Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (X360)


Anbefalte innlegg

:hmm:  tydelig at folk er sterkt uenig i karakteren, så muligens... bare kanskje... jeg kjøper det.

7143665[/snapback]

 

Har du spilt de 3 forige spillene i serien er dette et meget godt kjøp. Spillet er både utfordrende og spennede. Nå er jeg en SC fan. Har rundet de forige spillene mange ganger, samt at dette spillet er en verdig konnkurent til MGS. :D Det jeg kunne ha tenkt meg var noe flere oppdrag i DA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm:  tydelig at folk er sterkt uenig i karakteren, så muligens... bare kanskje... jeg kjøper det.

7143665[/snapback]

 

Synes ikke det virker sånn. Anmelder ga spillet 7/10 og mange her inne ville gitt det 8/10.

7144001[/snapback]

 

Singel player delen fortjener 7

Men forbedringene til mp delen trekker det opp til en 8 for meg.

Lenke til kommentar
Som sagt, synes jeg at multiplayer-delen er ganske ensformig. "Alt" du skal gjøre er å hacke, eller skyte spioner - enten om du spiller Co-op eller den andre modusen (husker ikke helt hva den heter). Jeg har ikke prøvd Double Agent på Co-op, så den biten kan jeg ikke uttale meg om.

 

Lite samarbeidsvillige lagkamerater øker ikke akuratt spillegleden, ettersom det er et spill som er lagd for samarbeid. Siden jeg ikke har hatt noen gode erfaringer med det ennå, er det relativt vanskelig for meg å være objektiv.

 

Ettersom spillet holder en så høy standar føler jeg at MP-delen trekker betraktlig ned. MP er helt greit, så jeg kommer nok til å prøve meg videre.

 

Men for all del; dette er ikke en dårlig multiplayer-modus. Den er "bare" brukbar, imo. :)

7142600[/snapback]

 

Den andre modusen heter "Versus". Vet ikke om du har mikrofon, men har du ikke det blir det litt vanskelig å kommunisere og få til noe samarbeid. Spill med en kamerat, du trenger jo bare en til på laget ditt.

 

Synes gameplayet i versus er genialt, eneste av sitt slag som jeg vet om. Kult å være spion å gjemme seg for merceneries, spesiellt hvis mercs passerer rett forbi uten å se deg.

 

Har du spillt "versus" i splinter cell: chaos theory? Er det noen nyheter innen gameplay, gadgets og maps i double agent?

 

Men forbedringene til mp delen trekker det opp til en 8 for meg.

 

Hva slags forbedringer? Detaljer plz :dribble:

Endret av Anthropod
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Tørr ikke å spille så fort igjennom singelplayer nå! Er så trist når man har rundet spillet og all moroa er over ;)

7146711[/snapback]

Hvertfall når du ikke har Xbox Live. :/

Lenke til kommentar
Enig i 8/10 som andre også syns.

Rainbow Six demoen var konge btw, hvis dere ikke har testa den.

7141422[/snapback]

Jepp, hvis du ser bort ifra at frameraten ofte falt, AIen til medsoldatene dine var dårlig, og det elendige som skjer med skjermen når kulene fyker rundt deg.

 

Våpnene var kule og fungerte bra, samme med coversystemet. That's all.

Lenke til kommentar
:hmm:  tydelig at folk er sterkt uenig i karakteren, så muligens... bare kanskje... jeg kjøper det.

7143665[/snapback]

 

Har du spilt de 3 forige spillene i serien er dette et meget godt kjøp. Spillet er både utfordrende og spennede. Nå er jeg en SC fan. Har rundet de forige spillene mange ganger, samt at dette spillet er en verdig konnkurent til MGS. :D Det jeg kunne ha tenkt meg var noe flere oppdrag i DA.

7143784[/snapback]

 

Så hvis man ikke har spilt Splinter Cell før, er det et mindre bra kjøp?

Jeg prøvde en demo av det første Splinter Cell-spillet da det kom, og jeg syns ikke den var noe særlig bra. Kommer jeg da til å like Double Agent? :hmm:

Lenke til kommentar
*Snipp*

7142600[/snapback]

 

Den andre modusen heter "Versus". Vet ikke om du har mikrofon, men har du ikke det blir det litt vanskelig å kommunisere og få til noe samarbeid. Spill med en kamerat, du trenger jo bare en til på laget ditt.

 

Synes gameplayet i versus er genialt, eneste av sitt slag som jeg vet om. Kult å være spion å gjemme seg for merceneries, spesiellt hvis mercs passerer rett forbi uten å se deg.

 

Har du spillt "versus" i splinter cell: chaos theory? Er det noen nyheter innen gameplay, gadgets og maps i double agent?

7145266[/snapback]

Jeg har mikrofon, men ingen ser ut til å bruke den, bortsett fra meg.

Vet ikke om noen venner/bekjente som spiller det, dermed blir det bare å joine tilfeldige servere.

 

Det siste Splinter Cell-spillet jeg spilte var Pandora Tomorrow (som jeg husker svært lite av), så jeg kan desverre ikke sammenligne det med 3-eren.

Lenke til kommentar

Enig med de andre her som sier at spillet fortjener mer enn 7/10. Selv mener jeg det fortjener nier.

 

Greit nok, litt slapp AI, og litt lange loadetider, men det er ikke nok til å trekke det ned til en sjuer.

 

Alle er vel sikkert enige om at dette er et av de beste snikespillene på markedet i dag, og et spill som er av det beste i sin sjanger, fortjener vel ikke en sjuer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp runna Double Agent til ps2 nå. Å jeg er så fryktelig skuffa.. spillet var egentlig veldig bra, men det skjedde jo ingen ting av det som skjer i traileren. I traileren svømmer mann under isen, man hopper fallkjerm, man kan henge seg under biler mens de kjører og man gjør et eller annent oppe på en skyskraper.

 

Absolutt ingen ting av dette skjer i ps2 versjonen. Butikken jeg kjøpte den av sa ps2 versjonen var helt lik som 360 versjonen. `

 

Er 360 versjonen anderledes?

 

:(

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes AI i MP COOP i SC:DA på X360 er helt annerledes enn i demoen?

Føler at jeg/vi blir oppdaget hele tiden, uansett hvor stille vi er. Den lille sensoren til fienden gjør jo slik at fienden blir helt spinnvill med en gang det er noe utslag. Greit nok, men jeg skulle ønske man kunne drepe folk uten en syk dans som oftest ender med at du blir slått ned (kult forsåvidt). Istedenfor ønsker jeg at man kan snike seg inn på fienden og knekke ryggen hans stille, før man tar tak i nærmeste takluke og forsvinner.

"You didn't see anything" *veive med armene* - som pingviner ;)

 

Selvsagt er dette et snikespill, men jeg føler at når man sniker seg rundt stillere enn hybelkaniner, og allikevel så skyter fienden deg gjennom tak og vegger, og man nesten ikke drepe ham, så føler jeg at det ikke er helt som jeg hadde ønsket.

I demoen var det mye enklere å samarbeide for å lokke fienden, så kunne den andre snike seg bak om drepe ham. I tillegg savner jeg muligheten til å drepe fienden etter at du har hoppet på ham. Da blir han som kjent slått ut, men kun for et par sekunder om du er heldig. En liten knekke-nakken-funksjon ville ikke vært å forakte.

Lenke til kommentar

Jeg klarte dette spillet for litt over en uke siden. Må si jeg er relativt enig med karakteren denne anmeldelsen gir. Double Agent prøver å bringe inn elementer for å "sprite" opp serien, men det går ikke helt som de kanskje håpet på. Altså Double Agent er et godt spill, men syns at Ubisoft prøver litt for mye å endre på et vellykket konsept.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp runna Double Agent til ps2 nå. Å jeg er så fryktelig skuffa.. spillet var egentlig veldig bra, men det skjedde jo ingen ting av det som skjer i traileren. I traileren svømmer mann under isen, man hopper fallkjerm, man kan henge seg under biler mens de kjører og man gjør et eller annent oppe på en skyskraper.

 

Absolutt ingen ting av dette skjer i ps2 versjonen. Butikken jeg kjøpte den av sa ps2 versjonen var helt lik som 360 versjonen. `

 

Er 360 versjonen anderledes?

 

:(

7216256[/snapback]

 

X360 og PC versjonene av spillet er like, mens andre X-Box og PS2 får like versjoner som skiller seg fra X360 og PC versjonen. Med andre ord du får noen oppdrag på PS2 og X-Box som man ikke får på X360 og PC og omvendt. Vurderer faktisk å investere i en PS2 utgave av spillet rett og slett pga noen nye oppdrag som ikke er med i X360 versjonen. deribland det ene oppdraget i NY (med snø) tror jeg som ikke er med i X360 versjonen.

 

Oppsummering:

 

X360 og PC har en annen versjon av SC DA som er helt lik på begge platformene.

 

X-Box og PS2 har ikke den samme versjonen som X360 og PC.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...