Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tvilsomt ustabilt nett


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Hva med dette?

 

Wireless Zero Config (WZC) guide

 

WZC er et trådløs hjelpeprogram for Windows XP.

Konflikt mellom WZC og tredjeparts software (som fulgte med hardwaren) viser seg ofte som pingspikes.

Disse spikene viser seg på følgende måte om du pinger på internett i dosvindu:

 

ping www.uio.no –t

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=1007ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

 

Disse høye pingverdiene gjentar seg jevnlig (ca 1 gang pr minutt)

For å fikse dette problemet må du enten slå av og disable WZC eller tredjeparts software.

Valget avhenger av hvilket som fungerer best for adapteret ditt.

 

Endre WZC:

Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK.

Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk.

I Generelt bytter du oppstartstype to Automatisk eller Deaktivert etter behov.

Start eller Stopp tjenesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Det hørtes hi-tech ut.

 

Hva er å pinge? DOS-vindu i internett?

 

Tredjepart er vel det jeg har prøvd til nå med Intel? Hvordan kan jeg kun bruke Windows sin? Før jeg installerte Intel hadde jeg jo ikke noe som het trådløst internett i det hele tatt..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-98070

Bump

 

Jeg har fortsatt problemer med nettet, men det har gått en stund siden jeg orket å prøve å fikse det igjen. Har brukt annen PC i huset som kobler seg opp til nettet uten problemer.

 

Har endret nettverksnavn nå og har WPA-kryptering med nytt passord, og når jeg kobler til med Intel PROSet, har jeg elendig forbindelse, mister nettet hvert minutt omtrent, og akkurat nå f.eks har jeg ikke hatt noe forbindelse i det hele tatt på flere dager. Og en annen laptop i samme rom har perfekt forbindelse (brukes akkurat nå).

 

Jeg er drittlei Intel-saken jeg bruker for å koble til internett, det er noe skrot. Har brukt det så lenge jeg kan huske, men FINNES det noe jeg kan bruke i stedet? Jeg tror det kan ha noe å si, fordi selve Intel PROSet-programmet er bare helt mongo synes jeg. Er det mulig jeg bare kan bruke dette på grunn av nettverkskortet mitt?

 

Håper noen kan svare. Har vært helt uten nett i dagesvis. -_-

 

Nettet er helt fint, alle PC-er har god forbindelse i huset, bare ikke akkurat denne.

 

Endre WZC:

Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK.

Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk.

I Generelt bytter du oppstartstype to Automatisk eller Deaktivert etter behov.

Start eller Stopp tjenesten.

Jeg kom inn på denne menyen, men jeg aner ikke hva jeg skal stille det inn på? Tror du det kan løse problemet? Akkurat nå er problemet snarere at jeg ikke HAR nett enn at det er ustabilt. <_<

 

Langt innlegg, men håper noen gidder å hjelpe meg videre.

 

Edit: DETTE skulle jeg gitt høyre balle for å få på min PC, og bare slette Intel PROSet-dritten. Er det mulig, i så fall hvordan?

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

prøvd og deaktiver alt av super g og lign booster programmer som kjører på routeren? prøvd og restarta routeren? prøvd uten noen form for kryptering? prøvd og avinnstalert wlan kort og innstalert på nytt, med de nyeste driverne fra nett? dere sier dere har problemer mot internet har dere prøvd og kopiert filer over lokal nettet? kan være at routeren har samme ip som gatewayen før router. hvordan har dere satt opp den tråløse routeren mot routeren dere fik av deres isp?

best som detta- skru av dhcp i din router tar du en tp kabel fra isp sin router og setter den i en LAN! port på din router. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Jeg skjønte ikke så alt for mye, men takk for svaret likevel. :whistle:

 

Slutten på historien blir at jeg gir opp. Jeg tror hele nettverkskortet og denne Intel Pro-saken bare er skrot. Har bestemt meg for å kjøpe noe nytt. Oppretter emne senere, når jeg har studert litt videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...