Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definitivt tail, etter min mening. Du tar tak akkurat ide du forlater hoppet og kroppen er på vei rundt. (når hodet ser bakover.)

 

det går ikke helt. blir en tailfish. og det er en utrolig stygg grab. kanskje jeg skal trekke den til en stalefish er det lettere? eller kanksje en mute grab er veien og gå?

 

Vis noen skal i tryvann til uken må dere si ifra! :D

 

jeg skal nok noen turer, men er litt usikker på dette VM styret, så om det heller blir varingskollen. kanskje det er bedre.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til og legge inn en grab i bs3? sliter litt med det. hvilken grab er "lettest" og beynne med?

Definitivt tail, etter min mening. Du tar tak akkurat ide du forlater hoppet og kroppen er på vei rundt. (når hodet ser bakover.)

Er ikke helt enig i at tail er enklest. Under en tail skifter man tyngdepunkt mot tailen, noe som kan gjøre landingen av hele rotasjoner (3,7,10 osv) vanskeligere (man kommer litt bakpå).

 

Tailfish er nok den enkleste. Den hjelper deg komprimere kroppen, skifter ikke tyngdepunkt og hjelper rotasjonen. Altså en god startgrab, men den gir som nevnt tidligere mye cred.

 

Om du ikke vil bruke tailfish, ville gått for en indy. Den komprimerer også kroppen naturlig, uten å skifte tyngdepunkt, den følger ikke rotasjonen like godt som tailfish eller stailfish, men den er enklere enn en stailfish i starten siden man komprimeres mer sentrert mellom hel og tåkant.

 

Generelle tips:


  •  
  • Trekk plata opp til deg med bena når du graber, bøy deg ikke ned til den.
    Bruk samme teknikk som når du "løfter med knærne, ikke med ryggen" som moren din sikkert har sagt.
  • Vær oppmerksom på hvordan du sentrerer hofte og overkropp over plata, holder du de så mye som mulig i midten av plata er det bra. Ikke stikk rompa ut, trekk brettet oppover mot ryggen eller len deg fremover med kassa.

 

800px-Snowboard_illustrated_grabs.jpg

Lenke til kommentar

@ abeek, anbefaler deg å ta en tur innom bloggen til Torstein, mange kule filmer der;) Men så ut som det var satt sammen en del av dem der:P

 

 

Faen, jada, da brakk kjernen på brettet mitt idag. Så blir nytt. Lurer på skate banana eller battaleon brett. Har kjørt T2 til nitro i 3 år nå, ganske allround brett, men muligens keen på noe litt mykere nå. Noen som har noen innspill eller anbefalinger? Skal også til alpene i 4 måneder 2012, på en frikjører skole så da blir det løssnø brett på meg også:) Noen som har noen erfaringer der også eller?

Lenke til kommentar

Skate får veldig god allround respons. Mange jeg kjenner digger den i pudder. Har hørt den ikke er alfa omega i park, da den har litt for jevn mykhet.

 

Selv kjører jeg Capita Horrorscope FK. Den har den samme jevne mykheten. Passer fint til rails og lav fart teknisk stuff. Må si meg fornøyd, men det er sykt rart å gå fra camber til rocker. Jeg har ennå ikke helt funnet stilen som trengs, man må rett og slett være mye mer avslappet og la brettet bestemme hva som skjer. Der man med camber tvinger brettet i senk, må man overtale en rocker.

 

Battaleon har noe av den samme rarheten da man ikke har kantgrep hele veien. Har kjørt litt på ett av deres parkbrett. Det var genialt på rails, men fant det ikke helt enkelt å kjøre rette linjer og sketchet ut i stor fart.

 

Dette er uansett vanesaker. Sjekk om du kan teste noe på en demo før du kjøper, men kjør mer enn 2-3 turer før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Har prøvd 06 evil twin brettet. syntes det var digg på rails ihvertfall.var godt innkjørt, og i sort bakke, hadde ikke noe problemer der. Så er det jeg vurderer nå, men nå er de 2 bestekompisene mine fanboys også da:P

 

angående skatebanana tror jeg at jeg dropper det, tenker å kjøpe meg et rent løssnø brett ettersom jeg skal tilbringe 4 måneder i alpene, på en freerider skole. Hadde bare hørt så mye bra om det.

 

hmm, å teste ut demoer hørtes ikke dumt ut. Men bor i oslo området og er ikke altfor ofte i bakkene på fjellet. De demoene jeg har sett er på stands i store anlegg. Noen andre tips hvor å finne demoer?

 

Hvordan er step child? Ser også at det har kommet en del nye merker(for meg). Noen som har erfaring med Capita, Allien, Acedemy og Icon blant annet? Vet ikke om noen av disse merkene er rene freerider merker osv. Får sjekke litt videre senere, jobb i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Capita nå, synes det er bra saker, men ikke noe overdrevet bedre enn andre merker.

 

Kjørte Allian White Out for noen sesonger siden, synes aldri det var helt genialt. For min smak ble det for mykt, på en ubehagelig måte. Av hva jeg har hørt er Allien bra på pudder, det er jo big mountain jockyen Backman som er gründer, så det blir nok der etter.

Lenke til kommentar

Hadde en mer eller mindre morsom hendelse i t-heisen i dag. Kjørte sammen med en annen på brett, som hverken hadde sko eller hadde stått før. Mistet til slutt balansen fordi jeg ikke klarte å sitte skikkelig på heisen. Falt av og gled 50-60 meter nedover. Var veldig bratt akkurat i det området. Var nære å treffe en god del på veien ned. :!:

Lenke til kommentar

spørsmål om triks. I hemsedalparken er det en "flagpole" som jeg trøvde og terpe litt tapp til rotasjon, jeg roterer backside, men jeg synes det var vanskelig og få inn rotasjonen, jeg måtte flere ganger ta i med armen for og komme rundt. Noen som har tips til hvordan lettere få til og rotere? Må jeg tappe hardere? fikk til noen 180, men hadde vært gøy og rotere mere.

Lenke til kommentar

spørsmål om triks. I hemsedalparken er det en "flagpole" som jeg trøvde og terpe litt tapp til rotasjon, jeg roterer backside, men jeg synes det var vanskelig og få inn rotasjonen, jeg måtte flere ganger ta i med armen for og komme rundt. Noen som har tips til hvordan lettere få til og rotere? Må jeg tappe hardere? fikk til noen 180, men hadde vært gøy og rotere mere.

Selv pleier jeg gå ut som om jeg skulle tatt en BS 1, for så å tweake tilbake 90 grader og tappe med tailen. Man kan også gå ut litt løsere så trykke fra for å få en raskere 360 ut av polen.

 

Hva gjør dere andre? Hadde vært interessant å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...