Gå til innhold

Hvordan sette opp en mIrc server?

Hayer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om noen kunne linke meg til en guide(har lett på google nå i en stund) om hvordan jeg setter opp en mIRC server for klanen min..

Plz hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan opprette en kanal på ett av de eksisterende IRC-nettverkene (anbefales) - da trenger dere bare en klient. Dere kan passordbeskytte kanalen. Ønsker du å sette opp ditt eget IRC-nettverk krever det at du har en IRC-server som kjører 24/7 (helst da).

Det finnes flere alternativer, eneste jeg har testet i det siste er IRCXPro - dessverre koster det penger.

Skrevet

Kommer an på hvilket serverprogram du valgte. Kan stilles inn i programmet, er en god stund siden jeg holdt på med dette sist, men mener du kan sette både brukernavn/passord og IP til IRCops (som kan gi seg selv OP (@) osv).

Skrevet

Hei!

Har du prøvd å lese litt på www.mIRC.com? Det er store muligheter for at det står noe om kanaloppretting og slikt der.

Jeg går ut i fra at det kun er en egen kanal du trenger.

Det første du må gjøre er å velge hvilket nettverk du skal koble til. De vanligste nettverkene er vel f.eks efnet og undernet. Når du så har valgt nettverk kan du bare skrive /j <klanens navn> så fremt det ikke allerede finnes en kanal med det navnet. Første mann inn på kanalen vil få OP (Operatør, eller administrator om du vil) så fremt kanalen ikke er registrert på noen andre. Den som har OP kan gi op til andre igjen. En OP kan også passordbeskytte kanalen.

Hvordan du eventuelt får registert kanalen din avhenger av hvilket nettverk du er tilkoblet (forskjellig fra nettverk til nettverk). De fleste velger å sette inn sin egen bot (google deg frem til info), eller å benytte seg av allerede kjørende tjenester som eventuelt måtte finnes på nettverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...