Gå til innhold

Bassgitar - utpregede sanger?


Liquid_Crystal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal begynne å spille bass og lurte på om noen

har forslag på sanger med veldig utpreget basslinje, uansett

vanskelighetsgrad  :)

7052526[/snapback]

 

Du kan jo sjekke ut siste skiva til Les Claypool (bassisten i Primus), hvor bassen er gjennomført hovedinstrument i alle låtene.

 

Soloskivene til Stuart Hamm kan vel og sjekkes ut. Har ikke hørt disse selv, men den karen er også bassist, og tar det litt for gitt at bassgitaren preger platene hans rimelig mye ;-)

Lenke til kommentar
Another on e bites the dust og Seven nation army er selvfølgelig allerede

tatt med  ;)

7052526[/snapback]

Ikke at det har så mye å si, men riffet på «Seven Nation Army» spilles ikke på bass (The White Stripes bruker ikke og har aldri brukt bassgitar i sine låter). Jack White bruker en såkalt oktavpedal for å få en lyd som kan minne om en bassgitar, men han spiller faktisk på en vanlig gitar (visst nok en semi-akustisk sådan).

 

Det var imidlertid en digresjon. :) Når det gjelder temaet for tråden, kan Golden Earrings «Radar Love» nevnes. Den er heller ikke spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar
Another on e bites the dust og Seven nation army er selvfølgelig allerede

tatt med  ;)

7052526[/snapback]

Ikke at det har så mye å si, men riffet på «Seven Nation Army» spilles ikke på bass (The White Stripes bruker ikke og har aldri brukt bassgitar i sine låter). Jack White bruker en såkalt oktavpedal for å få en lyd som kan minne om en bassgitar, men han spiller faktisk på en vanlig gitar (visst nok en semi-akustisk sådan).

 

Joda, det stemmer forsåvidt. Visste jeg også da, men siden det faktisk er toner

som originalt sett er på bass og ikke en vanlig gitar går det for en "bass linje"

 

 

Takk for svar folkens, sjekker litt rundt etter folk som har skiver jeg da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...