Gå til innhold

Har en vanskelig skoleoppgave, trenger spillanbefa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en framføring i morgen som skal være om dataspill. Oppgaven min lyder : I hvilken grad er dataspill bygd opp av fortellinger ? lag analyse av noen spill der du særlig ser etter trekk av fortellinger. Stikkord: helt/skurk, troll, karakterer, struktur, konflikter, kamå mellom det gode og det onde, moral, setting.

Noen som har et forslag til et spil som viser igjen dette godt ?

mvh

Leecoo

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Har en framføring i morgen som skal være om dataspill. Oppgaven min lyder : I hvilken grad er dataspill bygd opp av fortellinger ? lag analyse av noen spill der du særlig ser etter trekk av fortellinger. Stikkord: helt/skurk, troll, karakterer, struktur, konflikter, kamå mellom det gode og det onde, moral, setting.

mvh

Leecoo

7134522[/snapback]

Tror Star Wars: Knights Of The Old Republic(KOTOR) dekker det meste av de stikkordene der...

Skrevet

Finnes drøssevis av muligheter. Praktisk talt alt av rollespill, men det første jeg tenkte var Half-Life/Half-Life 2. Er vel bare å plukke et spill du har god kjenskap til.

Skrevet

Eg meiner "Den lengst reisen" kan vere eit godt alternativ, sidan det er litt enklare og meir oversiktleg enn oppfølgjaren. Fable er jo sjølvsagt òg aktuelt, men eg ville valgt det gode gamle Deus Ex. Eg meiner spelet er godt egna sidan det inneheld både heilt klare heltar og skurkar og karakterar der ein kan diskutere det heile litt meir. Her kan du gjerne trekke inn litt moral og etikk.

Skrevet

For en utrolig artig oppgave! Vi gjør bare kjedelige ting på skolen. ^^,

Hvis du har spilt KOTOR vil jeg anbefale å snakke om det. Hvis ikke så kan det vel ikke være verre enn å finne et spill du har spilt mye.

Skrevet
Hei

mvh

Leecoo

7134522[/snapback]

Foreslår Den lengste reisen. Bedre historie skal du lete lenge etter i spill. Oppfølgeren Drømmefall er også et alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...