tommy_89 Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hei Jeg lurer på hvordan man blir anonym på IRC, slik at det ikke står min IP innpå der. Noen som har guide, evt. god forklaring på hvordan jeg skal få til det
sim Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Noen IRC-nettverk lar deg skjule din egen IP, andre gjøre ikke. Hvis nettverket ikke støtter det så må du koble deg til gjennom en annen maskin for å få skjult din egen ip. Du kan for eksempel investere i et shell.
Glenn Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg vet at Quakenet og Undernet støtter skjuling av IP-adressen din. F.eks. du får [email protected] som host på Quakenet. Men 100% anonym blir du nok ikke, for ircoperatørene, de som styrer serverne, ser naturlig nok din IP-adresse. På EFnet derimot, er det ingen slik mulighet. For å skjule din IP, kan du jo skaffe deg et shell for en billig penge
tommy_89 Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 Jeg skal koble meg til irc://irc.after-all.org Er det ikke mulig å gjemme IPen der?
sim Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Du må først registerere nicket ditt /msg nickserv register your_password your_email Så må du vel kanskje indentifisere deg /msg nickserv identify yourpass Deretter kan du joine #vhost og sette din egen vhost. #help er en veldig fin kanal !help nick register !help nick identify !help vhost
Lars-H Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 etter reg: /mode nick+x husker jeg riktig? Lenge siden jeg drev med det x)
sim Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Det er forskjellig fra nettverk til nettverk. Quakenet bruker +x.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå