Gå til innhold

Effektforsterker for MP3 spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan prøve deg på denne. http://uzzors2k.googlepages.com/diystereosystem

 

Jeg vet ikke hvor mye elektronikk du kan, men dette er vel en middels-vanskelig prosjekt. Jeg har lagd den selv, så jeg kan hjelpe deg litt med den. Du får alle komponentene hos Elfa.

 

Lyd-kvaliten er helt grei, så lenge du ikke prøver å forsterke lyden for mye.

Endret av uzzors2k
Lenke til kommentar
Du kan prøve deg på denne. http://uzzors2k.googlepages.com/diystereosystem

 

Jeg vet ikke hvor mye elektronikk du kan, men dette er vel en middels-vanskelig prosjekt. Jeg har lagd den selv, så jeg kan hjelpe deg litt med den. Du får alle komponentene hos Elfa.

 

Lyd-kvaliten er helt grei, så lenge du ikke prøver å forsterke lyden for mye.

7067810[/snapback]

Funker forsterkeren?, når jeg ser på koblingsskjemaet ser jeg den enkleste AB forsterkeren som ikke er så veldig bra... Den forsterkeren du har skjema til er får enkel til å være noe bra..

Endret av ToMmM
Lenke til kommentar

har sett slikt brukt før, men bare til hodetelefoner.

nå er jo sprøsmålet hvor avansert og dyrt en skal lage det da, en mp3 spiller trenger ikke å ha så bra kvalitet på signalet i utganskpunktet, så en trenger nødvendigvis ikke verdens beste forsterker...

 

prøvde noe liknende i sommer (samme type krets), men fikk aldri testet den ordentlig.

Lenke til kommentar

Kvaliteten er helt grei for meg, og desuten kan den brukes døgnet rundt uten at man må bekymre seg for overoppheting. Jeg har et eneste heatsink på spenningsregulatoren, og det er bare i tilfelle. Jeg prøvde noen A forsterkere, men kompoentene ble for varme for langvarig bruk.

 

Dette er mitt første audio proskjekt så lyd-kvaliteten er ikke på topp, men det er å forvente av en såpass enkle krets. Uansett tror jeg bare en ekte audiofile hadde merka noe med kvalitieten på lydgjengivelsen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kvaliteten er helt grei for meg, og desuten kan den brukes døgnet rundt uten at man må bekymre seg for overoppheting. Jeg har et eneste heatsink på spenningsregulatoren, og det er bare i tilfelle. Jeg prøvde noen A forsterkere, men kompoentene ble for varme for langvarig bruk.

 

Dette er mitt første audio proskjekt så lyd-kvaliteten er ikke på topp, men det er å forvente av en såpass enkle krets. Uansett tror jeg bare en ekte audiofile hadde merka noe med kvalitieten på lydgjengivelsen. ;)

7073023[/snapback]

Enkleste forsterkeren som finnes er å kjøpe noen billige datahøytalere på eks biltema og sette på en jackplugg e.l på høytalerledningene ^^. Kan t.o.m kjøre den på batteri i mange tilfeller. Gjorde det akkurat i går, TVen suser på høyt volum så bruker den lille forsterkerkeren til å gi den litt hlyere INN-signal, så den ikke trenger kjøre på så høyt volum. Funker fett!

enkle er ofte det beste ;)

Lenke til kommentar
Hva må jeg ha av deler for å lage en effektforsterker for MP3 spiller?Vet noen av noen guider på nettet som omhandler dette?

7065694[/snapback]

 

Hvilke deler du trenger er alt etter hvor avansert/bra du skal ha det. Ta en titt på Elliott Sound og se om du ikke får litt inspirasjon og info.

 

Min erfaring er at dette er bra kit som også gir deg litt kunnskap. Sistnevnte er priceless :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...