Gå til innhold

Hotmail i outlook

P00ka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at Hotmail sluttet med å gi meg tilattelse til å ha flere enn den hotmail kontoen som jeg allerede hadde og legge inn i outlook, har jeg vært på utkikk etter en annen mulighet..

Jeg sitter like dum uten mye informasjon.

Det er jo så simpelt å kunne kombinere flere mailadresser i et og samme program.

Er det noen som vet om et alternativt mailsystem jeg kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

problemet er vel at Hotmail ikke støtter normale epostprogram?

Standarden for overføring av epost fra server til din pc, foregår så vidt jeg ved via noe kalt pop eller imap.

Hotmail støtter ikke pop-standarden, derfor kan man ikke hente ned sine mailer i det programmet du selv liker best. Grunnen til dette er at Microsoft ønsker å tvinge sine kunder til å bruke Microsoft-programvare, og kun dette! Ulempen er jo et lite brukervennlig system, trøbbel ved henting av mail fra hotmail, samt frustrerte brukere som ikke forstår hvorfor ingenting virker...

Det å mer eller mindre tvinge brukere til å fortsette med å bruke programvare fra ett selskap er på ingen måte noe nytt, Windows legger inn bl.a. IE, msn og mediaplayer som default (greit nok), men man kan ikke avinstallere disse! (kun slette snarveier). Har du en iPod må du bruke Itunes til å overføre musikk, og visa versa: har du kjøpt musikk via Itunes kan du glemme å spille den av på din egen mp3-spiller, med mindre denne viser seg å være en iPod... Det finnes sikkert utallige fler eksempler, og de fleste større selskaper bruker pressmidler for å skvise ut mindre aktører..

Selv har jeg sluttet med hotmail. Jeg logger riktignok på nå og da for å slette spam :p Skaff deg en normal e-post-konto som støtter pop! Det finnes utallige gratis-levarandører som gjør dette: gmail, yahoo, start.no, home.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...