Gå til innhold

Brukt HP NC6000 for 4500 - bra kjøp?


brrah

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt meg en HP NC6000 som er 1,5 år gammel for 4500 kroner med disse spesifikasjonene:

 

Pentium Mobile 1,6 ghz

1024 mb ram

dvd

bluetooth

9600 32 mb

60 gb 7200 rpm

dockingstasjon

14.1 tommer, 1400x1050

integrert trådløst kort

 

Det var vel det. Det jeg lurer på om jeg har grunn til å angre, var dette et godt kjøp?

Pc'en er forøvrig veldig pent brukt, fremstår som ny :)

 

TAkker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit kjøp.....................men det en skal være klar over at det er jo en del ømfintlige ting i maskinen som kan ha fått seg et "dunk" når den gikk i gulvet !!

Jeg har også åpnet en del maskiner, og må si det er svært mye støv og drit inni disse bærbare.......så det kan være risikabelt............men de selges som varmt hvete brød!

 

):

Lenke til kommentar

HP Compaw NC beviser skikkelig kvalitet, og selv om maskinvaren er noe utdatert, gjør høy oppløsning, rask harddisk og docking-stasjon at prisen rettferdiggjøres.

 

Hvis den ikke er fysisk slitt, noe som sjelden for disse og Thinkpad-maskiner, og du får blåst den skikkelig ren for støv, skulle det være en god maskin til den prisen, absolutt.

 

Av de mange forskjellige produsenter og modeller av bærbare vi selger på jobben skiller HP Compaq NC-serien seg ut som veldig pålitelige og problemfrie maskiner.

Lenke til kommentar
Takke for svar! :)

Noen som har en "bruksanvisning" til hvordan åpne en slik maskin?

Regner at det er en del støv i den ja så vil gjerne "rengjøre" den litt :)

7159587[/snapback]

 

 

Har selv en HP NX6125, og har åpnet den noen ganger, vær oppmerksom på at en del deler sitter ganske "tight" :cry:

 

Men ellers er det en grei operasjon,, det du hovedsaklig trenger for å blåse den ren for støv, er å få løftet bort tastaturet :)

 

Husk at støv ofte skaper statisk elektrisitet da :)

 

Her finner du servicemanualen ihvertfall :thumbup:HP Compaq nc6000 service manual

Lenke til kommentar

Tusen takk.

Akkurat nå skulle jeg ønske posten kunne brenne i helvete. De har hatt maskina mi på omlastningsterminalen i oslo i en uke!(!!) Og jeg bor 20 min utenfor Oslo så som regel blir den sendt ut dagen etter den er på omlastningsterminalen. Hvilke rettigheter har jeg om de har rota den bort? Det er forøvrig en smartpost pakke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...