Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

styring på olabil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste er definitivt ikke taustyring. Men noe jeg hadde på en olabil for lenge siden.

 

Vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke husker 100% hvordan det var.

 

Ideen er iallefall at man har et ratt, en rattstamme og et tannhjul fra en sykkel i enden av rattstammen. Dette tannhjulet ligger i en bit av sykkelkjedet som er sveiset fast i ei plate som kan flyttes sideveis. Omtrent som tannstag på ei bil. Det krever litt mer avansert "hjuloppheng" foran, men blir jo tøft da :)

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
Den beste er definitivt ikke taustyring. Men noe jeg hadde på en olabil for lenge siden.

 

Vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke husker 100% hvordan det var.

 

Ideen er iallefall at man har et ratt, en rattstamme og et tannhjul fra en sykkel i enden av rattstammen. Dette tannhjulet ligger i en bit av sykkelkjedet som er sveiset fast i ei plate som kan flyttes sideveis. Omtrent som tannstag på ei bil. Det krever litt mer avansert "hjuloppheng" foran, men blir jo tøft da :)

7120251[/snapback]

Joda, men ratt er vanskelig å få til skikkelig. Selvfølgelig, ditt oppsett er bra, men krever kunnskap og er avansert.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

hei jeg holder på og lager meg en olabil det eneste jeg mangler er styringa og litt styling.

hvordan får man best mulig styring?

tenkte og båre 2 eller flerehull ved siden av hverandre opg tappe ut slik at det blir en opning som jeg kan ta et rør i mellom i sette hjulene på.

noen som har bedre forslag?

 

her er et forslag:http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=VKWQcTXP50kXUM&tbnid=89AqTRaAagqkFM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.diskusjon.no%2Findex.php%3Fshowtopic%3D651170&ei=Lu5VUZn7A-364QS83ICYDQ&bvm=bv.44442042,d.bGE&psig=AFQjCNGOnkLw2KfOkSJMsWsK00APbbXatg&ust=1364672364024991

Lenke til kommentar

rennebil.jpg

 

Mener nå dette er den beste løsningen :yes: Enkel og grei :thumbup:

 

Kan legge til at dette er løsningen jeg brukte da jeg vant den lokale årlige rennebilkonkuransen flere år på rad. Raskeste bil i klassen for små hjul (type barnevogn) smile.gif

 

jeg har tenkt til å bruke den måten på min olabil også men er det ett tau eller to? du har brukt? :) men en hveldig bra måte!!

Endret av ruben1221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...