Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tvilsomt ustabilt nett


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Nå har jeg omsider fått nett igjen etter at de nye ruteren kom. Det er en Speedtouch som skal være superrask og alt. Nettet går kjapt nok når det funker, men ca hvert 5 minutt mister den forbindelsen før den kommer på igjen. Ofte må jeg koble opp igjen manuelt, og noen ganger kan det ta opp til flere minutter før jeg får koble til igjen. Nettet er trådløst og kryptert.

 

Er nok ikke ruteren eller avstanden som har noe å si, har en annen laptop i samme rom som har perfekt stabil forbindelse.

 

håper noen har anelse hva denne ustabiliteten kan skyldes, og hvordan jeg finner ut hva problemet er.

 

Det ekstremt plagsom å miste forbindelsen 25435 ganger om dagen. (o rly?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså du mister tilkoblingen på den trådløse tilknyttingen mellom maskinen din og ruteren?

 

Har du prøvd å oppdatere driverne til det trådløse kortet i maskinen din?

Gjør du noe spesielt når du faller ned? P2P trafikk el. eller faller den ned uansett?

Prøvd å byttet kanal som den trådløse ruteren sender på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-98070

Litt sent svar, begynte å bruke en annen PC og glemte det her. Men må få fikset dette!

 

Big_JJ: ja, jeg mister kobling mellom ruter og maskin. Kommer "Trådløst nettverk ikke tilgjengelig" hele tiden og så kommer den på igjen eneten automatis, eller ved at jeg må koble til manuelt.

 

Må gjøre dette med Intel® PROSet, som var det jeg lastet ned for å få nettet til å funke igjen. Er et ikon nede med bilde av en ruter og noen ruter over som viser signalstyrke. Ganske stress å bruke det hele tiden for å koble til nettet, men vet ikke hva annet jeg må laste ned for å "oppdatere" og gjøre tilkobling bedre til den trådløse rutern?

 

Hva er P2P-trafikk?

Hva er kanaler i denne sammenhengen og hvordan byttes det?

 

Håper noen kan komme med flere tips eller spørsmål. Nettet er helt håpløst nå, forferdelig ustabilt med av/på logging og når jeg laster ned ting er hastigheten som regel ganske ustabil (fra 0.1 kb/s til 70 kb/s annet hvert sekund omtrent)

 

Hjelp

Lenke til kommentar

Hva er P2P-trafikk?

Torrent, som uTorrent,bitcomet,azureus mm

 

Hva er kanaler i denne sammenhengen og hvordan byttes det?

Kanal routeren din sender på. Prøv evt å bytte kanal i tilfelle du og alle naboene dine sender trådløst på på samme kanal.

 

Intel® PROSet

Sjekk at windows sitt trådløse sw er disablet, kan også få kræsj der om de krangler med hverandre hvem som skal styre tråløskortet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

KenBjork: ah. Ja, jeg har uTorrent og Ares (bruker som regel kun uTorrent). Det er samme om det er på eller ikke da, det samme skjer uansett, til og med når PC-en kun er på og ingen programmer kjører.

 

Hvordan bytter jeg kanal? Gjøres dette kun for min PC eller på ruteren så det påvirker flere PC-er som bruker nettet?

 

Hva er en sw? Hvordan sjekker jeg om det er på i Windows og skrur det av? Hadde vært kjekt om det var problemet her.

 

Kopp: Hva er et punkt? Hvordan sjekker jeg oppetida som du sa?

 

Er ikke så kjent med uttrykk innenfor dette som dere ser. :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Okei, nå har jeg sjekket rundt og det ser ut som at Windows ikke styrer nettverkskortet. Hva kan det være? Legger til et bilde som bekrefter dette. Ifølge en fyr jeg spørte, betyr den umarkerte kryssboksen at Windows ikke styrer.

 

Finnes det andre ting jeg bør sjekke? Hva bør jeg gjøre nå?

 

Hvor var enhetsbehandling forresten? <_<

post-98070-1163440527_thumb.png

Lenke til kommentar

Finne ut navnet på nettverkskortet, så kan du laste ned drivere fra produsentens hjemmesider. Du kan også prøve og høyreklikke på nettverkskortet, så trykker du deaktiver, også aktivere det igjen. Har sikkert ikke noe virkning, men det skader ikke å prøve. :p

 

Du kan også reinstallere driverene for nettverkskortet, med de driverene du fikk med PCen (kortet) hvis du ikke finner noen nye.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

bump.

 

Noen som har anelse hva som er hva der? Har også søkt rundt en del i går etter Realtek og Intel drivere, men fant ingenting siden jeg ikke har snøring på hva jeg egentlig skal ha. Noen som har anelse her? <_<

Lenke til kommentar

slenger meg på tråden her jeg.

har akkurat samme problemet som trådstarter.

har en phillips router,

den funker dønn stabilt på den ene pc'en, mens på den andre jeg har detter det trådløse nettet ut hele tiden.

har samme typen trådløse nettverkskort i begge og samme driver, så det kan ikke være problemet. de er av typen Belkin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Jeg lastet ned og installerte, og Intel-programmet så helt likt ut, bare at den gamle profilen med ruternavn ble borte. Jeg la til profilen igjen og koblet til, men det ser like dårlig ut nå. Fortsatt ustabilt og det kan ta tid å koble til igjen når jeg blir frakoblet.

 

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
God dag

Ser ut som for meg at det er den driveren der ja.

 

Mantea, Installer og se om det blir bedre.

 

Anti LFC, har du nyeste driver inne? hvis ikke oppdater den du å.

 

Evt avinnstallere nettverkskortet først,  og så  legge inn siste nye driver.

7289551[/snapback]

jeg finner ingen drivere som jeg kan bruke på kortet. :hmm:

prøvde å sikkre nettet i stad, og nå er det blitt enda verre. klarer ikke å koble meg på nettet i det hele tatt, selv om jeg har rett "pashprase", dette gjelder for den maskinen som hadde ustabilt nett før.

Den andre, som hadde stabilt nett fra før funker helt fint. (den jeg konfigurerte nettet fra, og krypterte nettet fra).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...