Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er tøff. Jeg var på rundt 120 filmer da jeg gikk aktivt inn for å klare 250/250, og jeg brukte godt over to år på prosjektet. Kanskje du er barskere.

Skrevet
Den er tøff. Jeg var på rundt 120 filmer da jeg gikk aktivt inn for å klare 250/250, og jeg brukte godt over to år på prosjektet. Kanskje du er barskere.

Neppe. :whistle: Vi får se..

Skrevet

Og vi må ikke glemme Dorian Gray med sin "224/250 (250/250 innen 2010)", som han kunne ha klart da han først lanserte prosjektet. Det er ikke lett å bli "tvunget" til å se film.

Skrevet (endret)

Cun: The Bridge skuffet i grunn. Typisk sjokkdokumentar som ikke klarer å følge opp de vonde bildene med de litt kjipe intervjueobjektene. King of Kong er derimot fantastisk. En klassisk fortelling om David mot Goliath, rettferdighet mot urett. Fascinerende innblikk i en verden man absolutt ikke har noe forhold til. Ellers kos deg med Empire of Africa, som til min overraskelse finnes her. Får håpe den ikke er sensurert.

Mitt forsett: å se mer (god) film uavhengig av lister.

Endret av tjalla
Skrevet

King of Kong er...ja, konge:) Utrolig engasjerende dokufilm.

Jeg tenker litt på kanskje henge meg på 250/250 som nyttårsforsett jeg og. Er på 142/250 nå, og har flere usette liggende i hylla, så skal ihvertfall give it a go.

Skrevet
Mitt forsett: å se mer (god) film uavhengig av lister.

Jeg ser filmer basert på hva jeg bare har lyst til der og da, ulike lister, filmer jeg har hørt om fra filmteori eller -historie, nye filmer på kino og Blu-ray, filmer som blir anbefalt meg personlig og filmer det blir snakket mye om på forumet (jfr The Return og Werckmester Harmoniak). Med denne planen tror jeg neppe jeg noensinne kommer til å spørre om anbefaling i anbefalingstråden ^_^

Skrevet

Det er det som er vanskelig for min del også. Har omtrent slutta å bry meg om top 250, og ser heller bare filmer jeg vil se.

Og det er jo egentlig slik det skal være.

Skrevet

Som en sosialliberaler går jeg for en mellomting, den gylne middelvei: tvang til å se visse filmer (sosialisme) koblet med frihet til å se hva pokker jeg vil, enten det er en Steven Seagal-film eller en Makmalbaf-film (liberalisme). Enkelt og greit :)

Skrevet (endret)

Jeg har et tvangsforhold ovenfor filmer jeg har i hylla - de prioriteres over alt annet, men de filmene som har stått i hylla i mange, mange, mange år blir dessverre nedprioritert. Novecento, tre Kurosawafilmer og Limelight tror jeg har stått i hyllene i 4-5 år uten at jeg har offret de en seriøs tanke. På tide å dytte de godt inn hylla (usette filmer står 3-4 cm lenger ut enn sette filmer). Så et revidert forsett: Se nevnte filmer.

Endret av tjalla
Skrevet

Dagens Disney klassiker: "The AristoCats". Tror det er første gang jeg ser hele filmen faktisk, husket bare bruddstykker, og en klassiker fra Disney på dette tidlige stadiet skuffer ikke. Herlig steming, utrolig mye humor. Forholdet mellom de to hundene er genialt :wee:

Se filmen hos Youtube

Skrevet

Tidlig og tidlig. De hadde jo lagd klassikere i 33 år da den kom ut. Syns den var en av de mer skuffende klassikerne, men fremdeles en grei film. Langt bedre enn for eksempel The Wild.

Skrevet
Cun: The Bridge skuffet i grunn. Typisk sjokkdokumentar som ikke klarer å følge opp de vonde bildene med de litt kjipe intervjueobjektene.
Kjipe? Antar du forventet en strøm av tårer og høylytt fortvilelse?
Skrevet
Tidlig og tidlig. De hadde jo lagd klassikere i 33 år da den kom ut. Syns den var en av de mer skuffende klassikerne, men fremdeles en grei film. Langt bedre enn for eksempel The Wild.
Det er bedre å se den når man er under ti år. :)
Skrevet
Mulig det, men det samme gjelder ikke flere andre klassikere som jeg syns er svært gode. Ikke bli helt Montag med alderskortet, nå ;)

Mener bare at nostalgi har en stor rolle når det gjelder disneyklassikerne for meg, og forhåpentligvis for en del andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...