Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke på nett


Anbefalte innlegg

Jeg har mistet internettforbindelsen hjemme (utrolig irriterende).

 

Det jeg gjorde når det skjedde var følgende:

 

Hadde kjøpt ny ekstern harddisk (har ike brukt det før). Koplet denne til USB porten og klikket meg gjennom innholdet på disken, blant annet installerte jeg google toolbar og picasa som jeg fant på den. Installasjonen gikk ikke smertefritt og måtte avbryte den. Tror brannmuren bidro til dette for jeg ble hele tiden spurt om hvordan tilgangene skulle konfigureres (manuelt, automatisk eller blokkeres)

PCen låste seg helt og jeg måtte holde inne av/på knappen for å starte den på nytt. Problemet etter oppstart er at jeg ikke kommer meg på nett.

Jeg prøvde å resette forbindelsen og registrerte da at maskinen mottar ip- adresse m.m. Før jeg resatt fikk jeg en melding om at det er "begrenset eller ingen connectivity".

Prøvde å kjøre systemgjenoppretting men det hjalp ikke.

 

Noen som kan gi meg noen tips om hva jeg kan sjekke når jeg kommer hjem?

 

Setter VELDIG pris på tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Restart det som kan restartes. Hvis du bruker kabel for å få internett, prøv å ta den ut, og sette den inn på nytt.

 

Hvis du bruker Norton, kan du prøve å deaktivere autoprotect eller hva det enn heter.

 

Du kan også prøve å starte PCen i sikkerhetsmodus med nettverk. Se om det fungerer der, og så restarte igjen.

 

Restarte mange gangser, trekke i kabler osv, funker nesten altid

Lenke til kommentar

Sjekket med telenor og fikk beskjed om at det er kontakt med modemet mitt og at ADSL linjen fungerer.

Har Thompsom Speedtouch 510 i modem og Zyxel 2000 trådløs router.

Lampene på disse viser normal status. Har forsøkt å trekke ut alt av ledninger - vente litt og så sette de inn igjen uten at det løste problemet.

 

Kan det være et DNS problem?

 

Kan dette programmet være aktuelt - jeg har nemlig ikke lyst til å rote det mer til enn strengt tatt nødvendig

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network...inSockFix.shtml

Endret av emrossel
Lenke til kommentar

det kan være den trådløse routeren din.....du kan jo evt. prøve å resette den... hvis du går via den da noe som jeg tipper du gjør... men jeg har opplevd OFTE at folk blokkere kommunikasjonen mellom routeren og pc-en med brannmuren....sjekk brannmuren din....

Endret av s7yle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...