Gå til innhold

Gothic 3 vs Oblivion


Anbefalte innlegg

Jeg likte oblivion veldig godt, beste spillet jeg noen gang har spilt! Spit G3 i 30 timer og vil si at det er noen ting som er bedre, noen ting som er dårligere. Noe som trekker G3 veldig nedover er mange bugs. Flere av mine oppdrag er umulig å gjennomføre pga det, og da mener jeg at spillet ikke er ferdig. I tillegg er det dårlig at når noen dyr angriper deg så er det umulig å gjøre noe, bare vente på å dø. Lang loadetid etc. Men ellers syns jeg spillene er like bra.

7095359[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg Richard_87, men jeg finner trøst i følgende: Etter det jeg hører og finner ut av, er det visst meningen at i alle fall denne "dødsloopen" der du fanges inn og bare detter ned og reiser deg til du dør når du angripes, - skal fixes på i patch nr. 2.

Ellers sitter jeg med en følelse av at ikke alle har fått med seg at den første rep-patchen til Gothic 3 kom ut samtidig med spillets utgivelse. Hvis noen her spiller uten den patchen enda, ville jeg anbefalt dere å laste ned og installere Patch 1 nå. Det er en del matnyttig i den reparasjonen..

 

Gothic har en del bugs, - men det har da også Oblivion. Betheda har jo gitt ut en patch 1.1, men i tillegg er det nesten som natt og dag å spille Oblivion med og uten UOP (Unofficial Oblivion Patch) nå i versjon 1.51.

 

Happy gaming, folks.

 

Edit: leifer..

7095660[/snapback]

Spiller Oblivion uten noen patcher og jeg har veldig lite bugs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oblivion_-__ sier: "Spiller Oblivion uten noen patcher og jeg har veldig lite bugs."

 

Jeg håper du tuller litt her nå? Hvis ikke, har du rundet Oblivion (med alle hovedquest's) uten noen patch installert?

 

Det er ellers flere av de "vanlige tilfeldige" quest's som ikke lar seg gjennomføre uten de nevnte patchene. For ikke å snakke om alle de steinene og trærne som svever i løse luften, - og ellers alskens irriterende småfeil..

 

Patch eller dø, er mitt motto for i dag. lol.

Lenke til kommentar
oblivion_-__ sier: "Spiller Oblivion uten noen patcher og jeg har veldig lite bugs." 

 

Jeg håper du tuller litt her nå? Hvis ikke, har du rundet Oblivion (med alle hovedquest's) uten noen patch installert?

 

Det er ellers flere av de "vanlige tilfeldige" quest's som ikke lar seg gjennomføre uten de nevnte patchene. For ikke å snakke om alle de steinene og trærne som svever i løse luften, - og ellers alskens irriterende småfeil..

 

Patch eller dø, er mitt motto for i dag. lol.

7099828[/snapback]

Har spilt spillet i ca 200 timer timer tilsammen og de eneste buggene jeg har kommet over er i vampire cure questet og i et DB quest. Har ellers kun hatt en periode (4-5 dager) der spillet kræsjet litt ofte, men det gikk over av seg selv :D

 

EDIT: DB quest buggen var et engangs tilfelle sia jeg har gjort den tre andre ganger uten den samme buggen også bruker jeg å få en feilmelding opp ganske ofte når jeg avslutter spillet, men det går ikke mer en 5 sek uansett på å trykke ikke send :p

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt G3 enda, gleder meg til å få prøve det, må bare fyre opp mer hardware først.

 

For å oppsummere Oblivion. Det er en nydelig flott pakke, som du åpner i spenning. Dessverre er innholdet så som så. Man lever seg ikke inn i spillet og det blir veldig ensformig og linært til tider.

Lenke til kommentar
I Gothic 3 er det ikke slik. Du får ikke beskjed om å løpe til andre siden av kartet, for å si at til Hansen at Jensen sa hei, og så løpe tilbake for å si at Hansen sa hei tilbake.

7086556[/snapback]

 

Jeg måtte le nå ja :!: Det er nesten sånn, men ellers er jo spille ganske bra da, synd disse med Oblivion portalene. Det er kjedelig å lukke portalene ja :roll:

Endret av kennethsa91
Lenke til kommentar

da har jeg spillt 2.5 timer av G3.

 

først skal jeg ikke si at OB er dårlig, jeg spillte det sikkert i 150 timer før jeg ble lei, når man da tenker på at de fleste FPS spill blir man ferdig med før 10 timer er runnet, så får man mye for penga av OB, men sammenlingnet med MW som jeg sikkkert har spillet 1000+ timer så blir OB litt kjedelig, og jeg fikkk aldri lyst til å utforske i OB som jeg gjorde i MW.

 

Jeg har prøvd G2 og likte det ikke i det hele tatt, greide ikke drepe noe der og kunne ikke bevege meg 5 meter uten at noe drepte meg. og da jeg syns historien var kjedelig fikk jeg ikke lyst til å slite meg gjennom spillet. og kunne ikke helt skjønnne hvordan noen kunne like G2 over MW som mange påstår.

 

og mista litt lyst på G3 etter å ha prøvd G2, så for meg at jeg brukte 400kr på et spill jeg bare prøvde litt før jeg ga opp, og når folk på forumet her sa at det var like vanskelig mista jeg lysten helt, men i kjedsomhetens timer, kjøpe jeg G3 i dag og er veldig fornøyd, fiendene tåler på langt nær ikke så mye som i G2 og man kan drepe ganske mange fiender ganske lett selv i begynnelsen(hvis man ser bort fra den super attacken noen av dyrene har det du dreper deg på 1 sekund)

har fremdeles ikke fått full kontroll på alle ting i spillet enda men det kommer, likte også følelsen av at man er i krig som G3 gir.

 

Grafisk sett er folka og rustinger litt dårligere en OB selv om spillet hakker som en bitch og stopper opp hele tia, hva de fiksa den uken de trakk tilbake spillet vet jeg ikke, men mye kan det ikke ha vært. sånn sett er OB et mye bedre spill, men så har Bethesta sikkert mye større budsjett også.

 

så langt er jeg fornøyd med G3 men er fortidlig å si om det er bedre eller dårligere en OB,

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd G2 og likte det ikke i det hele tatt, greide ikke drepe noe der og kunne ikke bevege meg 5 meter uten at noe drepte meg. og da jeg syns historien var kjedelig fikk jeg ikke lyst til å slite meg gjennom spillet. og kunne ikke helt skjønnne hvordan noen kunne like G2 over MW som mange påstår.

7113944[/snapback]

For å svare på det: der er mange grunnar til at eg likte G2 betre (og eg har spelt igjennom begge), deriblant i meir levande spelverd, meir engasjerande NPCar, og mykje betre balanse. Det var mindre tilgjengeleg enn mange andre spel, og krevde meir av både tålmodigheit og problemløysing (der ein ikkje kan angripe noko direkte, går det gjerne an å finne alternative strategiar). Dersom ein foretrekk å kunne gå rett på og lukkast på første forsøk dei fleste gongane (slik nesten alle spel er i dag), blir Gothic 2 antaklegvis veldig frustrerande. Men for meg var det mitt i blinken. Spelet var vanskeleg nok til at eg faktisk måtte tenke meg om før eg gjorde noko, og når eg var ute i skogen om natta, kunne eg ikkje føle meg trygg. Eg har spelt MANGE spel opp igjennom åra, men veldig få der eg ikkje kunne springe rett på og klare det meste om ikkje på første forsøk, so i alle fall på andre eller tredje. I tillegg skilte det seg frå mange andre rollespel i det at spelaren måtte utvikle ferdigheitene sine òg, ikkje berre karakteren. Skilnaden på første og andre gjennomspeling var sånn sett enorm. Det som på første gjennomspeling var svært vanskeleg, var på andre mykje enklare, fordi eg mestra spelet betre. Karakteren min hadde gått attende til level 1, men eg var stadig på level 17. Og so kom NotR og gjorde det heile vanskelegare igjen, og eg måtte utvikle nye strategiar for å lukkast. :)

 

Ellers bør det nemnast at Gothic II berre vart betre og betre dess meir eg spelte det. Eg trur mange ga opp alt for tidleg, og ville ha fått ei stor speloppleving om dei hadde haldt ut lenger.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ellers bør det nemnast at Gothic II berre vart betre og betre dess meir eg spelte det. Eg trur mange ga opp alt for tidleg, og ville ha fått ei stor speloppleving om dei hadde haldt ut lenger.

 

Kay

7114361[/snapback]

Akkurat det er jeg veldig enig i, spillet blir bedre og bedre for hvær time det spilles :cool:

 

Så isteden for og klage bør man gi spillet en sjangs, personlig mener jeg at det er det beste rollespillet noen sinne om man ser bort ifra G3 som ikke har blitt testa ennå

 

Gothic II :love:

Lenke til kommentar

Altså, hadde gledet meg til å spille gothic 3 siden jeg hørte om det, men dette var stor skuff.. Grafikken var kornete og dårlige, TUNG grafikk som bare de nyeste PC'ene vil klare å kjøre skikkelig..

 

Jeg har 7800 GT og det hakka alt for mye for min smak på medium settings.

Likte ikke fightinga, og bevegelsene når man snur seg / løper osv.

Dårlig interface (syntes jeg da)

 

Likte det ikke spesielt :( ..

Lenke til kommentar
Altså, hadde gledet meg til å spille gothic 3 siden jeg hørte om det, men dette var stor skuff.. Grafikken var kornete og dårlige, TUNG grafikk som bare de nyeste PC'ene vil klare å kjøre skikkelig..

 

Jeg har 7800 GT og det hakka alt for mye for min smak på medium settings.

Likte ikke fightinga, og bevegelsene når man snur seg / løper osv.

Dårlig interface (syntes jeg da)

 

Likte det ikke spesielt :( ..

7116508[/snapback]

 

Akkurat det der skjønner jeg ikke. Det er mange som har klaget over at spillet krever så sinnsykt mye. Men jeg sitter på en ca 1,5 år gammel pc (3500+ , 2 GB ram , x800xl) , men jeg synes spillet fungerer overraskende bra! Har oppløsning på 1024*? , og med det meste av detaljer på high. Noen få ting er satt til medium, og AA er ikke på. Men med disse instillingene går spillet som en drøm! :) En sjelden gang er det litt loading, men det virker det som om det er for de fleste...

Lenke til kommentar

Ugh dette var skuffende. Personlig hadde jeg ingen forhåpninger til Oblivion siden jeg aldri har vært noen fan av rpg-spill. Blei rett og slett sjokka og elsker det høyt. Så hørte jeg at Gothic 3 skulle være på høyde og foreløpig kan jeg si: Bull!

 

Joa, det er fullt mulig historien er bedre, de typiske rpg-elementene er mer tilstede, men når den er stappet av bugs, grusomme kontroller og et fighting-system som ikke ligner grisen så holder jeg meg unna. Oblivion >>> Gothic 3

Lenke til kommentar
Først var jeg meget irritert over lastetidene til G3. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Men så tenkte jeg over en liten episode. Jeg ser ett par ulver som spiser opp rester av en Scavenger. Jeg vet at jeg må planlegge angrepet, fordi jeg dør fort, hvis begge angriper meg samtidig. Hvis jeg dør, kan jeg, selvfølgelig, trykke på knappen, som noe ironisk heter quickload (grr!), men da taper jeg ett minutt eller to av spilletiden. Så jeg velger å leve meg inn i situasjonen og manøvrere rundt ulvene, slik at bare en av dem kommer på meg.

 

Hjertet banker, hendene svetter og jeg ser ikke noe rundt meg i rommet. Så jeg virkelig lever inne i spillet. Noe av det samme man hadde da GAME OVER virkelig betydde at man måtte begynne fra Level 0 igjen.

 

Oblivion var gøy i begynnelsen, men Morrowind var bedre. MW har jeg spilt gjennom minst fire ganger. I Oblivion prøvde jeg slutten av spillet en gang (ca. lvl 6) og så fortsatte jeg fra en tidligere save for å kunne oppleve at karakteren min blir sterkere og at det blir lettere og mer gøy å spille. Det kom aldri. Selv om Mage-karakteren min hadde max på Destruction, fikk jeg aldri one shot one kill på middels sterke motstandere. Etter Oblivion Gate nr. 30 dro jeg på ferie og siden det har jeg ikke spilt det... Kjøpte Fallout-pakke (alle 3 Fallout spill) og spilte de mens jeg ventet på Gothic3.

 

Jeg får frysninger når jeg bare tenker på Fire Rain og Wave of Death i G1 og G2. Orcene, til og med Orc Elite som var så vanskelig å drepe i begynnelsen, dør som fluer av disse her! Tenk å drepe 40 Orcs med en smekk! 12000XP med en gang (ikke at det betyr så mye når du har kommet så høyt).

7095012[/snapback]

 

Jeg satt å tenkte på det samme når jeg spillte det i går. Egentlig greit at det ikke laster inn quicksave på 1 sec.. Nå er det sånn at jeg ikke spiller 'optimalt' og heller aksepterer noen tap fordi jeg ikke orker å reloade. Spillopplevelsen blir mye bedre slik :)

Lenke til kommentar

Hehe, selv om at det er å skryte over negative sider, så må jeg faktisk si meg enig. Jeg har også begynt å passe på alt jeg gjør. Jeg orker ikke å lagre så mye heller, siden det også tar bittelitt tid. Da blir det enda mer kritisk å gjøre en feil, og jeg passer alltid på hva jeg sier til folk. Noen er jo litt mer "edgy" enn andre. :)

Lenke til kommentar

Hva Gothic 3 sammenlignes med oblivion? Er dere helt på gjorde eller? da FØRst og fremst må dere prøve oblivion med konge pC, da mener jeg to kjernet Pentium III og noen mb Ram.... Det jeg mener er at vi skulle ha bygget våre egne, Vi to skulle ha kjempet mot dem, VÅre skal ha Fire bein og vi kaller dem FourPod. Men tilbake til saken, jeg har prøvd gothic 3 og oblivion, Kort sagt gothic 3 ser ut som noen har runket mens de dreiv og laget spillet ! det er full av Bugs, grafik feil, Det klikker, HATER kopibekytelsen deres, det funker noen ganger ikke med HELT lave settings, DETTE er det som gjør spillet elendig....

Lenke til kommentar
Hva Gothic 3 sammenlignes med oblivion? Er dere helt på gjorde eller?  da FØRst og fremst må dere prøve oblivion med konge pC, da mener jeg to kjernet Pentium III og noen mb Ram....  Det jeg mener er at vi skulle ha bygget våre egne, Vi to skulle ha kjempet mot dem, VÅre skal ha Fire bein og vi kaller dem FourPod. Men tilbake til saken, jeg har prøvd gothic 3 og oblivion, Kort sagt gothic 3 ser ut som noen har runket mens de  dreiv og laget spillet !  det er full av Bugs, grafik feil, Det klikker, HATER kopibekytelsen deres, det funker noen ganger ikke med HELT lave settings, DETTE er det som gjør spillet elendig....

7128619[/snapback]

 

Likevel er det mye mer givende å spille! ;)

 

Jeg er opprinnelig hverken en Gothic fan eller Oblivion (Morrowind) fan. Men er glad i rollespill (NWN og BG2), så jeg måtte jo prøve disse. I Oblivion visste jeg nesten ikke hva jeg spilte for. Det var ingenting som "drev" det. Utrolig lite nytt, og landskapet var det samme over det hele. For å ikke snakke om hvordan man "levler" i det spillet. Lite givende når alt rundt deg levler "sammen" med deg, og det så og si ikke spiller noen som helst rolle når og hvor man utfører questene.

 

Mens i Gothic 3 sitter jeg i det minste med en spenning i kroppen, og jeg får lyst til å utforske alt sammen. Dette mangler Oblivion, selv om det ser vakkert ut.

 

Men for all del, det er ufattelig irriterende med alle disse bugsa!

Lenke til kommentar
Hva Gothic 3 sammenlignes med oblivion? Er dere helt på gjorde eller?  da FØRst og fremst må dere prøve oblivion med konge pC, da mener jeg to kjernet Pentium III og noen mb Ram....   Det jeg mener er at vi skulle ha bygget våre egne, Vi to skulle ha kjempet mot dem, VÅre skal ha Fire bein og vi kaller dem FourPod. Men tilbake til saken, jeg har prøvd gothic 3 og oblivion, Kort sagt gothic 3 ser ut som noen har runket mens de   dreiv og laget spillet !   det er full av Bugs, grafik feil, Det klikker, HATER kopibekytelsen deres, det funker noen ganger ikke med HELT lave settings, DETTE er det som gjør spillet elendig....

7128619[/snapback]

 

Du kan gjerne sitte og runke til grafikken, men det gjør ikke spillet noe mer spennende eller levende =/

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Gothic 3 er det verste spillet som noengang er sluppet. Pure and simple. Skulle ønske jeg kunne elske det, grafikken er fantastisk, stemningen ekte og alt det der, men f***skapet funker jo ikke?! Det er kult med Ferrari ass, men etter niende breakdown på vei til butikken kan jeg love deg at du heller vil ha Fiaten...

 

Jeg kan spille i maks en halvtime så skjer enten...

a) spillet skjærer seg mens jeg spiller

b) spillet crasher når jeg loader, eller

c) spillet crasher når jeg saver.

 

Det meste ender med at jeg må hardboote maskinen. Hallo? Er dette 2006? De som har programmert dette mølet har virkelig ikke peil på hva de holder på med...

 

Maskinen har 3gb minne og X1900XT, og jeg blir servert toskeskap som at 'Out of memory' fra en såkalt smartheap library. My ass.

 

Og da har jeg heeelt styrt unna alt vissvasset de buggset spillet med, det er så mye at jeg ikke gidder ramse opp, men tenkte jeg skulle ta et par jeg ikke har lest her før:

 

1) har skjønt at spillet skal være realistisk og vanskelig; hvorfor kan jeg da trykke 'I' mens jeg er i kamp og jafse i meg steik, mens de andre sloss videre?? 'Helten' er til og med så realistisk at han må pakke sammen torchen før han spiser.... Ler så jeg griner.

 

2) hver gang jeg looter noen eller er innom en kiste så hopper viewet ut til 'bakfra' (jeg spiller førsteperson) og han dømrade helten SNUR SEG!! WTF? Har blitt knertet i kamp så mange ganger på dette, man blir helt desillusjonert.

 

Hvis man ikke kan gjøre dewt bedre første gang kan de f**n meg la være. Alle andre steder er det uakseptabelt å lever fra seg uferdige produkter, hva er så spesielt med piranha b?

Det selskapet lever på altfor mye cred fra fanboy-skaren.

Lenke til kommentar

Det at du likevel spelar det når du har so store problem, fortel jo litt om kor bra sjølve spelet er. Sjølv er eg ein av dei som har minimalt med bugs og problem, so for meg blir dette ei stor speloppleving. Men det er sjølvsagt kritikkverdig at spelet fungerar sopass dårleg på mange system. Eg håpar verkeleg at Piranha får fiksa det, slik at fleire kan nyte spelet.

 

Uansett, om vi skal gå etter kva spel som har fungert dårlegast på vår eigen maskinvare, skulle eg utpeike Morrowind til det dårlegaste spelet nokon gong. Det kræsja i eitt sett, og til slutt starta det ikkje i det heile.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...