Gå til innhold

Prisantydning for pc

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter nå å tenker på å oppgradere til Core2 Duo.

Jeg sitter med følgende:

Cpu er en Athlon 64 3700+ "Sandiego"

HK er et K8N Neo4 Platinum Rev 1.0

Ram er av typen Geil Value dual channel 512x2 brikker.

Skjermkortet er et Asus EN6800GT 256Mb DDR3

harddisk er en Sata Raptor på 74 Gb,og en eldre på 40 Gb.

Viewsonic GA 771 Graphics series 17 tommer.

Windows XP Pro Norsk utgave..Lisens.

Har oppgradert Cpu kjøleren til en Thermalright XP 120,med en Silen-X vifte på 120mm.

Kabinettet er et Aopen H600B med en nokså kraftig 350`watter fra Anthec.

Har også et sett Sennheiser 160(etellerannet) og de er heeelt suveren.

Musen er en Logitech G7(trådløs laser) Proff gamingmus med en bra matte.

Hva kan dette være værdt?

8 mnd gammelt ca.

Endret av poxy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du kan få en 7-8000 med en litt kreativ markedsføring på en eller anna nettauksjon. Mangler du dårlig samvittighet har du jo også der muligheten til noen hvite løgner mens det er 90% sjanse for at eieren aldri kommer til å merke det:P Men med tanke på at du spurte om verdi er dette egentlig helt irrelevant

Skrevet (endret)

Skjønner hva er sikter til...allt r ikke like gammelt og flere av komonentene er a nyere dato. Har forsiktig klokket den på nesten 2,9 ghz.

Skal over til C2D snart så jeg ville bare høre en ca pris på utstyret.

Toss alt er bådemmusen og headsettet priset til rund 1500,-,og så skal resten gå ti spottpris :( Huffameg :cry:

Endret av poxy
Skrevet (endret)

Folk svarer generelt ganske mye lavere enn reell verdi på slike spørsmål på dette forumet.

Du kan opprette en handekurv i prisguiden på hw.no med de delene du har i pc'n. Tar du 60-70% av dette har du en pris du enkelt kan selge delene for.

Edit: Hvis du skal selge maskinen hel, kan du regne med 15-20% lavere pris enn i deler.

Endret av Mental
Skrevet (endret)
Folk svarer generelt ganske mye lavere enn reell verdi på slike spørsmål på dette forumet.

Du kan opprette en handekurv i prisguiden på hw.no med de delene du har i pc'n. Tar du 60-70% av dette har du en pris du enkelt kan selge delene for.

Edit: Hvis du skal selge maskinen hel, kan du regne med 15-20% lavere pris enn i deler.

7086309[/snapback]

Takk for svar på den.. Hele morroa kom på vel 13000,- og siden jeg ikke vi "gi" den bort så satser jeg på det du nevnte. Hadde igrunn sett for meg rundt 8000,- - headset og min kjære G7 vil jeg beholde selv.

cpu-2859.jpg

Er nybegynner med klokking,men syns den virket som envillig overklokker :dribble:

Endret av poxy
Skrevet
At komponentene er overklokket eller forsøkt overklokket er ikke alltid en god ting. Folk kan droppe kjøpet pga dette.

~ Medion

7086511[/snapback]

Hehe..ja kansje det. Som jeg har lest rundt om på forskjellige forum,så er overklokking

veldig aktuelt...vel iallefall for noen.

Maskinen min går stock nå,men ville bare vise hva den faktisk kan.

Det de fleste er ute etter er en maskin de kan eventuellt overklokke hvis ytelsen viser seg å være litt "tynn" fra før.

Er nå iallefall såppas erlig å sier at min pc har vært testet med overklokk....en hel dag :!:

I min mening skulle nok ikke dette gjøre noe som helst skade.

Er nok værre med de som selger maskiner som de påstår de ALDRIG har overklokket.

Er nok en del av de gutta dær ute som sier at MIN maskin er såååååååå bra,og at de ikke i det hele tatt ikke trenger eller har prøvd ut potensialet i maskinen sin. :thumbup:

Skrevet

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet

Tipper 6000,- kan være en reel pris, kanskje 6500,-.

Solgte en nesten lik maskin i sommer for 7000,-

Det var mere ram (2GB), bedre skjermkort (7900GT), og større hard disk (250GB).

Dette fikk jeg for kun maskinen.

De fleste som handler komplette maskiner på bruktmarked har ikke greie på det å bygge pc. De er somregel heller ikke ute etter å klokke så veldig mye.

De er også som regel pure gameere som er ute etter en maskin de kan spille BF2 eller WoW på.

Ofte er det også fjortisser som vil svi av pengene de fikk til komfen. ;)

Skrevet

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging.

Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

• Døme på gode emnefelt:

• Verdi-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år

• Verdi-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD

• Dell P4 2.4GHz 3 år gammel verdi?

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc, deler el.!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...