Gå til innhold

Trenger hjelp til nettbutikk løsning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Vi starter snart opp en nettbutikk som ungdomsbedrift. Vi skal selge diverse data pynt osv. ingen av oss har mye erfaring med web utvikling. To av oss av litt. Men nå lurer jeg på om noen har noen enkle og billige webshop moduler som vi kan bruke.

Eller syntes dere vi skal gjøre det enklest mulig, og bare legge inn varene som en vanelig nettbutikk, men at kundene må sende en e-mail for å bestille. Crash.no har jo den løsningen, hva syntes dere om det?

Takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OSCommerce har kanskje noe dere kan bruke?

Eller skrev jeg en liten applikasjon for en UB for et år siden. Her kunne man velge produkt, farge og antall, som så ble lagret i en enkel database der guttene som drev UB-en kunne logge inn og sjekke. De fikk også tilsendt en epost til bedriftseposten sin om at det var kommet nye bestillinger. Kunden fikk også en bekreftelses-epost med totalpris, og liste med produktene de hadde bestilt.

Det kunne jo kanskje vært en mulighet? Hvis dere ikke skal selge mange produkter, kunne det kanskje vært en idé å få noen til å skrive noe dere kan bruke for en billig penge? Jeg brukte ikke mer enn et par timer på å få alt til å fungere slik gutta ville det skulle fungere, og de var veldig fornøyd :)

Skrevet (endret)

takk. jo noen som lagde nettbutikk her på skolen i fjor brukte mamut, de ambefalte det. men hva syntes du om å sende inn mail for å bestille, syntes det funker fint. er billigere og enklere for oss.

jo jesper, høres intresankt ut, har sett litt på det. ser vanskelig ut. vett du om det ligger noen guider for intalering av det på norsk noen plasser?

Endret av griZZli
Skrevet

Innstaleringen er virkelig ikke vanskelig, du må vel endre noe passord å noe sånt i fil også kopiere alt til webserveren og så starte innstalasjonscriptet.

Ellers tilbyr vel store deler hosting-firmaene å sette opp ting som OSCommerce med et klikk i kontrollpanelet

Skrevet (endret)

Her er en annen som er kostnadsfri så lenge du ikke tjener noe særlig: MyStore

Tror de skal ha 5% av omsetningen når du runder 2000,- i mnd. Under dette blir det gratis. Skal nevnes at jeg ikke har noen erfaringen med denne løsningen og kan ikke gå god for den.

Løsningen deres med å sende epost for å bestille blir for tungvint - min mening.

Endret av Utsynet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...