ulrikft Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 ja..den mentaliteten om i bli best er sikkert farlig. Personlig har jeg aldri som mål å bli best i noe som helst, så en slike tanke er litt fremmed for meg. Men personer som innehar et slikt ønske bør jo passe seg litt ser det ut til. 7132043[/snapback] Du prøver aldri å bli best i noe? Det var jo òg en livsfilosofi..
genetex Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Den eneste måten jeg kunne tenkt meg vert pro gamer som er i naxx osv velig tidlig, ville vert å tatt meg ett friår etter skolen er ferdig, der jeg har WoW mer som en "jobb", står opp ganske tidlig og spiller etc. Hadde sikkert vert en knall opplevelse hatt 1 år slik, om man fikk til å balansere det med venner osv. Men tror ikke helt jeg gidder det
Pilot_ Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 En ting er å spille iblant for å kose seg i livet, en annen ting er å ofre livet for å kose seg i spillet. Dette gjelder for alle spill, poker så vel som dataspill. 7133301[/snapback] Man kan ikke sammenligne MMORPG med poker, for poker tar slutt og men det gjør ikke MMORPGs, det er derfor man bare spiller og spiller til ingen ende.
ulrikft Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 En ting er å spille iblant for å kose seg i livet, en annen ting er å ofre livet for å kose seg i spillet. Dette gjelder for alle spill, poker så vel som dataspill. 7133301[/snapback] Man kan ikke sammenligne MMORPG med poker, for poker tar slutt og men det gjør ikke MMORPGs, det er derfor man bare spiller og spiller til ingen ende. 7133857[/snapback] Håpløst argument. Man spiller i den grad man lar seg selv spille. Svake mennesker vil alltid finne en ny avhengighet, det være seg poker, irc, diskusjonsfora, alkohol, narkotika, mmorpg, sex.. Det er individene som er problemet her, ikke spillet. I dagens samfunn har man blitt å vant til å fordele ansvar utad at det er kvalmt.. man skal på død og liv IKKE ta ansvar for egne feil, man skal legge skylden på alt og alle andre.
Notatblokk Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 ulrikft: Litt enig med deg, men jeg mener ikke at man nødvendigvis er et svakt menneske selv om man blir avhengig av noe. Jeg tror det ligger latent i oss hva som kan treffe spikeren på hodet og gjøre oss avhengige. Mye forskjellig. Eksen min er spillegal, jeg er mer internettgal. Men vi kunne ikke fordra hverandres uvaner, han syntes jo at nettet var dritkjedelig, jeg så ikke moroa i å kaste bort penger for å trykke på en knapp (sånn ser jeg det). Så jeg tror ikke man er et svakt menneske selv om man lar noe oppsluke seg totalt (det er også vanskelig for folk som ikke er i den situasjonen selv å forstå, tror jeg). Men jeg er fullstendig enig i at det har blitt en dårlig trend med å ikke ta ansvar for egne "feil" og handlinger. Man må blir litt tøffere på en del områder (men man kan havne på jordet uten at det fullstendig er ens egen feil, i noen tilfeller).
IntelAmdAti Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 En ting er å spille iblant for å kose seg i livet, en annen ting er å ofre livet for å kose seg i spillet. Dette gjelder for alle spill, poker så vel som dataspill. 7133301[/snapback] Man kan ikke sammenligne MMORPG med poker, for poker tar slutt og men det gjør ikke MMORPGs, det er derfor man bare spiller og spiller til ingen ende. 7133857[/snapback] Spilleautomater på gaten da, det tar aldri slutt. Poker gjør heller egentlig ikke det, ettersom du bare kan starte en ny runde når den forrige er ferdig.
Carl M Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Ser ut til at dette med MMO's og for mye spilling blir en hetet debatt etterhvert, det er jo faktisk på mange måter en sykdom. Jeg huska når jeg runda Final Fantasy 7 på Playstation 1 og det sto hvor mange timer du hadde brukt ved siden av savegames. Jeg syntes det var helt ubegripelig mye tid jeg hadde brukt... Ja altså, de 65 timene ellerno? Nå har jeg glatt over 65 dager... på bare én av characterene mine! Det blir ikke skummelt før det blir satt i perspektiv egentlig, se det litt utenfra. Heldigvis tror jeg Blizzard har heftet seg ved akkurat dette dilemmaet om avhengighet osv. og har ymtet frampå at de skal prøve å gjøre spillet tilgjengelig i mindre bulker og redusere hvor omfattende det er.(I TBC slik jeg har forstått det) Vi får nå se, tror egentlig de aller fleste har godt av å spille mindre på en eller annen måte, men det må fortsatt være lov å spille om du plent vil
jacoP Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Den eneste måten jeg kunne tenkt meg vert pro gamer som er i naxx osv velig tidlig, ville vert å tatt meg ett friår etter skolen er ferdig, der jeg har WoW mer som en "jobb", står opp ganske tidlig og spiller etc. Hadde sikkert vert en knall opplevelse hatt 1 år slik, om man fikk til å balansere det med venner osv. Men tror ikke helt jeg gidder det 7133814[/snapback] Har selv spillt WoW før og hat erfaring i MC og BWL, men jeg synes du sliter litt om du synes det er fristende å sitte inne å spille WoW istedenfor å møte folk på skolen osv... Jeg vil si det er å kaste bort et år!
DeeTee Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 jeg hadde slutta med wow, trente hver dag - var på skolen hver dag. Så kjøpte jeg meg det for å kosespille for 2 uker siden.. 4 dager fravær, trent 5 ganger.. gg.. men er morro igjen \o/ så www.axemen.org får en ny start - og håper alle chars er klare før tbc
genetex Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Det ville bli å tatt ett friår da, altså, fks så står jeg opp rundt kl 8, gamer wow til kl 2, da kommer folkene hjem fra skolen og vi driver med ting, senere på dagen spiller jeg noen timer, legger meg, og en ny dag dagen etterpå Mente jo ikke at jeg skulle vere helt asosial. Kanskje du ser på det som å kaste vekk ett år, jeg ser på det som at det KUNNE ha vert en spennende opplevelse, men vet ikke om jeg egetnlig noen gang kommer til å gjøre det. Angående skolen er jeg nå i siste året før jeg blir elektriker lærling ;p Liker ikke slik allmen greie der man sitte på skolebenken til man er 26+ år.
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 jeg hadde slutta med wow, trente hver dag - var på skolen hver dag. Så kjøpte jeg meg det for å kosespille for 2 uker siden.. 4 dager fravær, trent 5 ganger.. gg.. men er morro igjen \o/ så www.axemen.org får en ny start - og håper alle chars er klare før tbc 7134992[/snapback] Hehe. Dette høres ikke bra ut. Hvilken level er du på nå da? Migrerte den spilleren med navnet Deetee til en annen server?
DeeTee Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 jeg hadde slutta med wow, trente hver dag - var på skolen hver dag. Så kjøpte jeg meg det for å kosespille for 2 uker siden.. 4 dager fravær, trent 5 ganger.. gg.. men er morro igjen \o/ så www.axemen.org får en ny start - og håper alle chars er klare før tbc 7134992[/snapback] Hehe. Dette høres ikke bra ut. Hvilken level er du på nå da? Migrerte den spilleren med navnet Deetee til en annen server? 7135024[/snapback] Ja, han migrerte til en annen server - så jeg starta på nytt.. Litt jeg angra på at jeg solgte, men shit au er 46 nuh, 2d 20t played \o/
Carl M Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 jeg hadde slutta med wow, trente hver dag - var på skolen hver dag. Så kjøpte jeg meg det for å kosespille for 2 uker siden.. 4 dager fravær, trent 5 ganger.. gg.. men er morro igjen \o/ så www.axemen.org får en ny start - og håper alle chars er klare før tbc 7134992[/snapback] Hehe. Dette høres ikke bra ut. Hvilken level er du på nå da? Migrerte den spilleren med navnet Deetee til en annen server? 7135024[/snapback] Ja, han migrerte til en annen server - så jeg starta på nytt.. Litt jeg angra på at jeg solgte, men shit au er 46 nuh, 2d 20t played \o/ 7135116[/snapback] Også rolla du en ny stygg gelf rogu? Dreper boars og nynner på "life to win". Lykke til anyway :-)
Empire of the Sub Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Wow er en avkobling fra virkeligheten. Jo lenger du er avkoblet, desto lengre siger virkeligheten ut av livet ditt. Når du da skal tilbake til virkeligheten, har du en lang vei å gå. For noen, så lang at du aldri klarer å koble helt til igjen.
WarpX Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Når du da skal tilbake til virkeligheten, har du en lang vei å gå. Lang vei ja, muligens. Jeg for min del får et mer klarere inntrykk av virkeligheten. Dvs. jeg ser hvor patetisk menneskeheten egentlig er. "Vanlige" mennesker (dvs. folk som har et såkalt liv , og gjerne de som har 2-3 unger å holde styr på, er omtåket med illusjoner. Blant annet illusjonen om at deres liv har en mening. Jordkloden er ikke annet enn en fjert i verdensrommet, og her går vi og innbiller oss at alt er så fordømt viktig. I tillegg har vi begrenset antall leveår. Universet ville ikke merke om jordkloden ekploderte. Endret 23. oktober 2006 av WarpX
Iminzilion Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 spilte wow hele tiden før. Ødela mitt liv. Jeg greide å slutte å spille det på en måte. Har skaffet meg et liv. Masse nye venner. Men 2 timer før jeg legger meg så logger jeg på for å snakke med mine venner som jeg kjenner på min server, pluss kansje tar en battleground med de.
Wyldelife Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Synes det er synd at så mange blir avhengig, det ødelegger et fint spill for noen. Jeg synes det er moderat morro, og pleier å spille makes 2 timer hver dag, jeg føler at de 199,- kronene var absolutt verdt det!
Empire of the Sub Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Når du da skal tilbake til virkeligheten, har du en lang vei å gå. Lang vei ja, muligens. Jeg for min del får et mer klarere inntrykk av virkeligheten. Dvs. jeg ser hvor patetisk menneskeheten egentlig er. "Vanlige" mennesker (dvs. folk som har et såkalt liv , og gjerne de som har 2-3 unger å holde styr på, er omtåket med illusjoner. Blant annet illusjonen om at deres liv har en mening. Jordkloden er ikke annet enn en fjert i verdensrommet, og her går vi og innbiller oss at alt er så fordømt viktig. I tillegg har vi begrenset antall leveår. Universet ville ikke merke om jordkloden ekploderte. du er et godt eksempel på nettopp det warpx... :-\ type "wow -> reallife".
IntelAmdAti Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 WarpX, Du har alt til felles med røykere som mener at det ikke er farlig å røyke fordi du kan bli truffet av en buss og drept imorgen, eller overvektige mennesker som kaller seg "livsnytere" mens de egentlig er i ferd med å ødelegge sin egen kropp ved å spise seg ihjel. Eller alkoholikere som drikker daglig men mener at de ikke har drikkeproblemer siden de sjelden "drikker seg helt full". Det er veldig lett å gjennomskue når en avhengighet har tatt helt overhånd hos en person, og det eneste personen kan tenke på er å tilfredsstille avhengigheten så mye og ofte som mulig. Slike personer har argumentasjon på nivå med barnehageunger når det er snakk om deres avhengighet. Det er også de WoW-addictene som mener at det er like teit å få en karriere og et vellykket liv som det er å lage en "vellykket karakter" i en "vellykket klan". Det er omvendt proporsjonalt forresten, dess mere vellykket i dataspillet dess mindre vellykket i den virkelige verden. Et god grunn til å søke lykken i den virkelige verden og ikke i en virtuell verden, er at dersom en slår rot i den virtuelle verden vil livet ens forfalle helt til det ikke er noe igjen - utenom den virtuelle verden. Den virtuelle verden blir ens eneste kilde til lykke. Det er mange triste skjebner rundtom, men så er det kanskje også omtrent like mange dumme mennesker i omløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå