Gå til innhold

grafikk kort til under 3000


cannavaro

Anbefalte innlegg

har for øyeblikket radeon x300

synes dette er litt dårlig, så jeg trenger et nytt og bedre et ;)

går fortsatt på skole så jeg har ikke så mye penger for øyeblikket :cry:

men vet du om noen gode grafikk kort til under 3000?? det må være ganske mye bedre enn det jeg har, så jeg slipper å kjøpe nytt om et års tid :p

håper også at det er mulig å spille gothic 3 med minst midium grafikk uten for mye hakking :thumbup:

 

men kan jeg bytte ut det gamle x300 med et nytt??

vet ikke så mye om dette :blush: har hørt at man ikke kan bytte grafikk kort når det er en dell butikk som har satt sammen dataen :hmm:

viss det stemmer er det jo ikke mye vits for meg å kjøpe nytt grafikk kort så :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken prosessor og hvilket hovedkort har du?

 

trenger litt info ;)

 

 

er det pci-e eller agp?

 

edit: like mange poster  :p

7042144[/snapback]

 

har intel pentium 4, 3 ghz

som sagt har jeg ikke så mye peiling på dette :p

hvordan skjekker man hvilket hovedkort man har og om det er pci-e eller agp?? :blush:

 

har dessverre skrevet et par innlegg nå så jeg har 2 mer :tease:

Lenke til kommentar
Det er ikke fornuftig å kjøpe et skjermkort til 3000 kroner til den pc'en din.

 

Det som begrenser ytelsen din er CPU og muligens RAM også, med mindre du har 2 GB.

Du bør heller satse på et til rundt 2000 kroner som vil yte rettferdighet til systemet ditt.

7042516[/snapback]

har bare 1 gb ram :(

kanskje jeg heller bare burde spare å så kjøpe ny data litt senere

 

så lenge jeg klarer å kjøre gothic 3 uten for mye hakking klarer jeg meg iallefall :p

edit: hvordan skjekker jeg hovedkortet? :hmm:

Endret av cannavaro
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at dette kortet er veldig bra. Men det koster bare 2.2k, men hvis du skal opp til 3k er ikke jeg den rette personen å spørre.  :)

7042372[/snapback]

virker som ett ganske bra kort :)

men det har bare 256 mb

har dette mye å si eller?

7042398[/snapback]

 

 

Dette kortet er bra. Sitter du på en 17" eller ikke kjører høyere oppløsning enn 1280x1024 trenger du per dags dato ikke mer enn 256mb ram.. De nye driverne til kortet skal visst også gi et skikkelig boost på dette kortet og.

Lenke til kommentar

:D:thumbup:

Jeg har hørt at dette kortet er veldig bra. Men det koster bare 2.2k, men hvis du skal opp til 3k er ikke jeg den rette personen å spørre.   :)

7042372[/snapback]

virker som ett ganske bra kort :)

men det har bare 256 mb

har dette mye å si eller?

7042398[/snapback]

 

 

Dette kortet er bra. Sitter du på en 17" eller ikke kjører høyere oppløsning enn 1280x1024 trenger du per dags dato ikke mer enn 256mb ram.. De nye driverne til kortet skal visst også gi et skikkelig boost på dette kortet og.

7042577[/snapback]

 

sitter på en 17" men bruker også en 27" tv

 

 

men lønner det seg å kjøpe dette eller bare spare å kjøpe en monster maskin senere??

ble litt i tvil etter 9hdoksaet4 sitt innlegg

Lenke til kommentar

kjøp deg ett ati 1900GT til 1600 eller hva det koster nå, dette er utrolig bra og vil passe bra til systemet ditt ;) så har du ett system som skal holde i ett eller 2 års tid alt etter hvor avhengig du er av å ha på beste grafikken i spillet ditt.. så venter du til det kommer 4 kjerneprossesorer og masse annet dilldall som kommer i nær fremtid å kjøper det i stedet da :)

Lenke til kommentar

Etter litt googling ser jeg at Gothic 3 er et nytt spill.

Så det er ganske sikkert at CPU og RAM vil begrense ytelsen på din maskin.

 

Selv har jeg et 7800 GS(AGP altså), en Athlon 64 3700+ og 2GB RAM.

Dette kjører de spillene jeg har(bl.a Oblivion) helt fint på 1024x768 og 1280x1024.

(maks grafikk på Oblivion ved 1024x768)

Så jeg hadde absolutt spart opp litt mer penger og ventet litt og fått med meg et oppsett med DX10-skjermkort osv så du kan oppgradere til et toppsystem senere

 

Det er ingen vits i(synes jeg) å spandere 3000 kroner på et skjermkort nå, når Vista kommer med DX10 om noen måneder.

 

Valget er ditt Cannavaro. ;)

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Etter litt googling ser jeg at Gothic 3 er et nytt spill.

Så det er ganske sikkert at CPU og RAM vil begrense ytelsen på din maskin.

 

Selv har jeg et 7800 GS(AGP altså), en Athlon 64 3700+ og 2GB RAM.

Dette kjører de spillene jeg har(bl.a Oblivion) helt fint på 1024x768 og 1280x1024.

(maks grafikk på Oblivion ved 1024x768)

Så jeg hadde absolutt spart opp litt mer penger og ventet litt og fått med meg et oppsett med DX10-skjermkort osv så du kan oppgradere til et toppsystem senere

 

Det er ingen vits i(synes jeg) å spandere 3000 kroner på et skjermkort nå, når Vista kommer med DX10 om noen måneder.

 

Valget er ditt Cannavaro. ;)

7042855[/snapback]

 

trur faktisk at jeg bare venter da

 

vet at jeg kommer til å klare å kjøre gothic 3 uten for mye hakking ( med lav grafikk da)

man trenger jo tross alt bare 512 mb ram for å spille det, og grafikk kortet mitt er blant de som er støttet men med dåli grafikk da

 

har tatt et sånt program som sjekker hvor bra man klare å kjøre forskjellige spill og der var det bare så vidt under det anbefalte på oblivion og godt over minimums kravet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...