Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 3com router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først og fremst, jeg er ikke noe data geni, men skal forklare så godt jeg kan.

 

Når jeg kobler direkte fra bredbåndssentralen og inn i pc`n, måler jeg alt fra 18-19mbit på speedometer testen på IT avisen. Det er jo godkjent i mine øyne. Men problemet er når jeg kobler inn routeren min mellom pc`n og sentralen. Da måler jeg plutselig bare 6Mbit..

 

Kan det ligge noe begrensninger på dette i routeren?

 

Eller er den bare så dårlig?

 

Routeren det gjelder er denne: http://www.3com.com/products/en_US/detail....se&sku=3C857-US

 

Datablad: http://www.3com.com/other/pdfs/products/en_US/400738.pdf

 

Har desverre ikke brukermanualen til den lenger, siden routeren er 3-4-5 år, og esken sikkert er kasta langt av gårde =)

 

Håper på svar.

 

Mvh

ØS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dårlig er den ikke men den er nok ikke beregnet til såpass rask WAN-forbindelse, denne er rimelig gammel og i de tider denne ble designet hadde ikke det markedet den var påtenkt slike linjer som du har nå.

7069320[/snapback]

 

Oki.

 

Noen som har tips om en helt grei ny en?

 

Trenger ikke no sinnsykt grovt noe enkli..

Endret av Suvdal
Lenke til kommentar
Linksys WRT54GL er billig og stabil (har tilsvarende selv), men den vil trolig slite ltt med overføring av 19Mbit trådløst.

7069499[/snapback]

 

Har du link til ei side som har den?

 

Jeg forresten IKKE trådløst. Så jeg trenger bare en helt vanlig en, som greier 20Mbit.

Lenke til kommentar
Jo, du kan hel sikkert finne en som er litt rimeligere.

Ulempen er at disse ofte ikke tåler like mye belastning som WRT54GL som er en kvalitetsrouter for hjemmemarkedet.

Skal du bare drive med enkle ting (uten bittorrent osv) så kan du kjøpe rimeligst mulig.

7069956[/snapback]

 

Oki.

 

Nettverket kommer nok til å bli brukt endel mht nedlasting via torrenter osv, så jeg kjøper heller en som folk anbefaler, og kan gå god for, enn en som ikke holder like bra..

 

Takker så mye for svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...