Gå til innhold

BF 2142 inneholder spyware, news at 11.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hahahaha.a... jævlig bra :wee:

 

Vice: Din godtroende fjott^^ Selvfølgelig er det en spøk ^^

7096086[/snapback]

Faktisk har jeg ingen som helst grunn til å ikke stole på et slikt bilde. Å rasere hele spillstemningen til fordel for profitt er nøyaktig et slikt stunt jeg kan forvente meg av EA.

Det neste jeg faktisk venter på er at de skal tilby muligheten til å kjøpe deg stats og unlocks for penger.

Lenke til kommentar
hahahaha.a... jævlig bra :wee:

 

Vice: Din godtroende fjott^^ Selvfølgelig er det en spøk ^^

7096086[/snapback]

Faktisk har jeg ingen som helst grunn til å ikke stole på et slikt bilde. Å rasere hele spillstemningen til fordel for profitt er nøyaktig et slikt stunt jeg kan forvente meg av EA.

Det neste jeg faktisk venter på er at de skal tilby muligheten til å kjøpe deg stats og unlocks for penger.

7096156[/snapback]

 

Selve reklamen er det så mye av, spøken er den at det store med EA ville heller vært noe annet, som de kunne tjent masse mer penger på ;)

Lenke til kommentar

Enda mer om reklamen (offisiell uttalelse, tatt fra EAs forum):

 

Posting on behalf of the Dev Team

--------------------------------

Greetings,

 

We would like to provide more information on in-game advertising in Battlefield 2142. To try and help everyone better understand it, here is how it works.

 

The in- game advertisement is respectful of players' privacy: it never accesses files not directly related to the game, and it does not capture personal data such as cookies, account login detail, gameplay behaviour or surfing history. As it is an integrated part of Battlefield 2142 and not a separate program, it only runs when the game is running.

 

Because BF2142 delivers ads by region, the IP address of the player is used to determine the region of the player and helps serve ads by region and language; for instance, a player in Paris will be presented with ads in French. Note that this IP address is not stored on the advertisement server and is not repurposed for other uses.

 

A unique ID number is anonymously assigned the first time the player joins a Battlefield 2142 online game. It is stored locally on the PC but is not linked to any personal details.

 

The in-game advertisement gathers what we call “impression data”, such as location of the billboard in the game or duration of advertisement impression. It

helps see how many people have seen an ad – but not who has seen it.

 

We are also conscious that the advertisement shouldn’t distract the player from the overall gaming experience, so all ads fit in the unique environment of each level in the game. The content of the ads is also controlled to ensure that no offensive content is displayed in Battlefield 2142.

 

We all hope that this explanation will address recent concerns on the advertisement in Battlefield 2142.

 

See you on the Battlefield.

 

Your Dice Live Team

Lenke til kommentar

Ser ikke den helt store grunnen til å bry seg noe særlig. Det er reklame OVERALT, og mange spill, som fotball og bilspill, er reklamen synlig hvert sekund du spiller. Jeg har aldri lagt merke til noe reklame i demoen, om det i det hele tatt er lagt inn der, men tviler på at den er særlig påtrengende. Er nok heller diskret og virker som en del av brettet. Ettersom reklame generelt er alle steder i vårt samfunn, kan det faktisk bidra til å få spillet til å virke mer genuint.

 

Og ikke kom med argumenter som at det er "mot dine prinsipper" å betale for noe som inneholder reklame. Før du eventuelt gjør dette, tenk deg om... Har du noensinne betalt for en bærepose, genser med logo, film med produktplassering, DVD-film med reklame?

Lenke til kommentar

Det er genialt hvis reklamene gir en fordel til oss gamere, men som andre har sagt så gjør ikke reklamene i bf2142 ikke noe prisforskjell, så det synes jeg er ganske teit og meningsløs. De av dere som liker reklamer greit nok.

Jeg har gledet meg lenge for bf2142, før demoen kom. Etter å ha prøvd demoen så fant jeg ut at dette spillet er ikke noe for meg allikevel. For heller vente på Unreal tournament 2007 med tripods med laser som kan PEW PEWPEW osv!

 

Er ikke som om reklame i spill er noe nytt, se på Anarchy Online (og det er pay-to-play!).

 

Det er kun freeplayers som ser reklamene i AO, de som betaler for å spille, ser ikke reklamene. Det er genialt gjort av funcom.

Lenke til kommentar
Og ikke kom med argumenter som at det er "mot dine prinsipper" å betale for noe som inneholder reklame. Før du eventuelt gjør dette, tenk deg om... Har du noensinne betalt for en bærepose, genser med logo, film med produktplassering, DVD-film med reklame?

7098845[/snapback]

Som sagt, har ikke noe problemer dersom EA/Dice plasserer sine egne navn inne i spillet for å reklamere for seg selv. At BMW setter sitt eget navn og merke på en bil jeg kjøper har jeg ingenting imot (dog av respekt for enkelte kunders øsnker kan man også få biler med mindre slikt), men dersom BMW plutselig begynte å plassere reklamebannere for feks. butikker og andre produkt på hele bilen hadde jeg selvsagt blitt forbannet.

Spill er ikke akkurat billig for tiden og når man betaler en slik sum forventer man å kun betale én gang for produktet.

Jeg kan gjerne også betale for produkter som inneholder reklame for å subsidiere produktet, men da forventer jeg også at subsidiene skal komme sluttkunden til gode. Som nevnt jeg kan overhodet ikke se at prisen på BF2142 har blitt noe billigere pga. reklamestuntet deres.

 

Det er kun freeplayers som ser reklamene i AO, de som betaler for å spille, ser ikke reklamene. Det er genialt gjort av funcom.

Nettopp! Slik gjør firmaer som faktisk har respekt for kundene sine.

Lenke til kommentar
Jaja, får vel bare vente på Quake Wars og Unreal 2007 da. Bare synd at spillet allerede er på vei i posten slik at jeg må betale porto for å sende det tilbake.

 

Siste gang jeg forhåndsbestiller et spill fra EA.  :thumbdown:

7105604[/snapback]

 

BWahahahea! lolo!!

 

PS:

Mechs er ut! Se feks mech warriors :p Tripods er inn. Gleder meg til ut 2007 også hehe :)

 

Noen har lagt ut lappen på ImageShack
Den lappen der ser helt jævelig ut. Endret av Mr_dude
Lenke til kommentar
Volsomt som folk hisser seg opp da.. Reklame overalt, get used to it. Hvis man er så misfornøyd med spillet så bare la være å spille det da?

7109486[/snapback]

Uhh, har du misforstått totalt?? Det er ikke spillet folk er misfornøyd med det er reklamen som skal bli dyttet på betalende brukere. :roll:

Og selv om du selv er en totalt ukritisk bruker som finner seg i hva som helst, så betyr ikke det at alle andre er slik.

Lenke til kommentar

Litt modifisert utgave av bildet som ble postet overnfor:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

bfadsiz7.png

 

Har ikke noe imot reklame i spill, kan jo nevne det store Axe-skiltet man klatret på et av Splinter Cell-spillene, men skulle helst sett at brukerene får noe igjen om det blir mer reklame i spillene.

 

Dette EA her gjør her ved å legge inn programmer som dette, er dog mer på kanten. Gi oss noe igjen for dette, slik som billigere spill, og det ville være greit. Nå? Nei...

Lenke til kommentar
Litt modifisert utgave av bildet som ble postet overnfor:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

bfadsiz7.png

 

Har ikke noe imot reklame i spill, kan jo nevne det store Axe-skiltet man klatret på et av Splinter Cell-spillene, men skulle helst sett at brukerene får noe igjen om det blir mer reklame i spillene.

 

Dette EA her gjør her ved å legge inn programmer som dette, er dog mer på kanten. Gi oss noe igjen for dette, slik som billigere spill, og det ville være greit. Nå? Nei...

7109986[/snapback]

 

*kremt* Jeg vil påpeke at det IKKE er snakk om å legge inn noe spesielt program. Alt "spywaren" skal gjøre krever ingen eksterne programmer.

Noen som så G4-programmet om BF2142? Han ene hadde verdens beste argument for å ikke bruke BF2142; de samler inn IPen din, og han liker ikke at folk skal vite hvor han er :D

Endret av jurg
Lenke til kommentar
Noen som så G4-programmet om BF2142? Han ene hadde verdens beste argument for å ikke bruke BF2142; de samler inn IPen din, og han liker ikke at folk skal vite hvor han er :D

7110775[/snapback]

Skjønte ikke helt den? Det er jo du selv som knytter opp din IP mot BF2142 servere, fordi du bla.a. stoler på at de ikke vil benytte den til noe annet som ikke har direkte med spillet å gjøre. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...