Gå til innhold

Militæret - Problematisk Stilling


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter her med en innkallelse til hæren, var inne i Januar 2006, men ble sendt hjem pga. midlertidlige ryggplager.

 

Nå har jeg fått en ny innkallelse i Januar 2007, problemet mitt er at jeg nå er eieren av en hund, jeg kan godt tenke meg å dra i militæret, se om ryggen duger igjen, men jeg kan ikke etterlate hunden hjemme, den er også for ung til å kunne delta på militærhund kurs (Må være 1 år, min valp er 6mnd når jeg skal inn).

 

Noen som har gode ideer? Ekstern kennel utenom militærbase er utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldre eller venner da? Sikker på at en god venn ikke ville hatt noe imot å ta vare på hunden mot at du betalte maten til den osv. Jeg vet at det finnes menige som har fått tillatelse til å ha hunden sin på leieren, men tviler på at dette kan bli ordna under rekruttskolen.

Lenke til kommentar

Ingen i min husstand som er kapable til å ta over min hund, med tanke på at hunden er 6mnd når jeg skal inn så blir det veldig vansklig, den må ha mye kontakt med eieren sin. (Hunden er en Presa Canario, disse krever mye oppmerksomhet og har lett for å bli dominante, er viktig å få den slik man vil ha den , og ikke slik andre vil ha den som kan være helt "ræva".)

Lenke til kommentar

Er ikke den eneste rasen som blir sånn nei:p

Tror du skal prøve å kontakte VPV eller de på den leiern du skal inn på og hørt om det er noen mulighet for å ordne en avtale der, eventuelt søke utsettelse. Det skal være god nok grunn å få en 6mnd utsettelse om du har en liten valp å ta vare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...