spesifikasjonar og rettigheter. Nokon som veit betre?

Endret av GeirBrandal
Lenke til kommentar

Kan vaere at det er er feilsitert eller dum representant fra IBM? Alle 3 konsollene bruker i dag PowerPC basert CPU kjerner. Xbox360 har CPU med 3 PowerPC kjerner, PS3 har CPU med 1 PowerPC kjerne og 7 SPE'er og ogsaa WII har en PowerPC basert kjerne i CPU'en.

 

Mulig han bare prata over seg og sa Cell men mente PowerPC?

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Saa PS3 sin Cell er en CPU med en PowerPC kjerne og 7 SPE'er vil forskjellen i det jeg skrev, "PS3 har CPU med 1 PowerPC kjerne og 7 SPE'er" vaere untatt jeg utelot aa kalle den Cell? :-)

 

Poenget mitt var at 360, PS3 og WII alle har PowerPC kjerne® fra IBM som viktig del av CPU'en og at IBM mannen kan ha bomma litt naar han sier Cell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...