Gå til innhold

Problemer med høy ping


Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL Basis (1500/300) fra telenor, men har lagg i CS selvom jeg ikke kjører noen programmer annet enn steam/cs.

Ping lå vanligvis på 27-30 noen ganger 35 og nå er den 70+ og hopper opp i 200 noen ganger... Det funker med andre ord dårlig å spille nå... :thumbdown:

 

Noen som har hatt lignende problemer og kan hjelpe meg med en løsning? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Ikke noe galt med dine rates? cl_updaterate, cl_cmdrate, rate osv.

7083679[/snapback]

 

Lagger det, eller er det bare pingen du tenker på..?

Er det pingen:

 

Skriv: cl_cmdrate 5 i console, så STÅR det at du har 5 i ping.. (IKKE cheat)

Dette er bra om man ikke vil bli kicka fra servere..! :tease:

 

Jeg har normalt sett 70 - 150, det lagger aldri..! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke noe galt med dine rates? cl_updaterate, cl_cmdrate, rate osv.

7083679[/snapback]

 

Hva skal disse stå på da?

 

Men er ikke utseendet til pingen jeg tenker på, driter i om det ser ut som jeg har dårlig nett eller ikke, men det at når jeg får ping over 60/70/80 så smålagger det litt...

Endret av Tor-Gunnar
Lenke til kommentar

Har du 130 i ping løper du ti meter om gangen og lagger som noe annet rart. Det lagger omtrent ved 50-60 ping tenker jeg. Og når du får spilt litt og blir vant med lav ping lagger det ved 30-40 ping. Normal ping burde ligge mellom 10 og 25 ca.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt kundeservicen til telenor, de kan gi deg svar når de sjekker linja. Bedre å ringe, får du svar fortere osv. Kan hende det er noe galt i sentralen også. Var det hos meg ei stund vet jeg.

Lenke til kommentar
Har vanligvis over 130-140, men har aldri noe som helst lagg.

7084104[/snapback]

Det lagger kanskje ikke for deg, men alle andre ser nok at du hakker rundt.

 

Men det er muligens fordi du har telenor. Telenor overbelaster alle sentralene sine.

Eks hvis en sentral takler 1000 brukere så selger de abonnoment til ca 1500 på den sentralen.

Men ellers så kan det være at det er noe i .cfg din. husk at cl_updaterate skal være fra 80-101 samme med cl_cmdrate og rate skal være mellom 20000 og 25000.

Jeg pleier selv og har mellom 5-25 i ping og jeg har 2.2mbit så det har ikke så mye med hvor mye mbit du har. Det har mest med utstyret ISPen din bruker. Fordi jeg har også 10mbit hos faren min og jeg pinger bedre på den 2.2mbit linjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...