Gå til innhold

shaman eller druid


Anbefalte innlegg

Men om du skal lvle raskt anbefaler jeg shaman, druid er noe av det tregeste som er her til og lvle.

7093094[/snapback]

 

Lenge siden du levlet opp druiden din eller? Feral har i hvert fall fått ett skikkelig boost siden jeg startet med WoW, og jeg har også blitt flinkere til å drepe mobs, vurdere talent points og hvor jeg setter de hen osv.

7107141[/snapback]

har du noen gang prøvd rogue/mage/warrior/warlock/hunter? hvis du synes druid tar dmg er det noen du må overbevise meg om.. (har en lvl 38 druid, full feral og feral gear..)

7107193[/snapback]

 

Hæ? Rydd opp litt så skal jeg svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som en kommentar til TheOneAsk, shamans og druids har identisk travelform (bare forskjellig grafikk, ghost wolf er BARSK), mens shaman får water breathing og waterwalk som buffs de også kan kaste på andre.

7092491[/snapback]

Bare at shaman's er dispellable, har casttime, bryter ikke movement impairing effects og polymorph, og kan ikke brukes om man er silenced. Identisk indeed.
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp levlet en shaman fra 44-60 (lang pause) og hoppet rett over til en druid, så jeg skulle vel ha litt peiling.

 

Shaman gjør dugelig med skade hele veien fra 1-60. Problemet med shaman, er at de bruker svært mange stats.. str for AP, agi for crit (crit = Flurry), sta for å overleve og int for å ha et noenlunde ok manapool.

 

Spesialiserer man seg med 2h og str/agi/sta-gear gjør man godt med fysisk skade, men tar også mye skade pga lav armor. Da suger det litt å ha et manapool som tåler to heals før du må drikke igjen.

 

Druid er mye mer effektiv når det kommer til mana. Skade gjør man stort sett i cat/bearform, så popper man ut til casterform, hiver på en rejuv og tilbake i cat/bear. I mellomtiden regenererer manaen i bakgrunnen, og er stort sett noenlunde full til neste gang man bytter form.

 

Man er også svært fleksibel når det kommer til å knerte mobs. Har man nok plass utendørs, kan man roote + starfire ting i all evighet. Møter man på mange melee-mobs (Lard's lunch, Of forgotten memories, etc.) er bearform genial.

 

Må man drepe en spesifikk mob eller finne/ødelegge ting blandt mange andre mobs (Swamptalker, ape-roboten i Un'goro, Infiltrator something something i EPL, Stealing knowledge, etc.) er catform genial.

 

Møter man på for mange mobs, warstomp + travelform. Trekker man en ekstra melee-mob på et pull, hiv på Nature's grasp og drep den ene først. Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Møter man på for mange mobs, warstomp + travelform. Trekker man en ekstra melee-mob på et pull, hiv på Nature's grasp og drep den ene først. Mange muligheter.

7110761[/snapback]

 

Det siste her kan jo en shaman også gjøre, warstomp (hvis tauron) + ghostwolf. For mange mob's - totem som trekker til seg mob's du ikke har aggroet for mye.

 

Go shaman sier jeg!

Lenke til kommentar

Shamans har windfury<3 Er bare så utrolig digg å få en trippel wfcrit... Gjør opp for alle bakdelene shaman måtte ha fremfor druid:P hehe... Synes druid er en interessant klasse, men har liksom aldri klart å komme meg på høyere lvl med de... går så sakte å denge mobs!

 

Pluss at shaman får travelform 10 lvler tidligere, men desverre ikke windfury før lvl 30:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...