Gå til innhold

Rutere får innebygd BitTorrent


Anbefalte innlegg

Men hva krever egetling BitTorent? Jeg snakker om ram og slik? Blir det bare en PageFile på den eksterne hardisken (som ram).

 

Skrevet riktig kan et bittorrent program være veldig lite, f.eks uTorrent uten stor disk-caching tar 6MB ram. Hvis du legger på Java, .NET og Visual Basic bibloteker kan et program ta så mye du vil  :tease:

7162880[/snapback]

 

Prøv å se hvor mye mer systemet totalt bruker av ram når du starter utorrent, kontra når det ikke er på, så vil du se et annet bilde.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva krever egetling BitTorent? Jeg snakker om ram og slik? Blir det bare en PageFile på den eksterne hardisken (som ram).

 

Skrevet riktig kan et bittorrent program være veldig lite, f.eks uTorrent uten stor disk-caching tar 6MB ram. Hvis du legger på Java, .NET og Visual Basic bibloteker kan et program ta så mye du vil  :tease:

7162880[/snapback]

 

Prøv å se hvor mye mer systemet totalt bruker av ram når du starter utorrent, kontra når det ikke er på, så vil du se et annet bilde.

 

AtW

7163502[/snapback]

 

 

Kommer jo ann på hvor mye resurser som er tilgjengelig og ikke minst instillingene i utorrent / registeret.

Dette impliserer også på nedlastingshatighet.

Iallefall hvis du sitter på i bra linje, har du adsl er det sikkert vannar i.

PS. edonky drar ned routeren min men dc/bittorrent har levert inntil 11000kB/s dvs 100Mbit

Lenke til kommentar
Men hva krever egetling BitTorent? Jeg snakker om ram og slik? Blir det bare en PageFile på den eksterne hardisken (som ram).

 

Skrevet riktig kan et bittorrent program være veldig lite, f.eks uTorrent uten stor disk-caching tar 6MB ram. Hvis du legger på Java, .NET og Visual Basic bibloteker kan et program ta så mye du vil  :tease:

7162880[/snapback]

 

Prøv å se hvor mye mer systemet totalt bruker av ram når du starter utorrent, kontra når det ikke er på, så vil du se et annet bilde.

 

AtW

7163502[/snapback]

 

 

Kommer jo ann på hvor mye resurser som er tilgjengelig og ikke minst instillingene i utorrent / registeret.

Dette impliserer også på nedlastingshatighet.

Iallefall hvis du sitter på i bra linje, har du adsl er det sikkert vannar i.

PS. edonky drar ned routeren min men dc/bittorrent har levert inntil 11000kB/s dvs 100Mbit

7165270[/snapback]

 

Hvor mye det er kommer ann på diverse ting ja, men essensen er fortsatt det samme, hvor mye ram selve utorrent-prosessen bruker gir langt ifra hele bildet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Montro om firmware som inneholder slik BitTorrent støtte kommer til å få like mange modifikasjoner slik - som en har sett på antall BitTorrent klienter. Er firmware'n til sånne "routere" basert på åpen kildekode?

 

Det blir kanskje en oppblomstring av maskinkode hackere ut av denne utviklingen !?

For det er jo liten tvil om at forbrukeren ønsker ting på sin egen måte, om de ikke finner eksisterende løsninger fullgode nok.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...