Sokra Skrevet 22. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Halla.. Jeg har kjørt en suzuki dr 125cc i noen måneder nå, og jeg er litt lei av at den ikke går mer enn i 70-80. Jeg har ikke sjangs til å holde 80 km/t i motbakke, derfor lurer jeg på om noen har et tips. Trim Folk jeg snakker med sier at det er veldig vanskelig å trimme en 125 cc 4-takt. Jeg trenger et råd. Sykkelen rett og slett dør ut på 5-6 gir pga høy dreving.. jeg har vært rundt på en del forettninger og hørt, men det ser ut som at det ikke finnes mindere enn 17 tenner på drev foran. Altså trenger jeg et drev som er mindere foran, men jeg kan ikke få tak i det. Hva skal jeg gjøre? Noen som har forslag til trimm? Motorvolum Joda.. Fikk et tips av en kar som sa jeg burde skaffe meg en 250cc motor. Den er akkurat samme størelse og passer rett inn, men jeg vet heller ikke om noen slike motorer. Jeg trenger serriøs hjelp, Hilsen, Ove.. Endret 22. oktober 2006 av Sokra Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 22. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 Halla.. Jeg har kjørt en suzuki dr 125cc i noen måneder nå, og jeg er litt lei av at den ikke går mer enn i 70-80. Jeg har ikke sjangs til å holde 80 km/t i motbakke, derfor lurer jeg på om noen har et tips. Trim Folk jeg snakker med sier at det er veldig vanskelig å trimme en 125 cc 4-takt. Jeg trenger et råd. Sykkelen rett og slett dør ut på 5-6 gir pga høy dreving.. jeg har vært rundt på en del forettninger og hørt, men det ser ut som at det ikke finnes mindere enn 17 tenner på drev foran. Altså trenger jeg et drev som er mindere foran, men jeg kan ikke få tak i det. Hva skal jeg gjøre? Noen som har forslag til trimm? Motorvolum Joda.. Fikk et tips av en kar som sa jeg burde skaffe meg en 250cc motor. Den er akkurat samme størelse og passer rett inn, men jeg vet heller ikke om noen slike motorer. Jeg trenger serriøs hjelp, Hilsen, Ove.. 7124687[/snapback] hvorfor vill du ha en trimma moped egentlig? en jeg kjenner som er rundt 19 år ble tatt for trimming på moped å han fikk 2 mnder utsettelse på lappen og 10 tusen kr i bot Lenke til kommentar
Sokra Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 For det første er det en lett mc.. For det andre så har jeg aldri i mitt liv hørt om noen som har blitt tatt for trimming av lett mc heller. Med lett mc holder du fartsgrensen og hvis du kjører for fort, så ber du om problemer.. Poenget er at når jeg feks kjører E6 med litt stigning så er det lang kø bak meg fordi jeg ikke klarer holde 80 km't. så å øke motor effekten med et par hester tror jeg ikke skader, i det heletatt blir jeg antagelig ikke bøtlagt, og du kan ikke engang høre forskjell på motoren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har faktisk hørt om folk som har blitt tatt med trim på lett-MC. I de tilfellene var det at det stod 124ccm i stedet for 98ccm på sylinderen. (Var da 100ccm var maks tillatt på lett-MC). Du kan jo søke på hjemmesidene til diverse produsenter av effektanlegg og se om du finner modellen din der. Har du sett etter større bakdrev? Lenke til kommentar
Sokra Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 Ja, har hørt etter større drev bak, men det eneste som er mulig å få tak i er 2 tenner større, og det tilsvarer ikke engang 1 tann foran, så vil ikke hjelpe mer enn kanskje 4km/t, hehe Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 22. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 Vel, nå er ikke jeg helt inne i trimming å sånt, men det jeg vet er kanskje å skifte dysa, eller noe slikt? Ordne noe med plombene? Btw: skift emne tittel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Sjekk denne linken. Bare noe jeg fant i full fart på Google. Kanskje det står noe interresant der. Ser ut som sylinderen din kan borres til ca. 140ccm. I så fall er det bare å sende den til et (bra) verksted og få den borret, og å få tak i et passende stempel. Tror dette vil gi mest for pengene. Endret 22. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Sokra Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 OOps, skifta tittel nå. tusen takk for råd folkens, har en del å tenke på nå. bare kom med flere hvis dere har skifte sylinder og dyse høres bra ut Lenke til kommentar
Husee Skrevet 23. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Ser det er en stund siden du posta sist, men er litt intressert å høre siden jeg har en selv. På min sitter det 16 tenner forand og den også dør ut på 6 gir. Så omportøren i Oslo anbefalte meg å bytte til 14 tenner.. Ring dem, de har drev.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå