Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Den er tøff. Jeg var på rundt 120 filmer da jeg gikk aktivt inn for å klare 250/250, og jeg brukte godt over to år på prosjektet. Kanskje du er barskere.
CypheroN Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Den er tøff. Jeg var på rundt 120 filmer da jeg gikk aktivt inn for å klare 250/250, og jeg brukte godt over to år på prosjektet. Kanskje du er barskere. Neppe. Vi får se..
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Og vi må ikke glemme Dorian Gray med sin "224/250 (250/250 innen 2010)", som han kunne ha klart da han først lanserte prosjektet. Det er ikke lett å bli "tvunget" til å se film.
tjalla Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 (endret) Cun: The Bridge skuffet i grunn. Typisk sjokkdokumentar som ikke klarer å følge opp de vonde bildene med de litt kjipe intervjueobjektene. King of Kong er derimot fantastisk. En klassisk fortelling om David mot Goliath, rettferdighet mot urett. Fascinerende innblikk i en verden man absolutt ikke har noe forhold til. Ellers kos deg med Empire of Africa, som til min overraskelse finnes her. Får håpe den ikke er sensurert. Mitt forsett: å se mer (god) film uavhengig av lister. Endret 3. januar 2010 av tjalla
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Takk takk, det blir nok en fin liten dokumentarfestival
Dimitrij Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 King of Kong er...ja, konge:) Utrolig engasjerende dokufilm. Jeg tenker litt på kanskje henge meg på 250/250 som nyttårsforsett jeg og. Er på 142/250 nå, og har flere usette liggende i hylla, så skal ihvertfall give it a go.
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Mitt forsett: å se mer (god) film uavhengig av lister. Jeg ser filmer basert på hva jeg bare har lyst til der og da, ulike lister, filmer jeg har hørt om fra filmteori eller -historie, nye filmer på kino og Blu-ray, filmer som blir anbefalt meg personlig og filmer det blir snakket mye om på forumet (jfr The Return og Werckmester Harmoniak). Med denne planen tror jeg neppe jeg noensinne kommer til å spørre om anbefaling i anbefalingstråden ^_^
CypheroN Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Det er det som er vanskelig for min del også. Har omtrent slutta å bry meg om top 250, og ser heller bare filmer jeg vil se. Og det er jo egentlig slik det skal være.
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Som en sosialliberaler går jeg for en mellomting, den gylne middelvei: tvang til å se visse filmer (sosialisme) koblet med frihet til å se hva pokker jeg vil, enten det er en Steven Seagal-film eller en Makmalbaf-film (liberalisme). Enkelt og greit
tjalla Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 (endret) Jeg har et tvangsforhold ovenfor filmer jeg har i hylla - de prioriteres over alt annet, men de filmene som har stått i hylla i mange, mange, mange år blir dessverre nedprioritert. Novecento, tre Kurosawafilmer og Limelight tror jeg har stått i hyllene i 4-5 år uten at jeg har offret de en seriøs tanke. På tide å dytte de godt inn hylla (usette filmer står 3-4 cm lenger ut enn sette filmer). Så et revidert forsett: Se nevnte filmer. Endret 3. januar 2010 av tjalla
Hopperesque Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Enig, CypheroN. Skal dog få med meg 15-20 filmer til fra før 1970. Har sett 131/250.
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Hehe. Dagens TV-anbefaling: Gilda av Charles Vidor fra 1946 med Rita Hayworth i hovedrollen går på NRK2 kl 15:30 i dag
kakesjef Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Dagens Disney klassiker: "The AristoCats". Tror det er første gang jeg ser hele filmen faktisk, husket bare bruddstykker, og en klassiker fra Disney på dette tidlige stadiet skuffer ikke. Herlig steming, utrolig mye humor. Forholdet mellom de to hundene er genialt Se filmen hos Youtube
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Tidlig og tidlig. De hadde jo lagd klassikere i 33 år da den kom ut. Syns den var en av de mer skuffende klassikerne, men fremdeles en grei film. Langt bedre enn for eksempel The Wild.
Hopperesque Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Cun: The Bridge skuffet i grunn. Typisk sjokkdokumentar som ikke klarer å følge opp de vonde bildene med de litt kjipe intervjueobjektene.Kjipe? Antar du forventet en strøm av tårer og høylytt fortvilelse?
CypheroN Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Tidlig og tidlig. De hadde jo lagd klassikere i 33 år da den kom ut. Syns den var en av de mer skuffende klassikerne, men fremdeles en grei film. Langt bedre enn for eksempel The Wild.Det er bedre å se den når man er under ti år.
Cuneax Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Mulig det, men det samme gjelder ikke flere andre klassikere som jeg syns er svært gode. Ikke bli helt Montag med alderskortet, nå
Hopperesque Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Litt off-topic: Antar denne Montag kan krysse av for alt av film på icheckmovies.
CypheroN Skrevet 3. januar 2010 Skrevet 3. januar 2010 Mulig det, men det samme gjelder ikke flere andre klassikere som jeg syns er svært gode. Ikke bli helt Montag med alderskortet, nå Mener bare at nostalgi har en stor rolle når det gjelder disneyklassikerne for meg, og forhåpentligvis for en del andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå