Gå til innhold

Selvbestemt abort - Et diskriminerende problem?


Anbefalte innlegg

Gutten burdte absolutt bruke kondom for å unngå at jenta blir gravid, spesielt hvis man ikke stoler på jenta etc. Men det jeg mener er at til syvende og sist så er det jenta sitt fulle ansvar å ta vare på egen kropp ved å bruke prevansjon, angrepille osv hvis hun ikke vil ha ungen.. Har hun ubeskyttet sex og ikke vil ha unge, ja da får hun jaggu gjøre det som trengs også, er hun som har siste ordet i denne saken! Det overrasker meg hvor mange som må ta abort egentlig.. Det er da ikke vanskelig å unngå å få en baby vel?! merkelig..

 

Bare svelge to piller så er du ferdig, ikke akkurat så veldig høy vanskelighetsgrad..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja, til de som ikke skjønte det, jeg mente under normale omstendigheter, og ikke ved tilfeller av voldtekt osv..
Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt hode vil graviditet allltid være begge sitt ansvar helt til kvinnen klarer på mystisk vis å lage ungen selv. Å kreve at kvinnen skal ta abort er ikke å ta ansvar. Å si at alt er på hennes skuldre er ikke å ta ansvar. Å ta en abort uten å snakke med faren er ikke ta ansvar. Å la ungen vokse opp uten å vite hvem faren er ikke å ta ansvar.

 

Å ta ansvar for sine handlinger er ikke å si abort eller så må du oppdra ungen på egenhånd. For mange kvinner er ikke abort et valgalternativ en gang. Og det er noe menn må ta ombord når de har sex uten prevansjon.

Lenke til kommentar

Synes at moren skulle blitt nektet all form for ufrivillig støtte fra farens side om hun nektet å ta abort (om dette var farens ønske såklart).

At moren kan tvinge faren til å betale barnebidrag i 18 år er grotesk. Å tvinge mødre til å ta abort er derimot litt ekstremt, der tror jeg at jeg setter grensa.

 

Når kvinner går med på sex uten prevensjon er de like skyldige...

Skjønner ikke hvorfor menn skal ha 100% av ansvaret, kan ikke kvinner ta egne beslutninger?

Om det er mot deres vilje er det jo voldtekt, og da er vi inne på noe helt annet.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=515484

 

"Kinesiske Jin Yani (20) og hennes mann ventet sitt første barn. Men da vannet gikk kom politiet og tok den vordende moren til en abortklinikk - der den ufødte babyen ble drept med en sprøyte."

 

"20 år gamle Jin Yani skal ikke være den første kvinnen som har blitt tvunget til abort i Kina."

 

"Ifølge kinesisk lov er det ulovlig å få barn utenfor ekteskapet."

 

 

Riktignok etterforsker nå andre myndigheter hendelsen, og det skal være ulovlig å gjøre slikt i Kina, alikevel skjer det ikke så helt sjelden.

Lenke til kommentar

Det er ulovlig å få barn utenfor ekteskap, og det er ulovlig å få mer enn ett barn i flere provinser i Kina.

Selv om jeg absolutt ikke har forståelse for måten det håndheves på, må jeg faktisk ha litt forståelse for loven. De har faktisk et desperat behov for å begrense befolkningsøkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...