Gå til innhold

Forskjell på minne DDR / DDR2


torerr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

800MHz vs. 500MHz er relativt stor forskjell. (60%) Jeg tror nok det tregeste vil ha ganske mye redusert ytelse i forhold til det raskeste.

 

Ellers må jeg si meg enig i at det var rart å se DDR blir brukt på såpass nye skjermkort. Jeg trodde det var utdatert på den fronten for lenge siden.

 

Ellers så var det noen dårlige priser du hadde funnet. I prisguiden finner du geforce 7600GS fra 925kr, og det er med DDR2 800MHz.

Lenke til kommentar

Ok, kjøpte den med DDR2 minne jeg, Gainward. Vedrørende prisen, jeg kjøper fra grossist hehe..ikke komplett, direkte.

 

Det jeg lurer på er om jeg trenger ny strømforsyning? Har 300 W fra før. Tilkoplet har jeg 1 stk HD, et lydkort, og naturligvis det nye skjermkortet.

Holder dette PSUen til dette? Det har gått fint med mitt gamle Radeon 9600XT kort, men kanskje Gainward kortet bruker mer strøm?

 

Ciao,

de Rolland

Lenke til kommentar

Det stemmer. DDR2 bruker mindre spenning. 1,8V er vanlig for standard minnemoduler, mens opp til 2,3V på minnemoduler for overklokkere og minne på skjermkort.

 

DDR2 produserer generellt litt mindre varme enn DDR. Men det er uansett snakk om rundt 1W per brikke så det er en dråpe i havet i forhold til andre komponenter som GPU og CPU.

Lenke til kommentar
DDR2 produserer generellt litt mindre varme enn DDR. Men det er uansett snakk om rundt 1W per brikke så det er en dråpe i havet i forhold til andre komponenter som GPU og CPU.

 

Husk!

Hadde det ikke vært en dråpe i have, hadde det ikke vært noe hav (sitat fra resirk reklamen) :tease:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Siden kortet må tilkoples direkte til strømforsyningen så følger det med en kabel. Denne plasseres så inn i kortet...så langt er jeg med, men i andre enden er splittes den i to deler, som begge er like og passer til PSU kablene. Spørsmålet er ; skal begge koples til PSUen, eller kun en av de?

 

de Rolland

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...