Gå til innhold

Maskinen henger ved bruk av utorrent!

Giffy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en flittig bruker av utorrent 1.6 og er stort sett veldig fornøyd med hastighetene jeg får og selve programmet. Problemet mitt er at uavhengig av hvor mange parallelle nedlastinger jeg har, eller hvilken hastighet jeg har på nedlastingen, så blir maskinen utrolig treg når jeg har utorrent åpent. Maskinen er tilkoblet til router via kabel. Har internett fra NGT. Maskinen: 3700+ Sandy , GF7800GT, 2Gig RAM, 500GB HDD, OS: Win XP x64.

Har ikke hørt om noen andre med lignende problemer, så lurer på om det er pga at jeg kjører 64bits OS? utorrent har en åpen-port og alt er gullegodt der, med Windows Task Manager, så er det ikke noe som indikerer at det slukes ressurser noe sted. Har plenty med virtuelt minne og RAM. Det som skjer er som noen spikes i CPU forbruket som går opp til 100% i 3-5 sek, så faller ned igjen til mellom 0-5%...

Noen gode forslag?! Håper noen har opplevd noe lignende og funnet en løsning, for jeg finner dette meget irriterende. Er umulig å se film o.l mens utorrent er åpent da alt låser seg i 3-5 sek med jevne mellomrom. Med engang utorrent lukkes så er alt tilbake til normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svaret, vet det er en mulighet, men alle sier jo at utorrent er best, så håper jo at der finnes en annen løsning, kan du evt anbefale en konkurransedyktig klient?

Skrevet

Hei. Jeg har ikke sett noen konkurrent enda til µTorrent jeg nei.

Jeg har vært igjennom flere torrentprogram. Det siste jeg var innom før µTorrent var Azureus. Og µTorrent er overlegen. Ingen tvil.

Kan det være en konflikt imellom µTorrent og WinXP 64 bit da?

Litt rart isåfall, men.

Selv kjører jeg µTorrent på 2, Windows 2000 maskiner, og den ene av dem er i tillegg med Windows XP i Dualboot og jeg har aldri hatt problemer med µTorrent på de maskinene. Hverken i Windows 2000 eller XP. Riktignok kjører jeg 32 bits versjonen av XP jeg da.

Skrevet

Hei!

Jeg har nå lasta ned BitComet, og bruker det istedet for utorrent. Jeg er godt fornøyd med det, men irriterer meg at jeg ikke fant en skikkelig løsning på problemet. Maskinen har ennå ikke hatt problemer med BitComet og har lastet ned i et sett siden jeg la det inn :)

Skrevet

Vel, kammerater av meg har også problemer med utorrent.

De sier alt går tregt og at utorrent kveler enten maskinen eller internett, og da må man bare ta til takke med det nest beste ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...