Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Edit: Hvorfor de enda står som forbudt må du ikke spørre meg om.

Det var det jeg lurte på. Hvorfor står flere filmer som forbudt, men alikevel ikke er det. På tide med en oppdatering hos medietilsynet. Men men.

Endret av Sunset
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Edit: Hvorfor de enda står som forbudt må du ikke spørre meg om.

Det var det jeg lurte på. Hvorfor står flere filmer som forbudt, men alikevel ikke er det. På tide med en oppdatering hos medietilsynet. Men men.

Mulig listen er utdatert. Man finner heller ikke nylig forbudte Ichi the Killer på listen.

Uansett interessant å se alle filmene som tidligere har vært forbudt, mye morsomt der.

Endret av Juℓenissen
Skrevet

Fikk ikke så mye ut av den...

Når vi er inne på Lynch. Finnest det logiske forklaringer som i MH dr. i de andre filmene hans også?. Isåfall, hvilke?

Skrevet
Fikk ikke så mye ut av den...

Når vi er inne på Lynch. Finnest det logiske forklaringer som i MH dr. i de andre filmene hans også?. Isåfall, hvilke?

"Inland Empire" skal visstnok være den rareste, men den har jeg desverre ikke fått sett. Blue Velvet derimot, har jeg sett, og den er ganske lett å ta. Det er egentlig ikke noe å ta. Den er veldig god. Eraserhead er min favoritt av karen, men jeg har ikke brydd meg med å prøve å skjønne den. Bare nyter den.

Skrevet
Akkurat ferdig med Blade Runner - The Final Cut på BD og fy pokker for et bilde og lyd det er på den filmen. Er en skam at ikke alle filmer som er eldre en 10-15 år går igjennom samme prossessen som Blade Runner før de blir sluppet på BD, men det er vel dessverre en for dyr prossess sikkert :(

Skulle se den selv i helga, på BD, men syns ikkje bilde var så bra, var mye snø og slikt på bildet.

men får vell se resten endag, såg bare 15min eller noe. (skrudde ikkje av på grunn av bildekvalieteten)

Da tror jeg du skal sjekke innstillinger på tven eller teste noen andre kabler mellom spiller/forsterker/tv for det er ikke anntydninger til noe som ligner snø i hele tatt, vi snakker demo matriale på en film som er snart 30 år gammel...

Lite utdrag av High-Def Digest sin anmeldelse av bilde:

Jordan Cronenweth's remarkable cinematography is finally put on complete display. The interplay of light and dark is fully realized, with plenty of definition in the darkest scenes. And the level of detail Scott crammed in to the film can be seen, much of it for the first time. Text on newspapers, styles of clothing, the grains in the snake scale Deckard finds is all up there on the screen. You can seen the lines in Rutger Hauer's palm when he clenches his fist. Unbelievable. Color reproduction is rock steady, without so much as a single shade out of place. This disc is a testament to the visual capabilities of high definition. At no point did I think I was watching a 25-year old film. That's how good the Final Cut looks. If you've never seen the film before, you're in for a treat. And even if you have, I promise you will find something new to love here.

Skrevet
"Inland Empire" skal visstnok være den rareste, men den har jeg desverre ikke fått sett. Blue Velvet derimot, har jeg sett, og den er ganske lett å ta. Det er egentlig ikke noe å ta. Den er veldig god. Eraserhead er min favoritt av karen, men jeg har ikke brydd meg med å prøve å skjønne den. Bare nyter den.

Det er vel heller Ereaserhead som er den mest bisarre og surrealistiske av Lynch sine filmer. Inland Empire er definitivt rar, men vil absolutt ikke si mer enn Ereaserhead.

Skrevet

Hmm, sjønner. Liker det best når de er noe som binder trådene sammen...

Skrevet
Det er vel heller Ereaserhead som er den mest bisarre og surrealistiske av Lynch sine filmer. Inland Empire er definitivt rar, men vil absolutt ikke si mer enn Ereaserhead.

Mhm, det kan nok hende, da jeg ikke har sett Inland Empire. Bare klipp og trailere, som definitvt ga meg en mer "Hæ?"-opplevelse enn Eraserhead. Sistnevnte skal tas et gjensyn med snarest, det er en så ufattelig bra film.

Hmm, sjønner. Liker det best når de er noe som binder trådene sammen...

Se Blue Velvet for å oppleve enn annerledes Lynch, men særdeles god.

Skrevet (endret)

Diskuterfilms kåring av de beste 60tallsfilmene - noen folket her savner?

01 2001: A Space Odyssey

02 Persona

03 Il Buono, il brutto, il cattivo

04 8½

05 C'era una volta il West

06 Andrey Rubljov

07 Rosemary's Baby

08 Dr. Strangelove

09 Akahige

10 Le Samouraï

11 Nattvärdsgästerna

12 Night of the Living Dead

13 Faces

14 Harakiri

15 Vivre sa vie

16 Psycho

17 La Dolce Vita

18 Vargtimmen

19 Au hazard Balthazar

20 Onibaba

21 L'Année dernière à Marienbad

22 Pierrot le Fou

23 Lawrence of Arabia

24 L'Armée des Ombres

25 Peeping Tom

26 Yojimbo

27 Week End

28 Woman in the Dunes

29 Kwaidan

30 La Battaglia di Algeri

Endret av Montag
Skrevet (endret)

Butch Cassidy, Cool Hand Luke og The Great Escape. Tre, storslåtte gla'filmer som nesten burde vært selvskrevne.

Og en James Bond-film fra seriens gullalder burde vært mulig å skvise inn :cool:

Endret av DoktorBacon
Skrevet

For a Few Dollars More, Sword of Doom, Planet of the Apes, Gamera vs. Guiron, en haug med Zatoichi-filmer, Batman the Movie, og ikke minst Branded to Kill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...