Gå til innhold

shaman eller druid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Druid.

Kva med å berre teste ut begge 2 noken kjappe lvls?

Eller lese litt omkring på dei 1000000000 andre postene som omhandler liknande tema.

Les gjerne og på wow-europe.com om dei, og sjå kva du liker best.

Men druid pga, cat form, bear form, god healing, travel form, sea lion form (lite brukt men men). Med den rette build og gode skills vil du få det kjekt.

Skrevet

Har en druid, mage og hunter på lvl60 og driver nå og levler en shaman.

Shaman er langt overlegen solo grunnet sinnsvak dps (sammenlignet med druiden min) og kjappe heals. Eneste jeg kan tenke meg som kan være en fordel med dr00ds er at det er lettere å komme inn i raidguilds.

Riktignok en stund siden jeg levla druiden min, har blitt buffet en del.

Du nevner at dette ikke er din første 60, tipper det betyr at du står ganske fritt til å twinke? Betydelig lettere å gjøre det med en shaman...

Om du skal levle alene (solo grinding og pugs), vil jeg virkelig ikke anbefale druid.

Hvilken klasse som er best til healing av druid og shaman er en debatt for seg selv, men druids spesialiser seg på store, trege heals og HoTs (rejuv/regrowth), mens shaman satser på kjappe, billige heals og massevis av manaregen.

Som en kommentar til TheOneAsk, shamans og druids har identisk travelform (bare forskjellig grafikk, ghost wolf er BARSK), mens shaman får water breathing og waterwalk som buffs de også kan kaste på andre.

Skrevet

WHEN CAT DURID IS FITE DO NOT ASK FOR HEEL OR NINIRVATE!!1

Har en druid selv. Veldig gøy. Feral er også et mye bedre valg nå enn det var når jeg levlet druiden min opp alene med litt instancer av og til. Tror ike du vil synes at det er kjedelig.

Men test begge to, du.

Skrevet

Joda, eg er godt klar over at shamana har travel form, og at dei får dette i lvl 20 sant?

Viste ikkje at shamans hadde water breathing.

Ok, eg har aldri spelt shaman høgre lvl ein 10.

Men ein feral druid er noke av det enklaste å grinde med. Inn i cat/bear, tilbake til caster, heal, tilbake i cat/bear. Du grinder non-stop.

No skal det igjen seiast at druids er ein av dei treigaste classene å lvle.

At shamans er like dyktige, greit nok, trur deg eg:)

Ja, twinke druid er lite poeng i.. Muligens gå for bear form, skaffe deg masse stamina gear og få masse hp. Då hadde du klart deg bra.

Jess, lett å komme i endgame raids, visst du då vil vere resto. Må i ein del situasjoner heale. Veit ikkje korleis shamans har det der.

Men til slutt då, eg er resto druid. Alle talent i resto, og healing gear. Eg healer bra, men er dødsdårlig til alt anna. Einaste eg dør nesten aldri i bg. Root --> heal --> travelform ftw;)

Skrevet

Gå druid du! :thumbup:

Shaman er overvurdert.. En god hybrid druid tar shamaner hver gang.

Har selv en IRL friend med en 60 shaman, han sier han er lei av shaman og eneste grunnen til det er Healbot. Som druid trenger man som regel ikke og gå healbot, Vet om mange guilds som tillater druids og gå feral/ Balance ( Moonkin ftw :cool: )

Men om du skal lvle raskt anbefaler jeg shaman, druid er noe av det tregeste som er her til og lvle.

Selv elsker jeg druiden min :love:

Skrevet (endret)
Gå druid du!  :thumbup:

Har selv en IRL friend med en 60 shaman, han sier han er lei av shaman og eneste grunnen til det er Healbot. Som druid trenger man som regel ikke og gå healbot, Vet om mange guilds som tillater druids og gå feral/ Balance ( Moonkin ftw  :cool: )

Men om du skal lvle raskt anbefaler jeg shaman, druid er noe av det tregeste som er her til og lvle.

7093094[/snapback]

Om druids tar shamans som de hvertfall ikke oftere tar, er vel ganske uvesentlig?

Dessuten er det mange guilds som også tar inn Elemental Shamans. Har aldri hørt om feral druids i raiding, men oomkin har jeg hørt om i raids, veit ikke grunnen til dette, men må være samma sak som at jeg aldri har hørt om enhancment shamans i raids.

Dessuten, kanskje trådstarter ikke skal raide i det hele tatt og satse PvP og da er det nesten samma hva han velger, bortsett fra med shamans kan han levle fortere.

Endret av BadBeer
Skrevet

Vi har feral/moonkin og seff resto druids i våre raids. Er mest på grunn av at vi sjølv skal få velge kva vi vil gjer. Men uansett kva build vi har må vi av og til vere med å heale på bosser.

Skrevet

Etter det jeg har erfart er non-resto shamans og druids omtrent like sjeldne i raids, men feral-druids får definitivt mer oppmerksomhet av en eller annen grunn.

Jeg ser også at det blir nevnt at druid har store fordeler i 1vs1 pvp (altså duell) og det blir nok snart nevnt hvor velegnet druids er til å drepe mobs solo som ingen andre kan, men er dette egentlig relevant?

Dette er ting du verken får xp, penger eller honor for og personlig synes jeg det er heller kjedelig å duellere.

En annen ting du bør tenke på om du vil PvPe mye, spesielt i store battlegrounds som AV har de fleste "prioriteringslister", altså en viss ide om hvem som tåler minst og hvem de bør frykte mest.

Undersøkelser (!) viser at druid er den absolutt minst fryktede klassen i PvP og personlig erfaring viser at druids er de som fortest får hunters mark på seg om de våger seg ut av storng baer.

Skrevet
Gå druid du!  :thumbup:

Har selv en IRL friend med en 60 shaman, han sier han er lei av shaman og eneste grunnen til det er Healbot. Som druid trenger man som regel ikke og gå healbot, Vet om mange guilds som tillater druids og gå feral/ Balance ( Moonkin ftw  :cool: )

7093094[/snapback]

"en god hybrid druid tar shamaner hver gang"...

nei, feil igjen.. HELT feil... :)

Videre har guilden min både enhancement/elemental/resto shamans.. :)

Skrevet (endret)
Etter det jeg har erfart er non-resto shamans og druids omtrent like sjeldne i raids, men feral-druids får definitivt mer oppmerksomhet av en eller annen grunn.

Jeg ser også at det blir nevnt at druid har store fordeler i 1vs1 pvp (altså duell) og det blir nok snart nevnt hvor velegnet druids er til å drepe mobs solo som ingen andre kan, men er dette egentlig relevant?

Dette er ting du verken får xp, penger eller honor for og personlig synes jeg det er heller kjedelig å duellere.

En annen ting du bør tenke på om du vil PvPe mye, spesielt i store battlegrounds som AV har de fleste "prioriteringslister", altså en viss ide om hvem som tåler minst og hvem de bør frykte mest.

Undersøkelser (!) viser at druid er den absolutt minst fryktede klassen i PvP og personlig erfaring viser at druids er de som fortest får hunters mark på seg om de våger seg ut av storng baer.

7093227[/snapback]

Har diskutert dette med kamerater og vi kommer også fram til at alle syntes det er de letteste å drepe.

Personlig så er det ikke noe morsommere enn å møte en Night Elf Male Druid som det første han gjør er å moonfire spamme deg helt til han selv dør etter å ha gått over til bear form når han har skjønt at han snart dør. Har aldri tapt mot en druid i duel med roguen min, heller ikke med shamanen min. Men har blitt ganske grundig eid av en rank 12 druid som visste hvordan han spillte da. Han eide ikke bare meg for å si det sånn :)

Har man skills med druid har man veldig gode muligheter for å eie i PvP, akkurat som med warlock. Mange classes kan man lette eie de fleste med, men disse er annerledes syntes jeg ...

Personlig syntes jeg ikke shaman er en class man eier så mye med, med mindre man har utrolig bra equipment. Har aldri sett en middelmådig equippet shaman som eier.

Endret av BadBeer
Skrevet

Eg er som sagt før 100% resto druid. Ligger på rank 5, 8000rep på veit mot Exalthed i AV. Har begynt å få god nok erfaring der frå.

Trust me, det er ikkje nødvendigvis lettast å drepe resto druids når dei kan heale: NS --> healing touch= 3k++ heal instant. 3min cooldown.

Rejuv --> sviftmend = ca 1.5k heal instant. 15sec cooldown.

Personlig tar eg aldri duels fordi eg alltid taper, hater å duelere, har ikkje skills i det i heile tatt.

Skrevet
Eg er som sagt før 100% resto druid. Ligger på rank 5, 8000rep på veit mot Exalthed i AV. Har begynt å få god nok erfaring der frå.

Trust me, det er ikkje nødvendigvis lettast å drepe resto druids når dei kan heale: NS --> healing touch= 3k++ heal instant. 3min cooldown.

Rejuv --> sviftmend = ca 1.5k heal instant. 15sec cooldown.

7093310[/snapback]

Patience my friend, det tar en evighet å drepe dere, kan være enig med det, men til gjengjeld så dealer også healing druids ikke så veeeeldig mye damage.

Skrevet (endret)

Hmmm.. Jeg ser folk fremdeles blander sammen druids og warlocks med skill... Ikke bra.

En bra druid er han som er heldig å treffer med Bash. En bra warlock er han som har hotkeyet Fear, DC og HoT til 1,2 og 3.

En druid er free kill for alle. En warlock er imba uansett hvor lam han som sitter bak tastaturet er.

Om du skal velge shaman eller druid er et valg du må ta selv. Prøv begge til level 30, da begynner du å få en følelse av hva du liker best. Jeg vil anbefale deg å velge en non- hybrid, om du vil spille hybrid er paladin det som er mest anvendelig i alle situasjoner.

Edit: Heilage ku! Innlegg nr 1000 ! Ikke verst på nesten 5 år :p

Endret av kristteo
Skrevet (endret)

Jeg har sett en middelmådig equippa shaman pwne.

En kompis av meg (prest) farma shadow-gear lenge og fikk endelig nok til å prøve seg med en liten shadow-spec. Da snakker vi AQ/BWL-gear og nedover...

Måtte jo seff låne shamanen til en annen kompis, fullt blått gear med et par greens tror jeg, elemental spec. Han hadde rett og slett ikke en sjanse, jeg bare satt å hamra villt på tilfeldige knapper og vant likevel.

Shamans eier så VILLT mot casters at det er helt uforståelig at de ikke har blitt nerfet.

Noe som er viktig å skille mellom når man diskuterer hvor bra druid er til PvP er om det er snakk om å farme kills/honor eller å slå folk 1vs1.

Druids er minst like gode til det siste som andre, men kommer til kort når det gjelder å sanke kills.

Kan dog bli meget interessant å se hvordan druid blir i arena, tror klassen er meget godt egnet til små grupper med tanke på at vi kan gjemme oss i bjørn til fienden blir lei for så å poppe ut og heale.

Kombinasjonen feral/resto-dr00d (med NS) og disc-prest med shieldwall kan bli artig, spesielt sammen med en barsk dps-klasse som warrior.

Edit:

Til han som mente warlock var den meste imba klassen i spillet, jeg dreper warlocks med peten alene bare på pur faen når jeg spiller på hunter. En god klasse, men helt klart ikke overpowered.

Endret av E-Ton
Skrevet

7093094[/snapback]

Lenge siden du levlet opp druiden din eller? Feral har i hvert fall fått ett skikkelig boost siden jeg startet med WoW, og jeg har også blitt flinkere til å drepe mobs, vurdere talent points og hvor jeg setter de hen osv.

Skrevet (endret)

shaman, skulle tro det går fortere å levle..

-mer dmg, mindre healing

druid, mye variasjon, skulle tro de trengs mer(på min server rekrutterer ihvertfall de fleste guilder druider:S)

-lite dmg, mer healing

7093094[/snapback]

Lenge siden du levlet opp druiden din eller? Feral har i hvert fall fått ett skikkelig boost siden jeg startet med WoW, og jeg har også blitt flinkere til å drepe mobs, vurdere talent points og hvor jeg setter de hen osv.

7107141[/snapback]

har du noen gang prøvd rogue/mage/warrior/warlock/hunter? hvis du synes druid tar dmg er det noen du må overbevise meg om.. (har en lvl 38 druid, full feral og feral gear..)

Endret av Namek
Skrevet

Hva foretrekker du? lighter eller fyrstikk?

Kommer nok like mange gode som dårlige svar på dette som spørsmålet om hvem som er best mellom Druid og Shaman.

Prøv begge klassene på en test server og sjekk det ut selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...