Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim Suzuki Dr 125cc noen som har råd?


Sokra

Anbefalte innlegg

Halla.. Jeg har kjørt en suzuki dr 125cc i noen måneder nå, og jeg er litt lei av at den ikke går mer enn i 70-80. Jeg har ikke sjangs til å holde 80 km/t i motbakke, derfor lurer jeg på om noen har et tips.

 

 

Trim

 

Folk jeg snakker med sier at det er veldig vanskelig å trimme en 125 cc 4-takt. Jeg trenger et råd. Sykkelen rett og slett dør ut på 5-6 gir pga høy dreving.. jeg har vært rundt på en del forettninger og hørt, men det ser ut som at det ikke finnes mindere enn 17 tenner på drev foran. Altså trenger jeg et drev som er mindere foran, men jeg kan ikke få tak i det. Hva skal jeg gjøre? Noen som har forslag til trimm?

 

Motorvolum

 

Joda.. Fikk et tips av en kar som sa jeg burde skaffe meg en 250cc motor. Den er akkurat samme størelse og passer rett inn, men jeg vet heller ikke om noen slike motorer.

 

Jeg trenger serriøs hjelp,

Hilsen, Ove.. :hrm:

Endret av Sokra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla.. Jeg har kjørt en suzuki dr 125cc i noen måneder nå, og jeg er litt lei av at den ikke går mer enn i 70-80. Jeg har ikke sjangs til å holde 80 km/t i motbakke, derfor lurer jeg på om noen har et tips.

 

 

Trim

 

Folk jeg snakker med sier at det er veldig vanskelig å trimme en 125 cc 4-takt. Jeg trenger et råd. Sykkelen rett og slett dør ut på 5-6 gir pga høy dreving.. jeg har vært rundt på en del forettninger og hørt, men det ser ut som at det ikke finnes mindere enn 17 tenner på drev foran. Altså trenger jeg et drev som er mindere foran, men jeg kan ikke få tak i det. Hva skal jeg gjøre? Noen som har forslag til trimm?

 

Motorvolum

 

Joda.. Fikk et tips av en kar som sa jeg burde skaffe meg en 250cc motor. Den er akkurat samme størelse og passer rett inn, men jeg vet heller ikke om noen slike motorer.

 

Jeg trenger serriøs hjelp,

Hilsen, Ove.. :hrm:

7124687[/snapback]

 

 

hvorfor vill du ha en trimma moped egentlig? en jeg kjenner som er rundt 19 år ble tatt for trimming på moped å han fikk 2 mnder utsettelse på lappen og 10 tusen kr i bot

Lenke til kommentar

For det første er det en lett mc.. For det andre så har jeg aldri i mitt liv hørt om noen som har blitt tatt for trimming av lett mc heller. Med lett mc holder du fartsgrensen og hvis du kjører for fort, så ber du om problemer.. Poenget er at når jeg feks kjører E6 med litt stigning så er det lang kø bak meg fordi jeg ikke klarer holde 80 km't. så å øke motor effekten med et par hester tror jeg ikke skader, i det heletatt blir jeg antagelig ikke bøtlagt, og du kan ikke engang høre forskjell på motoren.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk hørt om folk som har blitt tatt med trim på lett-MC. I de tilfellene var det at det stod 124ccm i stedet for 98ccm på sylinderen. :p (Var da 100ccm var maks tillatt på lett-MC).

 

Du kan jo søke på hjemmesidene til diverse produsenter av effektanlegg og se om du finner modellen din der. Har du sett etter større bakdrev?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...