Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrur seg av under windows installasjon


Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny pc, og når jeg prøver å installere Windows, skrur den seg bare av. Jeg kommer fram til stedet jeg skal velge om hardisken skal formateres så slår den seg av.

 

Pcen består av:

P5w Deluxe hovedkort

X1900xtx skjermkort

2gig Corsair et eller annet minne

Seagate 250g harddisk

E6600 prosessor

Samsung DVD-brenner

 

Jeg har det samme oppsettet på en annen pc, og der har jeg fått alt til å fungere, men det gjør det altså ikke på denne pcen. Noen som har noen ideer? Kan det være at pcen blir for varm grunnet dårlig kjølepasta eller noe?

 

På forhånd takk

 

Edit: Kabinettet har 2x 120mm Vifter så problemet har nok ikke noe med varmen inne i kabinettet ihvertfall

Endret av Deadlocks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er CPU viften tilkoblet? den kjølepastaen som følger med CPU'en grei nok. er ingen vits å bestille ny :)

 

Det at PC'n skrur seg av, er at BIOS er innstilt på og slå av pc'n, når CPU overstiger en viss temp (f.eks 80c). du må også sjekke viftestyringen i BIOS! for det kan hende at viften er satt til "low speed"!? da vil du slite med at CPU'en ikke blir avkjølt riktig ;)

Lenke til kommentar

joa, greit nok at den pastaen som følger med er grei nok, men når det ikke virker som om den er klattet på helt som den skal fordi man hadde litt problemer med å sette på Boxed viften, så kan det være greit å fikse den ordentlig. Og er vel ikke normalt for en Core 2 Duo E6600 å komme opp i 90 grader uansett

 

Ja CPU viften er tilkoblet. Og BIOS instillingene er på default, akkuratt det samme som den andre maskinen, som funker helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...