Gå til innhold

Bruker du Kosttilskudd?


Anbefalte innlegg

Hvorfor tar dere ekstra vitaminer og mineraler? Er ikke et stort og variert kosthold nok, for å bygge store muskler?

7071775[/snapback]

Stort og variert kosthold er ett must. Men, selv toppidrettsutøvere spiser vitaminer og mineraler. Er ikke alle her som går for å bli Arnold heller da... Noen trener f.eks til konkuranseform innenfor andre idretter også. Da er det liten til ingen vits i enorme muskler. (Vil bare gjøre deg ekstra tung. Noe som vil flytte deg en vektklasse opp)

 

Selv følger jeg anbefalingen fra den svenske olympialegen om anbefalt inntak av vitaminer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste grunn må jo være for å forsikre seg. Jeg vet jeg får mye gjennom frukt, grønnsaker, nøtter, havregryn, proteinshakes, osv. Men det er det faktumet at man vet aldri hva man mangler og hva man ikke mangler, så jeg tar det kun for å forsikre meg om at kroppen har det den trenger for å yte optimalt og holde seg frisk. Jeg har lest at endel leger anbefaler å kutte ut vitaminer og kosttilskudd og heller gå for et variert kosthold. Hvorfor, skjønner jeg ikke. For jeg synes personlig det er bedre å forsikre seg i tillegg til et variert kosthold.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
F.eks. proteinpulver er vel billigere enn kjøtt/kylling om du ser på proteinmengde/pris.

7133786[/snapback]

Skal jeg ha kosttilskudd må jeg kjøpe det selv, annen mat sponser foreldra mine.

Lenke til kommentar
Eneste grunn må jo være for å forsikre seg. Jeg vet jeg får mye gjennom frukt, grønnsaker, nøtter, havregryn, proteinshakes, osv. Men det er det faktumet at man vet aldri hva man mangler og hva man ikke mangler, så jeg tar det kun for å forsikre meg om at kroppen har det den trenger for å yte optimalt og holde seg frisk. Jeg har lest at endel leger anbefaler å kutte ut vitaminer og kosttilskudd og heller gå for et variert kosthold. Hvorfor, skjønner jeg ikke. For jeg synes personlig det er bedre å forsikre seg i tillegg til et variert kosthold.

7073132[/snapback]

Kanskje det er noe i at mat er naturlig og det er ikke syntetisk fremstilte vitaminer og mineraler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...